• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

توجه به موضوع ایمنی و افزایش خدمات مسافری و …

  • کد خبر : 179
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

0 (0) توجه به موضوع ایمنی و افزایش خدمات مسافری ریلی/ اولویت تسریع در روند پیشرفت راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان/ تاکید بر افزایش دو برابری حجم بار برنامه‌ای سعید محمد زاده مدیر عامل راه‌آهن در جلسه شورای هماهنگی مدیران كه امروز برگزار شد گفت: مسئله ایمنی را نباید فقط محدود به جلسات ستاد ارتقاء […]

0
(0)

توجه به موضوع ایمنی و افزایش خدمات مسافری ریلی/ اولویت تسریع در روند پیشرفت راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان/ تاکید بر افزایش دو برابری حجم بار برنامه‌ای

سعید محمد زاده مدیر عامل راه‌آهن در جلسه شورای هماهنگی مدیران كه امروز برگزار شد گفت: مسئله ایمنی را نباید فقط محدود به جلسات ستاد ارتقاء كنیم بلكه باید فراتر از آن، به موضوع ایمنی توجه جدی شود و باید با دقت و تدبیر در جهت رفع مشكلات حركت كنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ربه نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن با ذكر اینكه در ایام پیش رو هفته دفاع مقدس را داریم، بیان داشت: باید قدردان شجاعت مردانی باشیم كه برای حفظ كیان این مرز و خاك از خون خود گذاشته اند. با توجه به اتفاقات منطقه، هر مسلمانی باید نسبت به آن حساسیت نشان دهد و در جهت رفع ظلمی كه بر مسلمانان می رود، بر آید.

وی تسریع در روند پیشرفت پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان را جزو اولویت ها دانست و گفت: علاوه براین پروژه در خصوص پروژه مشهد – تهران ادارات كل تهران و شمال شرق كشور و همچنین قطارهای حومهای باید با همكاری ها و تلاش های شبانه روزی همكاران در صدد پیشرفت و توسعه آن ها حركت كنیم.

وی ادامه داد: مسئله ایمنی را نباید فقط محدود به جلسات ستاد ارتقاء كنیم بلكه باید به آن فراتر از این جلسه ها توجه جدی شود و باید با دقت و تدبیر در جهت رفع آن ها حركت كنیم.

وی به نقلی از سخنان حضرت امیر(ع) در خصوص تدبیر و مدیریت اشاره كرد و بیان داشت: ایشان می فرمایند اگر می خواهیم زندگی ما سامان داشته باشد لازمۀ آن برنامه ریزی و تدبیر است. با توجه به این سخنان گرانبها ما مدیران راه آهن نیز باید سعی كنیم تا در كارهای محوله خود تدبیر را بیش از هر چیزی لحاظ كنیم.

محمدزاده به اولویت بندی در زمان، اهمیت مدیریت و تدبیر در كارها تأكید و تصریح كرد: همه ما در طی ۲۴ ساعت شبانه روز، بخشی از وقتمان را به امورات روزمره اختصاص می دهیم و باید سعی كنیم با برنامه ریزی درست برای باقیمانده آن كه در سازمان سپری می شود گام بر داریم.

وی در این زمینه خاطرنشان كرد: در طرح تحولی كه در راه آهن در دست اجراست، باید با شناسایی مشكل ها، در زمینه رفع آن و بهبود شرایط حركت كنیم و سعی كنیم تا این سازمان با قدمت طولانی را به نحو احسن مدیریت كنیم.

این مدیر ارشد سازمان راه آهن حجم بار حمل شده از سال ۸۵ تا ۹۲ را معادل ۳۳ میلیون تومان ذكر كرد و گفت: در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۵ با تدبیری كه توسط هیأت مدیره انجام شد سیر سعودی داشتیم و از ۳۳ میلیون حجم بار به رقمی در حدود۴۰ میلیون تن در سال ۹۵ رسیدیم.

وی افزود: امیدواریم كه با همكاری مدیران زحمتكش راه آهن، این رقم در پایان امسال به حدود ۶۰ میلیون تن در سال برسد.

رئیس هیأت مدیره راه آهن با بیان اینكه سطح در آمد راه آهن متناسب با هزینۀ چند سال اخیر، رشد چندانی نداشته است، اظهار داشت: با وجود اینكه سیستم حمل و نقل ریلی در مقایسه با سیستم های حمل و نقل دیگر بسیار امن محسوب می شود ولی باید این موضوع بررسی شود كه چرا كه از نظر در آمدی خیلی رشد نكردیم. همچنین باید سعی شود تا هزینه ها را كاهش دهیم.

محمدزاده به سخن معاون اول رئیس جمهور در جلسه اخیر هیأت دولت پیرامون سوانح و تلفات جاده ای اشاره كرد و گفت: با توجه به این موضوع وظیفه ما در راه آهن به مراتب دشوارتر است چون حمل نقل ریلی یكی از امن ترین سیستم های حمل نقل است و باید سعی كنیم تا در جهت رفاه حال مردم و ایمنی هر چه بهتر آن ها كار كنیم.

وی یكی دیگر از مسائلی كه در طرح تحول راه آهن دنبال می شود را تصمیم گیری، بنگاه داری و اقدام و عمل عنوان كرد و بیان داشت: مدیران راه آهن باید سعی كنند تا حتماً در انجام كارها نمونه های مشابه موفقی كه در جهان فعالیت می كنند را رصد كنند و با الگو گرفتن از آن ها حركت كنند. البته در دورۀ مدیریت قبلی راه آهن این اتفاق افتاد و سعی شد تا با مطالعه راه آهن آلمان، استراتژی ها، روش های مدیریتی و فرایندها در نظر گرفته شود و در جهت اصلاح آن ها حركت كنیم.

وی حجم بار بارنامه ای شده در سال گذشته را در كشور چیزی حدود ۴۰۰ میلیون تن بار عنوان كرد و گفت: از این رقم سهم سازمان ما ۴۰ میلیون تن بود كه باید به جای این رقم چیزی حدود ۸۰ میلیون تن باشد و امیدواریم با اندیشه و تدبیر، این موارد اصلاح شوند.

مدیرعامل راه آهن به سرمایه های عظیمی چون نیروی انسانی در سازمان اشاره كرد و اعلام داشت: در نظر داریم تا طی دوره ای آموزشی در كشور و با همكاری دانشگاه علم و صنعت دوره هایی را در زمینه مفاهیم اقتصاد، مدیریت، تجارت الكترونیك و… برای مدیران برگزار كنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تجهیز خوابگاه های راه آهن و افزایش امور رفاهی اشاره كرد و گفت: باید مدیران از همه ظرفیت های سازمانی استفاده كنند تا در كنار كار، بستری برای رفاه همكاران و خانواده های آن ها بوجود آید تا بهره وری كاری آنها بالاتر رود.

وی خاطرنشان كرد: باید با بالابردن ظرفیت قطارهای گردشگری، افزایش كیفیت و استفاده از ظرفیت های استان ها، سعی شود تا رفا حال همكاران و خانواده آن ها فراهم شود.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.