• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

استفاده از تبادلات الکترونیک برای بهبود ترافیک بین المللی ریلی

  • کد خبر : 10252
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
استفاده از تبادلات الکترونیک برای بهبود ترافیک بین المللی ریلی

0 (0) در دومین  روز یازدهمین کنفرانس بین المللی بار تاکید شد: استفاده از تبادلات الکترونیک برای بهبود ترافیک بین المللی ریلی دومین روز از یازدهمین کنفرانس بین المللی بار سازمان همکاری های راه آهن ها (osjd) با محور تسهیل عبور مرزی در ترافیک بین المللی ریلی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی راه آهن […]

0
(0)
در دومین  روز یازدهمین کنفرانس بین المللی بار تاکید شد:
استفاده از تبادلات الکترونیک برای بهبود ترافیک بین المللی ریلی

دومین روز از یازدهمین کنفرانس بین المللی بار سازمان همکاری های راه آهن ها (osjd) با محور تسهیل عبور مرزی در ترافیک بین المللی ریلی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، دراین جلسه زوراب کوزماوا از کمیته (osjd) که ریاست نشست سوم را بر عهده داشت گفت: پلت فرم الکترونیک نیاز ضروری برای بهبود حمل و نقل ریلی و جریان بیشتر کالا درترافیک بین المللی ریلی است .
وی با اشاره به اینکه مشکل پلت فرم واحد یکی از مسائل مطرح میان اعضای osjd)) محسوب می شود، افزود: یکی از دلایل تقاضای ما برای حضور نمایندگان گمرک در این جلسات، رفع این مشکل است.
کوزماوا استفاده از حمل و نقل ریلی را موجب افزایش امنیت در کشورها دانست و گفت: مزایای حمل و نقل ریلی در جمع برای دولت ها قابل توجه است .

توجه به توسعه پایدار 
همچنین در ادامه این جلسه سندیپ راج جین نماینده UNESCAP طی سخنانی در مورد چشم اندازهای توسعه حمل و نقل کانتینری و وضعیت کنونی بازار حمل نسبت به روشهای مختلف حمل و نقل گفت : دلیل استفاده بیشتر شرکت های حمل و نقلی بار بری از جاده شرایط راحت تر و ارزانتر آن نسبت به دیگر انواع حمل و نقل ازجمله حمل و نقل ریلی است.
وی با بیان اینکه بعد از سال۱۹۶۰ بسیاری از شرکتهای باربری به دلیل ارزان تر بودن حمل و نقل دریایی خواستار استفاده از حمل و نقل دریایی به شکل کانتینری شدند افزود: ۳۰ سال بعد جاده ها توسعه بیشتری یافته و به دلیل دسترسی آسان و قیمت ارزانتر، حمل و نقل جاده جایگزین دیگر انواع حمل و نقلی شد .
وی یکی از دلایل اجتناب از توسعه حمل و نقل ریلی را سرمایه گذاری بالا و ملاحظات سیاسی کشورها دانست و گفت: با این حال به دلیل ضرورت های توسعه پایدار، کشورها نیازمند سرمایه گذاری ریلی هستند .
راج جین با بیان اینکه ایران از جمله کشورهای پیش رو در توسعه سرمایه گذاری های ریلی است افزود: باید در نظر داشت که علاوه بر توسعه شبکه های داخلی ریلی، اتصال به شبکه های ریلی خارجی از ارزش بالایی برخوردار بوده و سهم انتقال کالا توسط ریل موجب می شود که به لحاظ اقتصادی حمل و نقل توسط راه آهن به طور کلی برای کشور ها به صرفه شود .
وی با بیان اینکه مدل های چند وجهی حمل بار نیازمند هماهنگی است افزود: تقویت ارتباطات بین مراکز تجاری دراین زمینه مورد توجه قرار نگرفته است

حمل و نقل ریلی و جاده قابل مقایسه نیستند
از سوی دیگر زوبیدا آسپایوا رئیس کمیته بار osjd نیز در این جلسه با اشاره به مزایای حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده ای گفت : باید توجه داشت که در بسیاری از مواقع حمل و نقل ریلی، برای حمل بارهای خطرناک به کار گرفته می شود و این امر قابل مقایسه با حمل و نقل جاده ای نیست .
وی افزود : در عین حال اینکه گفته می شود حمل و نقل جاده ای ارزان قیمت است باید آن را از مبدا تا مقصد در نظر گرفت .
آسپایوا با بیان اینکه هر نوع نوع حمل و نقلی دارای جنبه های مثبت و منفی خود است افزود: لازمه توسعه همکاری سازمان هایی چون اکو و osjd است .

