• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

احتمال همکاری هندی‌ها در ساخت راه‌آهن چابهار-زاهدان

  • کد خبر : 2412
  • ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
احتمال همکاری هندی‌ها در ساخت راه‌آهن چابهار-زاهدان

0 (0) احتمال همکاری هندی‌ها در ساخت راه‌آهن چابهار-زاهدان اکوفارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده ریل‌گذاری شدن ۱۰۰ کیلومتر از راه‌آهن چابهار-زاهدان حدفاصل چابهار- ایرانشهر تا پایان امسال با توان و تخصص مهندسان ایرانی خبر داد. خیرالله خادمی در دیدار با سفیر کشور هند با تاکید بر توافق‌ همه جانبه دو دولت برای […]

0
(0)

احتمال همکاری هندی‌ها در ساخت راه‌آهن چابهار-زاهدان
اکوفارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده ریل‌گذاری شدن ۱۰۰ کیلومتر از راه‌آهن چابهار-زاهدان حدفاصل چابهار- ایرانشهر تا پایان امسال با توان و تخصص مهندسان ایرانی خبر داد.

خیرالله خادمی در دیدار با سفیر کشور هند با تاکید بر توافق‌ همه جانبه دو دولت برای همکاری در بخش حمل و نقل اظهار کرد: در سفر وزیر راه و شهرسازی به هند ابعاد این همکاری‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد و در خصوص مفاد تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

وی روند احداث این پروژه در کشور را با منابع داخلی و تخصص مهندسان ایرانی مثبت ارزیابی کرد و افزود:‌ تاکنون از محل منابع داخلی 300 میلیون دلار در راه‌آهن چابهار-زاهدان هزینه شده و با توجه به تفاهم‌نامه امضا شده بین دو کشور (ایران و هند) خواستار قرارداد تجاری هستیم.

وی ادامه داد: در این مرحله فاینانس پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به وضعیت منابع داخلی، همکاری در این حوزه منوط به تامین منابع مورد نیاز این پروژه از سوی دولت هند است.

کومار، سفیر کشور هند نیز با ابراز خرسندی و تمایل هند برای همکاری با ایران گفت:‌ طبق جلسات قبلی شرایط تامین مالی این پروژه از سوی کشور هند بررسی شد و نتایج نهایی به زودی اعلام می‌شود.
همکاری با ایران را برای هند بسیار مهم دانست و بیان کرد: پروژه چابهار- زاهدان و همکاری در این زمینه برای هند بسیار مهم است و در این راستا قدم‌های مثبتی برداشته شده است که امیدواریم در سفر وزیر راه و شهرسازی به هند این همکاری‌ها گسترش یابد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2412

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.