• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آخوندی پرچم دار نوسازی ناوگان هوایی است/ پرچم دار نوسازی ناوگان هوایی را استیضاح می کنید؟!

  • کد خبر : 3861
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
آخوندی پرچم دار نوسازی ناوگان هوایی است/ پرچم دار نوسازی ناوگان هوایی را استیضاح می کنید؟!

0 (0) به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، الیاس حضرتی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس‌شورای‌اسلامی امروز ۲۲ اسفندماه در جلسه استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به عنوان مخالف استیضاح در صحن علنی مجلس، گفت: دوستان کمی دقت کنید و بیایید ضمن همفکری این موضوع را بهانه‌ای برای بررسی یک موضوع حیاتی […]

0
(0)

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، الیاس حضرتی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس‌شورای‌اسلامی امروز ۲۲ اسفندماه در جلسه استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به عنوان مخالف استیضاح در صحن علنی مجلس، گفت: دوستان کمی دقت کنید و بیایید ضمن همفکری این موضوع را بهانه‌ای برای بررسی یک موضوع حیاتی و اساسی کشوری قرار دهیم.

وی ادامه داد: از استیضاح‌کنندگان تشکر می‌کنم که باعث شدند در روزهایی که مردم همواره شنونده اخبار منفی و ناامیدکننده هستند میزان بسیاری اخبار مثبت که در کشور انجام شده است را نیز بشنوند.

حضرتی افزود: ما ایرادی که در کشور داریم این است که در زمان وقوع یک فاجعه در کشور به جای آنکه صبورانه نشسته و علت حادثه را پیدا کنیم همان لحظه شروع به ضربه زدن به آن وزیر می‌کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی در حال رسیدگی به مسائل مربوط به برف و بوران بود که به جای کمک به آن شروع به انجام مقدمات استیضاح برای آن کردیم، کاش منتاظر می‌ماندید جعبه سیاه پیدا شود.

وی نقطه ضعف دوم مجلس و نمایندگان را استیضاح سه وزیر به طور همزمان عنوان و تصریح کرد: استیضاح سه وزیر به طور همزمان، سابقه نداشته و ما را از روال طبیعی خارج کرده است. در عین حال نکته سوم زمان استیضاح است که استیضاح وزیر راه و شهرسازی در این ایام مانند استیضاح وزیر آموزش و پرورش در ایام مهر ماه است.

حضرتی تاکید کرد: در حال حاضر، تمامی سیستم‌های حمل‌ونقلی در گیر سفرهای نوروزی هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این نقطه ضعف‌ها باعث می‌شود توجه کمتری به مشکلات ‌شود. در واقع ریشه گرفتاری‌ها به خاطر نوع مدیریت در کشور مربوط است.

حضرتی ادامه داد: آیا به مدیریت کوچه‌های تنگ و تاریک معتقدیم؟ یا اینکه در بودجه‌های سنواتی، فقط لابی کنیم و چشم بگوییم و خودمان را محصور کنیم؟، یا اینکه یک روش مدیریتی با چشم باز و بنا بر تجارب جهانی و امکانات جهانی با استفاده از توان داخلی را انتخاب کنیم تا بتوانیم چهره کارآمد جمهوری اسلامی را به مردم نشان دهیم. امروز تصمیم ما در همین موضوع است.

وی افزود: آیا مدیریت باز که چشم‌انداز بهتری دارد و مدیریتی که شاد و روشن است و می‌تواند زنده و پویا با استفاده از فرصت‌ها حرکت کند؟ به نظر شما این مدیریت را نباید تشویق کنیم؟

این نماینده مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز از شخص آقای آخوندی نمی‌خواهم دفاع کنم که نوه آیت‌الله امینی و فرزند آیت‌الله آخوندی است و از فرزندان دلیر آذربایجان است و نمی‌خواهم از این زاویه دفاع کنم. بلکه می‌خواهم از زاویه ضرورت مدیریت زنده و پویا دفاع کنم که زمینه حیاتی این کشور است.

وی ادامه داد: آقای آخوندی به جای اینکه خودش را به بودجه عمرانی صفر محدود کند فضایی را باز کرده، از امکانات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی، از جذابیت‌هایی که می‌تواند در بخش خودش برای جذب سرمایه‌گذاری استفاده کند اقدام کرده است.

