• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

توسعه نیافتن شبکه ریلی‌ عامل افزایش تلفات سوانح رانندگی/ پیشرفت 40 درصدی راه آهن اردبیل

  • کد خبر : 950
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

0 (0) عضو کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با فارس: توسعه نیافتن شبکه ریلی‌ عامل افزایش تلفات سوانح رانندگی است/ پیشرفت ۴۰ درصدی راه‌آهن میانه-اردبیل در ۲۰ سال‌ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر لزوم توسعه راه‌آهن در راستای کاهش تصادفات رانندگی، گفت: ساخت راه‌آهن میانه-اردبیل از ۲۰ سال پیش شروع شد و […]

0
(0)

عضو کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با فارس:
توسعه نیافتن شبکه ریلی‌ عامل افزایش تلفات سوانح رانندگی است/ پیشرفت ۴۰ درصدی راه‌آهن میانه-اردبیل در ۲۰ سال‌

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر لزوم توسعه راه‌آهن در راستای کاهش تصادفات رانندگی، گفت: ساخت راه‌آهن میانه-اردبیل از ۲۰ سال پیش شروع شد و در این مدت حداکثر ۴۰ درصد ‌پیشرفت داشته است.

‌ولی ملکی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تأکید بر ضرورت توسعه شبکه ریلی‌ در همه استان‌های کشور، یکی از دلایل وجود آمار بالای تلفات سوانح رانندگی را عدم توسعه‌یافتگی مناسب خطوط ریلی در همه نقاط کشور دانست.

وی با انتقاد از عدم توجه دولت به راه‌آهن میانه-اردبیل، بیان کرد: ضروری است دولت‌ تکمیل راه‌آهن اردبیل را در اولویت کار خود قرار دهد‌.

‌عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به واژگونی خودرو حامل دانش‌آموزان روستایی در محدوده ارباب‌کندی مشگین شهر اشاره کرد و افزود: این جاده در حال چهارخطه‌ شدن است اما بخشی که در آن تصادف مذکور صورت گرفت‌ هنوز چهارخطه نشده است که موجب افزایش حوادث رانندگی می‌شود.

ملکی اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی از این محور بازدید کرد و در مورد تسریع عملیات چهارخطه شدن این جاده دستور داد‌ اما این دستور چندان عملیاتی نشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه عملیات بهبود و روان‌سازی این جاده‌ در حال انجام است، اضافه کرد: ‌40 کیلومتر از عملیات بهبود و راه‌سازی جاده اردبیل – مشگین‌شهر به طول 80 کیلومتر‌، انجام شده است.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس بیان کرد: قرار است که 20 کیلومتر دیگر از پروژه چهارخطه شدن محور جاده‌ای مذکور ‌امسال و 20 کیلومتر بقیه سال دیگر انجام شود تا مشکلات این جاده به حداقل برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ‌در پاسخ به این سؤال که با توجه به دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر استفاده از قطار برای اردوهای دانش‌آموزی، آیا توسعه راه‌آهن در این منطقه منجر به کاهش این نوع حوادث جاده‌ای نمی‌شود؟، گفت: متاسفانه در منطقه ما خطوط ریلی وجود ندارد در حالی که ضروری است در این منطقه خط‌آهن ایجاد شود تا مردم سفرهای ایمن‌تری را تجربه کنند.

وی‌ افزود: ‌ساخت راه‌آهن میانه-اردبیل 20 سال است که شروع شده است و در این مدت حداکثر 40 درصد ‌پیشرفت فیزیکی دارد با این شرایط چگونه می‌توان مدعی بود که به خواسته مردم مشگین‌شهر مبنی بر توسعه خطوط ریلی‌ توجه می‌شود‌.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در راستای کاهش سوانح رانندگی همه امکانات را برای چهارخطه کردن جاده اردبیل – مشگین‌شهر به کار گرفته‌ایم ‌اما این کافی نیست و باید اولویت توسعه خط‌آهن باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مورد تأکید برنامه ششم بر تأسیس شرکت قطارهای حومه‌ ذیل شرکت راه‌آهن و اقدامات مجلس برای تحقق این هدف، گفت: مجلس قانون را برای اجرای برنامه ششم وضع می‌کند، در هفته گذشته همزمان با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ در مجلس،‌در جلسه غیر علنی به این موارد اشاره شد و نمایندگان خواستار اجرای هر چه سریع‌تر برنامه شدند که وی به نمایندگان مجلس قول مساعد دادند تا موادی که اجرایی نشده است، انجام دهد‌.

ملکی اظهار داشت: البته باید در نظر داشت‌ که مجلس به کلیات قانون می پردازد و در مورد برخی از بندهای باقی مانده مصداقی تذکر می‌دهد اما در توسعه ریلی مجلس شورای اسلامی تأکیدات خاصی دارد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=950

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.