• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ایران در اجلاس OSJD خواستار شد: تدوین ساز وکار موثر تعرفه‌ای حمل بار در منطقه

  • کد خبر : 10340
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
ایران در اجلاس OSJD خواستار شد: تدوین ساز وکار موثر تعرفه‌ای حمل بار در منطقه

0 (0) برای راهبردی کردن و حداکثر استفاده از خطوط ریلی ایران، ساز وکار موثر تنظیم تعرفه ای باید تدوین شود. به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بابک احمدی معاون بهره‌برداری و سیر وحرکت راه‌آهن با بیان این مطلب گفت: حدود ۱۷ میلیون تن بار بین‌المللی […]

0
(0)

برای راهبردی کردن و حداکثر استفاده از خطوط ریلی ایران، ساز وکار موثر تنظیم تعرفه ای باید تدوین شود.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بابک احمدی معاون بهره‌برداری و سیر وحرکت راه‌آهن با بیان این مطلب گفت: حدود ۱۷ میلیون تن بار بین‌المللی از مرزهای ترانزیتی ایران عبور می‌کند، اما ظرفیت جابه‌جایی ۷۰ میلیون تن بار را داریم و بر این اساس در تلاشیم تا از این استعداد به خوبی استفاده شود.
احمدی در اجلاس OSJD پیشنهادهایی برای راهبردی کردن و حداکثر استفاده از خطوط ریلی مطرح کرد و افزود: در این حوزه باید موضوع تدوین ساز وکار موثر برای تنظیم تعرفه ای فراهم شود.
وی با اشاره به مشکلات فورواردها و شرکت های حمل‌و‌نقلی هم گفت: تعیین تعرفه‌های مستقیم و مبدا و مقصد، استفاده ازسیستم های هوشمند آنلاین، حمل و‌نقل ریلی را برای صاحبان بار جذاب تر می‌کند.
معاون بهره‌برداری و سیر وحرکت راه‌آهن با تاکید بر ظرفیت سازی، افزود: تامین واگن مورد نیاز و واگن امداد جهت حمل بار و همراهی با صاحبان واگن، ترمینال های کانتینری و مراکز تخلیه و بارگیری نیز از جمله پیشنهادات ما در این باره است.
وی با اشاره اینکه راه‌آهن ایران واگن کافی برای ورود به حوزه های CIS ندارد ، خواستار کمک اعضای برای تهیه این نوع واگن شد و گفت: خواستار رفع تبعیض در مورد تعرفه و ایجاد امکان استفاده از واگن های کلیه کشورها از جمله واگن های ایرانی هستیم .
احمدی با یادآوری اینکه وجود برخی از تشریفات و پیچیدگی ها زمان حمل بار را طولانی می کند، خواستار پیگیری اعضا در این باره و ارائه راه حل اثر گذار در این باره شد .
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های ریلی ایران هم گفت: راه‌آهن ایران با دارا بودن حدود ۱۱ هزارکیلومتر خط ریلی و ۲۵هزار واگن باری از ظرفیت مطلوبی در منطقه برخوردار است و درعین حال حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط جدید را در دست ساخت دارد.
وی افزود: راه‌آهن ایران با دارا بودن ۲۵ هزار نیروی مستقیم توان جابجایی ۷۲ میلیون تن بار را از مسیر ایران دارا است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10340

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.