حضرتی افزود: عزیزان من ما بحران آب، محیط‌زیست و اشتغال را داریم اما مهم‌ترین بحران جذب سرمایه گذاری و کمبود سرمایه گذاری است. کمبود سرمایه گذاری که از سال ۱۳۴۲ در بخش راه و ابنیه شروع شد.

به گفته وی، آخوندی بالاترین جذب سرمایه را چه در بخش خارجی و چه داخلی انجام داده است و این نکته مهمی است که توانسته بودجه عمرانی و آبادانی خودش را در بازسازی و نوسازی ناوگان هوایی و ریلی اقدام جدیدی کند.

حضرتی گفت: آقای قاضی پور! آن زمانی که برجام مذاکراتش ادامه داشت مدیران نشسته بودند و تماشا می‌کردند که آیا برجام به نتیجه خواهد رسید یا نه؟ همزمان با مذاکرات برجام آقای آخوندی و وزارتخانه‌اش و بخش و دستگاه مربوطه در حال رایزنی و آماده کردن و مذاکره کردن برای جذب سرمایه گذاری خارجی بودند و استفاده از منابع خارجی.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: جناب آقای امیرآبادی عزیز! شما را یادآور می‌شوم که پیمانکاری در وزارت راه و شهرسازی با ۲۰۰ میلیاردتومان سرمایه گذاری رفت تا چک ۲۰ میلیاردتومان بگیرد تا حقوق پرسنل اش را بدهند و مواجه با چک ۲۰ میلیون تومانی شد و در جا سکته کرد و مرد. شما در این مورد هیچ خبری در رسانه ها نمی بینید.

وی یادآور شد: کجا به آقای آخوندی بودجه اضافه دادیم؟ آیا بودجه عمرانی وزارتخانه اش را زیاد کردیم؟ عدد و رقم دست همه شما هست. به کدامین گناه می خواهید این وزیر را استیضاح کنید؟ به خاطر اینکه پرچم دار نوسازی ناوگان هوایی شده است؟ رفته و برای خریدی بیش از ۱۰۰ هواپیما قرارداد بسته؟ در این دنیای وحشتناک اندر وحشتناکی که کمر علیه نظام بسته است، آقای آخوندی از لابه لای همه این پیچ و خم ها همه موارد را به قرارداد تبدیل کرده است.

حضرتی گفت: من به دنبال آن نیستم که در بخش‌های مختلف هوایی، زمینی، ریلی عدد و رقم بدهم یا اینکه بگویم در بنادر و کشتیرانی و راه های روستایی چه کارهایی انجام شده است.

وی تاکید کرد: عزیزان من امروز باید برای مدیریت کشور تصمیم بگیریم که مدیریت نوآفرین است، اشتغال ایجاد می‌کند، و سرمایه‌گذاری جذب می‌کند و اینها نیاز اساسی کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به موافقان استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز پیام استیضاح شما پیام به مدیریت کارآفرین که می تواند نیازها را درک کرده و فراتر از حوزه خودش دید دارد، است. من و آقای تابش در شورای پول و اعتبار یک سال و اندی است که حضورداریم. در شورای پول و اعتبار کارشناسان و وزار حضور دارند. صحبت های مختلفی در آنجا انجام می گیرد. آقای آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی آنجا ابراز وجود نمی کند و به عنوان یک وزیر کلان اندیش کار می کند.

حضرتی ادامه داد:آخوندی در جلسه فوق به عنوان وزیری که مسایل بانکی و شرکتی را دقیقا سوار و مسلط است اظهارنظر می کند و اظهارنظر او فوق العاده غنی است.

این نماینده مجلس افزود: تصمیم امروز ما اگرچه در قامت یک وزیر است اما بپذیریم که توانش بالاتر از توان یک وزارتخانه است، او را تشویق یا تنبیه کنیم؟ اگر این‌طور باشد و تشویق کنیم راه برای وزرایی مثل زنگنه باز می شود. آیا باید وزیری را که سرمایه بیشتری تولید کرده است را تنیبه کنیم؟

وی تصریح کرد: آخوندی وزیری است که بن‌بست‌ها را می شکند. ما باید به مدیران کارآمد نمره بدهیم. نمایندگان امروز با رای تایید و قاطع بتوانیم از این وزیر کارآمد حمایت کنیم و میدان را برای ایشان باز نگه داریم. سال آینده بخش عمده ایجاد اشتغال در حوزه ایشان است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3861

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.