• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

حال و هواي متفاوت شهرزيرزميني در روزهاي داغ تابستاني + عکس

  • کد خبر : 8205
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
حال و هواي متفاوت شهرزيرزميني در روزهاي داغ تابستاني + عکس

0 (0) اين روزها حال و هواي متروي تهران و حومه متفاوت از روزهاي عادي است و آواهایی از موسیقی کهن ايران زمين توسط نوازندگانی از استان هاي مختلف كشور سبب شده تا لحظاتي متفاوت و زيبا براي مسافران اين شهر زيرزميني رقم بخورد. به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري […]

0
(0)

اين روزها حال و هواي متروي تهران و حومه متفاوت از روزهاي عادي است و آواهایی از موسیقی کهن ايران زمين توسط نوازندگانی از استان هاي مختلف كشور سبب شده تا لحظاتي متفاوت و زيبا براي مسافران اين شهر زيرزميني رقم بخورد.
به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه، چند روزی است گروه هاي موسیقی محلی از مناطق مختلف کشورمان عصر هر روز از ساعت 16تا 18 برای مسافران متروي تهران می‌نوازند و می‌خوانند تا خاطراتي خوش و به يادماندني همراه اين شهروندان شود.
این اجراهای موسیقی در قالب برنامه‌ای با عنوان «نواي ايران زمين» تدارک دیده شده‌ و همزمان با برگزاري اولين جشنواره ملي گردشگري چهارسوق و به منظور ايجاد شور و نشاط اجتماعي در شهر زيرزميني پايتخت، برگزار مي شود.
محسن محمديان مدير ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه با بيان اينكه سرزمين ما رنگين كماني از آداب و رسوم متنوع است و گذرگاه هاي فرهنگي متروي تهران بستر مناسبي براي معرفي و آشنايي بيشتر شهروندان و مسافران با نواها و نغمه هاي محلي و سنتي است، مي گويد: اين برنامه با مشاركت سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري، به مدت 56 روز از چهارشنبه 3مردادماه 97 آغاز شده است.
وي در ادامه مي افزايد: مسافران متروي تهران هر روز عصر از ساعت 16 تا 18 مي توانند در ايستگاه هاي منتخب به تماشاي اجرای موسیقی و حرکات آئینی بپردازند. در واقع این گروه ها ضمن اجرای موسیقی فولک منطقه خود، به انجام حرکات آئینی نیز می‌پردازند که جذابیت‌های بسیاری برای پایتخت‌نشینان دارد.
ايستگاه هاي تئاتر شهر، امام خميني (ره)، تجريش، ميدان آزادي و شهيد بهشتي ميزبان اجرای هنرمندان عرصه موسیقی اقوام مختلف كشورمان است كه از ميان اجراهاي هفته گذشته مي توان به رقص چوب گروه خراسان رضوي در ايستگاه امام خميني (ره) ، طنین موسیقی هنرمندان میامی سمنان در ايستگاه تئاتر شهر، موسيقي لري كهكيلويه و بوير احمد در ايستگاه ميدان آزادي، اجراي هلپرکه كردي در ايستگاه امام خميني (ره) و اجراي گروه سما از استان لرستان در ايستگاه تجريش اشاره كرد.
همچنين گروه گلستان هم در سه بخش قزلباش، اجراي موسيقي شمالي و رقص خنجر گروه تركمن در ايستگاه شهيد بهشتي لحظات شادي را براي شهروندان تهراني رقم زدند.
در هفته جاري گروه استان هرمزگان در ايستگاه تجريش، گروه آذربايجان شرقي در ايستگاه شهيد بهشتي، گروه هاي يزد و خوزستان در ايستگاه تئاتر شهر، گروه اردبيل در ايستگاه ميدان آزادي و گروه هاي اصفهان، همدان، قم و چهارمحال و بختياري در ايستگاه امام خميني (ره) به اجرا خواهند پرداخت.
روزهاي پاياني اين برنامه با ايام ماه محرم تقارن خواهد داشت كه در اين ايام نيز گروه هاي هنري، برنامه هاي خود را در قالب مراسم آييني و مذهبي اجرا خواهند كرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8205

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.