• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اتصال مناطق بار به شبکه ریلی،حمایت ازکالای ایرانی است

  • کد خبر : 5922
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
اتصال مناطق بار به شبکه ریلی،حمایت ازکالای ایرانی است

0 (0) مدیرکل راه آهن قم: اتصال مناطق بار به شبکه ریلی،حمایت ازکالای ایرانی است قم- ایرنا- مدیرکل راه آهن قم گفت: اتصال چشمه های مهم بار استان از جمله منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، شهرک شکوهیه و اداره کل گمرک به شبکه ریلی ، حمایت از کالای ایرانی است. محسن اعتماد روز جمعه درگفت و […]

0
(0)

مدیرکل راه آهن قم:

اتصال مناطق بار به شبکه ریلی،حمایت ازکالای ایرانی است

قم- ایرنا- مدیرکل راه آهن قم گفت: اتصال چشمه های مهم بار استان از جمله منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، شهرک شکوهیه و اداره کل گمرک به شبکه ریلی ، حمایت از کالای ایرانی است.

محسن اعتماد روز جمعه درگفت و گو با ایرنا، افزود: اتصال مناطقی از استان که دارای کارخانه ها و کارگاه های تولیدی هستند به شبکه ریلی، از نظر هزینه جابه جایی بار مقرون به صرفه خواهد بود و نوعی حمایت عملی از تولید داخل می باشد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس تعهد این سه منطقه باری مهم قم، قرار است سالانه هشت میلیون تن بار شامل سه میلیون از شهرک شکوهیه، سه میلیون از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و 2 میلیون نیز از اداره کل گمرک توسط شبکه ریلی کشور جابه جا شود.
وی اضافه کرد: جابه جایی این میزان بار توسط شبکه ریلی، در کاهش مصرف سوخت و هزینه تمام شده کالا موثر می باشد.
اعتماد بیان کرد: مطالعات و طراحی مسیر اتصال شهرک شکوهیه به ریل راه آهن با هزینه یک میلیارد و 600 میلیون ریال انجام شده است و پیش بینی می شود 11 کیلومتر اتصال ریلی این شهرک 200 میلیارد ریال هزینه داشته باشد.
وی ادامه داد: زیرسازی این طرح بر عهده شهرک شکوهیه و روسازی نیز توسط راه آهن انجام می شود و راه آهن آمادگی دارد هر زمانی که این اعتبار تخصیص پیدا کرد، طرح را آغاز نماید.
وی گفت: اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به شبکه ریلی نیز به طول 14 کیلومتر است که چند سال پیش 60 درصد این طرح عملیاتی شده و برای اتمام آن 270 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرکل راه آهن قم افزود: امسال 50 میلیارد ریال از اعتبارات ملی به این طرح اختصاص پیدا کرده و پیگیر هستیم تا مابقی اعتبارات به صورت صددرصد تخصیص یابد.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در محدوده ای به وسعت 2 هزار هکتار در 185 کیلومتری تهران و در چهار راه جاده های ترانزیت، در مرکز ایران واقع شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای اتصال اداره کل گمرک قم به شبکه راه آهن باید سه کیلومتر ریل گذاری شود که 90 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گفته وی، کار مطالعاتی و طراحی مسیر این شبکه ریلی انجام شده و پیش بینی می شود در صورتی که مشکلی بر سر راه این طرح به وجود نیاید، اتصال اداره کل گمرک قم به شبکه ریلی تا شهریور ماه به اتمام برسد.
اعتماد افزود: مشکل اعتباری این طرح حل شده است و تاکنون 30 میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافته است.
وی در ادامه با بیان این که راه آهن در تمام خریدها از کالای ایرانی استفاده می کند، گفت: چهارمین قطار لوکس قم- مشهد که در سال جاری راه اندازی شد، از صفر تا 100 آن تولید داخل کشور و محصول شرکت واگن سازی پارس و در تملک شرکت حمل و نقل ریلی راه آهن جمهوری اسلامی است.
چهارمین قطار لوکس قم – مشهد و بالعکس، 19 فروردین ماه امسال راه اندازی شد؛ این قطار کوپه ای 4 تخته لوکس دارای ظرفیت 400 مسافر است و سرعت آن 140 کیلومتر در ساعت و قیمت بلیت آن نیز برای هر مسافر یک میلیون و 121 هزار و 550 ریال است.
وی افزود: برای خرید ریل راه آهن، ساخت لوکوموتیو و واگن های باری نیز از ظرفیت شرکت های داخلی استفاده شده است.
اعتماد با بیان این که راه نجات اقتصاد کشور و اشتغال جوانان استفاده از کالای ایرانی است، گفت: اگر جوانان کشور بیکار باشند، معضلات بسیاری گریبانگیر جامعه می شود، ولی اشتغال بسیاری از مشکلات را حل می کند.
حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
راه آهن قم در حال حاضر 509 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 15 ایستگاه است.
اتصال و ارتباط با خطوط راه آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از 28 هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از 15 هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روانه 50 رام قطار مسافری و 30 رام قطار باری و واقع شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی های راه آهن قم می باشد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5922

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.