• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

خودباوری؛ مهمترین دستاورد برگزاری ششمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل ریلی

  • کد خبر : 6901
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۱۴
خودباوری؛ مهمترین دستاورد برگزاری ششمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل ریلی

0 (0) مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: خودباوری؛ مهمترین دستاورد برگزاری ششمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل ریلی  مدیرعامل راه‌آهن با تاکید بر ایجاد مدیریت یکپارچه برای رشد سازمان ها، مهمترین دستاورد برگزاری ششمین نمایشگاه ریلی را تکیه بر توان داخل و خودباوری برشمرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن […]

0
(0)
مدیرعامل راه آهن تاکید کرد:

خودباوری؛ مهمترین دستاورد برگزاری ششمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل ریلی

 مدیرعامل راه‌آهن با تاکید بر ایجاد مدیریت یکپارچه برای رشد سازمان ها، مهمترین دستاورد برگزاری ششمین نمایشگاه ریلی را تکیه بر توان داخل و خودباوری برشمرد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه‌آهن، حل مشکلات با تکیه بر مسئله خودباوری را مدنظر قرار داد و گفت: درصورتی‌که بپذیریم توان اجرای بسیاری کارها در داخل وجود دارد می‌توانیم مسیر توسعه و پیشرفت را به نحو مطلوب‌تری سپری کنیم.
وی با اشاره به اعمال برخی از تحریم‌های ناجوانمردانه در سال‌های قبل، تصریح کرد: کارشناسان و مهندسان داخلی با همت و توان خود بسیاری از ادوات و قطعاتی که به واسطه تحریم وارد کشور نمی‌شد را تولید و مورد استفاده قرار دادند.
مدیرعامل راه‌آهن افزود: اخذ تدابیر لازم و به‌موقع می‌تواند کیفیت کار را افزایش دهد.
وی مشکل تأمین منابع مالی را یکی از مسائل اساسی برای توسعه فعالیت بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت قانونی تأمین منابع مالی برای خرید چند دستگاه واگن اقدام شد که این اقدام در نوع خود قابل‌توجه بود.
مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان کرد: در راستای آبادانی کشور باید به‌گونه‌ای اقدام شود که نه‌تنها شرکت راه‌آهن بلکه حوزه صنعت حمل‌ونقل ریلی آباد شود.
محمدزاده با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل برای برقراری ارتباط بین بهره‌بردار و تولیدکننده، کمبود نقدینگی و عدم توان فروش اقساطی توسط فروشنده است، گفت: دلیل پیشرفت نکردن بسیاری از حوزه‌های ریلی اقدام به فعالیت‌های قبیله‌ای در این حوزه است.
وی افزود: آنچه سبب رشد سازمان می‌شود مدیریت یکپارچه است و ما باید به آن اعتماد داشته باشیم.
مدیرعامل راه‌آهن با تأکید بر توجه به بهره‌وری، خاطرنشان کرد: باید هر مجموعه‌ای یک ستاد هماهنگی و پیگیری به‌منظور ارتقاء بهره‌وری داشته باشد.
محمدزاده تأکید کرد: بهره‌وری به معنی توسعه عملکرد است و راه‌آهن ۲ عملکرد مشخص دارد نخست جابجایی مسافر و دیگری حمل بار است.
وی بابیان اینکه رعایت و توجه به ایمنی در تمام شئون حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: مسئله و اهداف تدوین‌شده باید به جدیت پیگیری شود هم‌راستا با آن در تمام بخش‌های مختلف باید قوانین رعایت شود.
مدیرعامل راه‌آهن گفت: برای عبور از مشکلات کشور باید جسور و سریع بود و بر مدار قانون حرکت کرد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ما امروز در یک جنگ تمام عیار هستیم بنابراین باید با شفاف‌سازی، دلسوزی و ازخودگذشتگی و کمک به دیگران از کشور دفاع کنیم. در این جنگ اقتصادی وظیفه قانونی و شرعی تک‌تک ما آن است که از منابع و ظرفیت‌ها حداکثر بهره را گرفته و نگاه‌هایمان را ملی کنیم.
مدیرعامل راه‌آهن بخش مسافری را ویترین صنعت ریلی دانست و خاطرنشان کرد: بخش مسافری باید در بهترین کیفیت، خدمات را ارائه کنند.
وی افزود: مسافر پرچم و هویت راه‌آهن است لذا باید مسافر بسیار مورد توجه باشد و تمام امکانات و خدمات با بهترین کیفیت در اختیارش قرار بگیرد.
محمدزاده با اشاره به اینکه باید نهایت کیفیت در ارائه خدمات مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های استانی باید مدنظر قرار گیرد و مدیران اعم از ستادی و نواحی در جلسات تنها به موارد حوزه اختیارات خود تمرکز داشته باشند.
مدیرعامل راه‌آهن خطاب به حاضران در این جلسه گفت: در صورت اشراف نداشتن بر قوانین از مشاورین مربوط بهره بگیرند و این به معنای حرکت سریع ، جسورانه و فکورانه است.
وی با تأکید بر اجرای طرح تحول در راه‌آهن خاطرنشان کرد: حرکت در این راه در مسیر توسعه راه‌آهن است و تمام مدیران باید برای طی کردن این مسیر به بهترین نحو ممکن تلاش کنند تا موانع موجود را برداشته و درنهایت راه‌آهن متحول و تجاری شود.
محمدزاده با اشاره به رشد بار در سه ماه اخیر گفت: باید در این مسیر غیرتمندتر و جدی‌تر حرکت کنیم تا منشأ اثرات و خدمات بیشتری در صنعت ریلی باشیم.
وی بر پیشگیری از تأخیر در حرکت قطار و لزوم برنامه‌ریزی در این زمینه تأکید کرد و افزود: دستیابی به حمل ۸۲ میلیون تن بار محقق شدنی است، با این نگاه که تمام بخش‌ها اعم از پشتیبانی، ستادی و نواحی بپذیرند که در تحقق این هدف نقش دارند و باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.
وی با تأکید بر توجه بر مؤلفه‌های سال ۹۷ خاطرنشان کرد: مدیران باید در حوزه خود پاسخگو باشند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6901

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.