• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

تاکید بر تکمیل راه آهن اردبیل

  • کد خبر : 148
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۰۷

0 (0) تاکید بر تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل از اعتبارات صندوق توسعه ملی/ لزوم هویت‌بخشی و رویکردهای اجتماعی به بافت‌های ناکارآمد/ یک‌سوم جمعیت اردبیل در سکونتگاه‌ها و بافت ناکارآمد زندگی می‌کنند نشست وزیر راه و شهرسازی و امام جمعه اردبیل طی دیداری به بررسی مشکلات عمرانی استان پرداخته و در خصوص پروژه‌های در دست احداث […]

0
(0)

تاکید بر تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل از اعتبارات صندوق توسعه ملی/ لزوم هویت‌بخشی و رویکردهای اجتماعی به بافت‌های ناکارآمد/ یک‌سوم جمعیت اردبیل در سکونتگاه‌ها و بافت ناکارآمد زندگی می‌کنند

نشست وزیر راه و شهرسازی و امام جمعه اردبیل طی دیداری به بررسی مشکلات عمرانی استان پرداخته و در خصوص پروژه‌های در دست احداث و ضروری اردبیل به گفتگو پرداختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در طول سفر به استان اردبیل با آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه استان نیز دیدار کرد.

آیت‌الله عاملی در این دیدار با تأکید براینکه در سال‌های اخیر تحولاتی در شمال استان اردبیل به وجود آمده و آینده مطلوبی برای شمال استان پیش‌بینی می‌شود گفت: با این وجود جنوب استان نیازمند توجه ویژه است و انتظار می‌رود در بخش راه و شهرسازی نیز به جنوب اردبیل توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین بر ضرورت تکمیل راه‌آهن اردبیل تأکید کرد و گفت: مردم اردبیل نسبت به این پروژه بدبین شده‌اند و خواستار ارائه اعتبارات قابل‌توجهی به این پروژه جهت تکمیل و بهره‌برداری هستند.

عاملی افزود: مطالبه دیگر تکمیل کمربندی گردشگری سبلان است و با توجه به اینکه تنها ۶۰ چشمه آبگرم معدنی در این کمربندی واقع شده، اجرای آن تحول عظیمی را برای استان به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به وضعیت نامطلوب راه‌های ارتباطی در شمال استان افزود: روزانه بیش از هزار نفر از مرز بیله سوار تردد دارند اما وضعیت راه در دو طرف مرز قابل‌مقایسه نیست، انتظار می‌رود دستور اجرای راه ارتباطی گرمی- بیله سوار صادر و در عین حال به مسیر پارس‌آباد که به قتلگاه تبدیل شده توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین با اشاره به سرریز شدن گردشگران در روزهای پایانی هفته از آذربایجان شرقی به اردبیل و سرعین خواستار تکمیل باند دوم اردبیل- آستارا شد.

وی با اذعان به اینکه اردبیل استانی صنعتی نبوده و بیشترین محصول آن سیب‌زمینی و گندم است، اضافه کرد: در مقابل جاذبه‌های گردشگری این استان قابل‌توجه است که با زیرساخت راه می‌توان استفاده بهینه از آن داشت.

آخوندی نیز در این گفتگو با تأکید بر اینکه سال گذشته راه‌آهن اردبیل ۳۰ میلیارد تومان تخصیص داشت اما امسال اعتبار آن به ۹۱ میلیارد تومان افزایش یافته است گفت: با توجه به نیاز این پروژه به حداقل هزار میلیارد تومان لازم است از شیوه های دیگر راه‌آهن اردبیل- میانه تأمین مالی شود.

وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: از جمله تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار است که در صورت اخذ ۳۰۰ میلیون دلار بتوان نسبت به تکمیل پروژه اقدام کرد.

آخوندی در پاسخ به مطالبات متعدد تکمیل پروژه‌های راه‌سازی افزود: بهتر است در وهله نخست راه‌آهن اردبیل در اولویت قرار گیرد و مسئولان استانی نیز پیگیر اعتبارات صندوق توسعه ملی باشند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: تقریباً یک‌سوم جمعیت اردبیل به مانند سایر استان‌های کشور در سکونتگاه‌ها و بافت ناکارآمد زندگی می‌کنند.

وی تأکید کرد: ستاد بازآفرینی شهری با هدف ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در استان‌ها فعال شده و ما به دنبال استفاده از تمامی امکانات شهرستان‌ها در راستای ساماندهی هستیم.

آخوندی با تأکید به اینکه اصلی‌ترین رویکرد وزارت راه و شهرسازی ممانعت از فرسودگی بافت‌های میانی است، ادامه داد: دو هزار و ۷۰۰ محله در سراسر کشور شناسایی شده که می‌بایست ساماندهی شوند.

وزیر راه و شهرسازی بافت میانی را بخشی از هویت و ثروت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست و افزود: ساماندهی سالانه ۱۰ درصد از بافت میانی برنامه ریزی شده است./

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=148

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.