• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

بی‌توجهی مسئولان قم به کمبودهای ایستگاه قطار محمدیه قم

  • کد خبر : 9445
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
بی‌توجهی مسئولان قم به کمبودهای ایستگاه قطار محمدیه قم

0 (0) مدیرکل راه‌آهن قم گفت: مردم در مسیر جنت‌آباد به سمت ایستگاه محمدیه واقعاً با خطرات زیادی روبه‌رو هستند که تا امروز باوجود مکاتبات زیاد اما هنوز نتیجه‌ای نداشته است. محسن اعتماد در گفت‌وگو با تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت توجه به توسعه راه‌آهن و امکانات ایستگاه‌های قطار در جذب مردم برای […]

0
(0)

مدیرکل راه‌آهن قم گفت: مردم در مسیر جنت‌آباد به سمت ایستگاه محمدیه واقعاً با خطرات زیادی روبه‌رو هستند که تا امروز باوجود مکاتبات زیاد اما هنوز نتیجه‌ای نداشته است.
محسن اعتماد در گفت‌وگو با تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت توجه به توسعه راه‌آهن و امکانات ایستگاه‌های قطار در جذب مردم برای استفاده از حمل‌ونقل ریلی اظهار داشت: متأسفانه با توجه به حجم رفت‌وآمدی که روزانه در ایستگاه محمدیه در حال انجام است امکانات مناسبی به مردم ارائه نمی‌شود.

وی از توقف روزانه 26 رام قطار مسافری و 20 تا 25 رام قطار باری در این ایستگاه خبر داد و افزود: ایستگاه محمدیه مرکز عبور قطارهای تهران – زاهدان، یزد، بندرعباس، کاشان، اصفهان و شیراز بوده که به‌صورت رفت‌وبرگشت به تهران بوده و به مسافران به دو منظور پیاده و سوارشدن و اقامه نماز از این ایستگاه خدمات می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن قم با اشاره به‌قرار گرفتن ایستگاه محمدیه در 20 کیلومتری شهر قم تصریح کرد: مردم در حالی مجبور به استفاده از این ایستگاه هستند که هیچ‌یک از خدمات حمل‌ونقلی و جاده‌ای مناسب این مسیر به مردم ارائه نشده و ما روزانه شاهد اعتراضات بسیار از طرف مردم هستیم.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات این ایستگاه را جاده دسترسی به آن دانست و خاطرنشان کرد: مردم در مسیر جنت‌آباد به سمت ایستگاه محمدیه واقعاً با خطرات زیادی روبه‌رو هستند که تا امروز باوجود مکاتبات زیادی که با اداره کل شهرسازی، استانداری از طریق شورای تأمین شهرستان و فرمانداری انجام‌شده اما هنوز نتیجه‌ای نداشته است.

اعتماد تأکید کرد: مسیر تاریک و باریک جاده جنت‌آباد نیاز شدیدی به مرمت جاده و روکش آسفالت و تأمین روشنایی داشته که عامل تصادفات شده و مردم اعتراض زیادی به این مسئله‌دارند که البته به‌حق هم بوده اما هیچ اقدامی از طرف دستگاه‌های مرتب صورت نگرفته و حاضر به همکاری با اداره کل راه‌آهن استان نیستند.

وی به استفاده روزانه 300 تا 400 مسافر از ایستگاه محمدیه اشاره کرد و ادامه داد: این تعداد مسافر داخلی و بین‌المللی نیازمند خدمات شهروندی مناسب هستند که ما تنها در این 20 سال توانسته‌ایم کارهایی ازجمله مناسب‌سازی برای تردد مردم، ساخت سکو، توسعه ایستگاه، نصب دوربین‌های مداربسته، حضور پلیس‌راه آهن در ایستگاه، ساخت سرویس بهداشتی و محوطه‌سازی را انجام دهیم.

مدیرکل راه‌آهن استان قم تأکید کرد: اداره کل راه‌آهن استان قم به علت عدم وجود امکانات رفاهی مناسب در این ایستگاه می‌تواند فضای مناسب را برای ارائه خدمات در اختیار شهرداری و دیگر ارگان‌ها قرار دهد و این مهم نیازمند عزم شهرداری و استانداری در حل مشکلات موجود است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.