تاکید بر یکپارچگی گمرک
سرگئی سوکولوف نماینده کمیسیون اقتصادی اورسیا (EEC) نیزدراین جلسه با اشاره به مشخصات اتحادیه اقتصادی اورسیا ، گفت : این کمیته برای قانون گذاری از ظرفیت خوبی برخوردار است و معتقد به یکپارچگی گمرکی برای برطرف کردن تشریفات زائد در ترخیص کالا هستیم .
وی با تاکید بر نوسازی و بهسازی در شرایط بازار افزود: در سال جاری ما کدها و رژیمهای گمرکی دراتحادیه اوراسیا را شروع کردیم و در بخش قانون گذاری ریلی اولین جهت گیری کمیسیون اقتصادی اروپا، بر تسهیل استفاده از گسترش ابزارها و تعاملات گمرکی ریلی الکترونیکی تاکید دارد .
سوکولوف حذف مولفه های انسانی و انجام پروژه ها براساس استفاده از ابزارهای الکترونیکی چون ایمیل را در برخی از پروژه ها موثر دانست و گفت : بااستفاده از این رویکرد ترخیص کالا را به ۴ ساعت رسانده ایم .
وی با بیان اینکه ضرورت دارد که اسناد گمرکی ساده سازی شوند ، افزود : از جمله مهترین مشکلات حمل و نقل ریلی فقدان زیر ساخت و مقررات شفاف ترانزیت باری و همکاری با گمرک است و در این زمینه نوسازی سیستم ها و ساده سازی اسناد ضروری است.

ضرورت یکسان سازی قوانین تکنیکی 
کرنل لاگین نمایند سازمان راه آهن های اروپایی نیز در این اجلاس با اشاره به اینکه در اروپا مرز بین کشورهای عضو و گمرک نداریم ، گفت : اگر راه آهن ها بتوانند مشکل خود را چون اتحادیه اروپایی حل کنند، بخش بزرگی از چالش ها حل می شود .
وی با بیان این که یکسان سازی قوانین تکنیکی ، فنی و رویه های مختلف باید در کشورهای OSJD یکسان سازی شوند، افزود: با ساده سازی قوانین در بازار مشترک اروپا نفع اقتصادی بیشتری را برای راه آهن این منطقه رقم زده ایم .
لاگین یکسان سازی تبادل اطلاعات دیجیتال را قابل توجه دانست و یادآور شد : با این یکسان سازی برای شرکت ها ورود به تجارت را آسان و سهم ریل را افزایش داده ایم .
وی با اشاره به اینکه چندین اپراتور در این زنجیره تبادل داده و اطلاعات مربوط به واگن، کانتینر و محتویات را بررسی می کنند ، گفت : در چارچوب سیستم استاندارد می توان زمان رسیدن به مقصد را کلید زد و عملیات تخلیه و بارگیری را به سرعت انجام داد .

راهی به جز استفاده از فن آوری های نوین نداریم 
مصطفی آیاتی ، معاون مدیر کل ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه ایران در منطقه ویژه ای است که در کریدور های خاص از جمله جاده ابریشم و تهران- استانبول- اسلام آباد در آن تعریف شده است، افزود: در این میان کریدور شمال – جنوب اهمیت بسیار زیادی برای کشورهای عضو دارد .
وی با بیان اینکه در ایران ۱۴۰ گمرک فعال است، تشریح کرد : حجم این گمرکات نسبت به مرزها و تجارت بالا است و می طلبد برای ارائه خدمات مختلف به مشتریان از سیستم های مدرن استفاده کنیم.
آیاتی با اشاره به اینکه تسهیلات تجارت مرزی نیاز به الکترونیکی شدن برای کاهش زمان توقف و گذر از مرزها است افزود: آماده تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی با همه کشورهای همسایه هستیم .

وی از مذاکره با کشور آذربایجان برای تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی خبر داد و تاکید کرد : اطلاعاتی که مد نظر گمرک است اگر در اس ام جی است موجود و قبال ارائه باشد ، قابل پذیرش است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10252

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.