• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ایستگاه راه آهن ارومیه؛ مطابق با استاندارهای جهانی است

  • کد خبر : 11523
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
ایستگاه راه آهن ارومیه؛ مطابق با استاندارهای جهانی است

0 (0) سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن: ایستگاه راه آهن ارومیه؛ مطابق با استاندارهای جهانی است سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها خبر داد: ایستگاه ارومیه با رعایت اصول و استانداردهای جهانی همچون مقاومت در برابر زلزله، انتقال حرارت و حوادث غیرمترقبه با تکنولوژی های روز دنیا در زمینی به مساحت […]

0
(0)

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن:
ایستگاه راه آهن ارومیه؛ مطابق با استاندارهای جهانی است
سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها خبر داد: ایستگاه ارومیه با رعایت اصول و استانداردهای جهانی همچون مقاومت در برابر زلزله، انتقال حرارت و حوادث غیرمترقبه با تکنولوژی های روز دنیا در زمینی به مساحت 30 هکتار به عنوان یکی از زیباترین ایستگاه‌های راه‌آهن در خط ریلی مراغه- ارومیه احداث شده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی در آستانه بهره‌برداری از راه‌آهن مراغه- ارومیه در خصوص ویژگی ایستگاه‌های واقع در این مسیر گفت:‌ رعایت مقررات ملی ساختمان و کلیه استانداردهای روز دنیا در ایستگاه‌های نقده و ارومیه با استفاده از مصالح و تکنولوژی‌های نوین اجرایی شده است.
وی افزود: مقاومت ساختمان‌ها در مقابل زلزله، انتقال حرارت و حوادث غیر مترقبه، استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای صرفه‌جویی در انرژی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی از دیگر استاندادهایی است که در اجرای ساختمان‌های ایستگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته اند.
خطیبی رعایت حقوق شهروندی در طراحی‌ ایستگاه‌ها را یکی دیگر از مزایای این خط ریلی برشمرد و عنوان کرد:‌ بهره‌مندی از عناصر معماری ستنی در طراحی ساختمان‌های ایستگاه، طراحی مسیرها و امکانات به نحوی که برای معلولین نیز قابل استفاده باشد، سهولت مسیریابی هموطنان در ایستگاه‌ها با نصب تابلوهای راهنما از دیگر مسائلی است که در طراحی ایستگاه‌ها مدنظر قرار گرفته‌اند.
سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از ایستگاه تشکیلاتی ارومیه به عنوان یکی از زیباترین ایستگاه‌های راه‌آن کشور یاد کرد و گفت: این ایستگاه در زمینی به مساحت 30 هکتار، در جنوب شرقی این شهرستان قرار داد که سطح زیربنای کل ساختمان‌های آن 16 هزارو 635 متر مربع است.
خطیبی تاکید کرد:‌ ساختمان اصلی ایستگاه در طرح اولیه 3800 متر مربع بوده که در طرح جدید و توسعه ساختمان اصلی با اضافه شدن بخش فلزی به ساختمان به 5376 متر مربع افزایش یافت.
وی یادآور شد: این ایستگاه دارای دو سکوی مسافری سرپوشیده با سازه فضایی قوسی شکل به متراژ 5640 متر مربع مجهز به دو دستگاه آسانسور برای انتقال مسافرین از سالن به سکوها است.
سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از احداث یک ایستگاه مسافری جدید نزدیک شهر ارومیه در آینده خبر داد و گفت:‌ راه‌آهن ارومیه در ادامه به شهر تبریز متصل خواهد شد و این ایستگاه مسافری جدید نزدیک به شهر ارومیه جانمایی شده و به زودی احداث می‌شود.
وی طراحی ایستگاه نقده را بر اساس معماری بومی با تکنولوژی نوین مهم ارزیابی کرد و افزود: این ایستگاه در زمینی به مساحت 15 هکتار در حدفاصل بین ایستگاه‌های راه‌آهن ارومیه و مهاباد قرار گرفته و مجموع مساحت زیربنای ساختمان‌های ایستگاه 7331 متر مربع و ساختمان اصلی ایستگاه 1920 مترمربع است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11523

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.