• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ذوب آهن توانایی تولید ریل UIC60 را دارد/ اجازه واردات ریل را نخواهیم داد

  • کد خبر : 7317
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۶:۴۸
ذوب آهن توانایی تولید ریل UIC60 را دارد/ اجازه واردات ریل را نخواهیم داد

0 (0) معاون فنی راه‌آهن اعلام کرد: ذوب آهن توانایی تولید ریل UIC60 را دارد/ اجازه واردات ریل را نخواهیم داد یزدانی با بیان اینکه درحال حاضر عمده مصارف اصلی راه آهن ریل‌های UIC60 است و شرکت ذوب آهن اعلام کرده توان تولید این نوع ریل‌ها را دارد گفت: شرکت راه آهن اعلام آمادگی کرده […]

0
(0)
معاون فنی راه‌آهن اعلام کرد:

ذوب آهن توانایی تولید ریل UIC60 را دارد/ اجازه واردات ریل را نخواهیم داد

یزدانی با بیان اینکه درحال حاضر عمده مصارف اصلی راه آهن ریل‌های UIC60 است و شرکت ذوب آهن اعلام کرده توان تولید این نوع ریل‌ها را دارد گفت: شرکت راه آهن اعلام آمادگی کرده که ذوب آهن به هر میزانی ریل UIC60 تولید کند راه آهن تمام آن را خریداری خواهد کرد به همین دلیل اجاز هیچ وارداتی را نخواهیم داد و تاکید ما این است که تمام خریدهای ریل کشور باید از سوی ذوب آهن تامین شود.

به گزارش عیارآنلاین، طبق هدف‌گذاری‌های برنامه ششم توسعه کشور طول خطوط ریلی کشور از ۱۱ هزار کیلومتر فعلی باید به ۲۵ هزار کیلومتر برسد. با احتساب نیاز هر کیلومتر خط ریلی به ۱۲۰ تن ریل و همچنین ریل‌های مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری می‌توان نتیجه گرفت برای تحقق توسعه خطوط ریلی به ۲۵ هزار کیلومتر نیازمند ۲ میلیون تن ریل هستیم. برای تامین این میزان ریل دو  مسیر پیش روی مسئولان است.

۱- واردات از خارج (شرکت جیندال هند، کاردمیر ترکیه و شرکت‌های چینی)

۲- تولید ریل در داخل کشور.

باتوجه به حجم بالای نیاز به ریل که ارزش آن ۲ میلیارد دلار است ناگفته پیداست که واردات این میزان ریل منطقی نیست و باید به سمت تولید داخلی آن رفت. با توجه به اهمیت موضوع قدم‌های در راستای تولید ریل در کشور به وسیله شرکت ذوب آهن برداشته و در نهایت شرکت ذوب آهن با خرید یکی از پیشرفته ترین دستگاه نورد ریلی از کشور آلمان موفق به تولید ریل‌های با کیفیت روز دنیا شد.

با توجه به فراهم شدن تولید داخلی ریل در آبان ماه سال ۹۵ با حضور ۳ وزیر راه‌وشهرسازی، صنعت و معدن و تجارت و وزیر کار، قراردادی بین شرکت ذوب آهن و راه آهن برای تولید و خرید ریل منعقد شد. طبق این قرارداد مقرر شد شرکت ذوب آهن ۴۰ هزار تن ریل u33 را با ارزش ۲۵ میلیون یورو تحویل راه آهن دهد. در همین راستا، شرکت ذوب آهن ۵۰۰ تن از این ریل ها را تولید و  در ۲۴ خرداد ماه ۹۷ تحویل راه آهن داد.

با توجه به اهمیت ادامه همکاری راه آهن و ذوب آهن، پایگاه خبری-تحلیلی عیارآنلاین، گفت‌وگویی با مازیار یزدانی معاون فنی شرکت راه‌آهن داشته که متن آن به شرح زیر است.

یزدانی در پاسخ به اینکه درحال حاضر عمده مصارف راه آهن ریل‌های UIC60 است آیا برنامه‌ای برای خرید این نوع ریل‌ها از ذوب آهن دارید گفت: به درستی اشاره کردید. درحال حاضر مصارف اصلی راه آهن ریل‌های UIC60 است. شرکت ذوب آهن اعلام کرده است توان تولید این نوع ریل‌ها را دارد. واقعا هم همین طور هست. در همین راستا، شرکت راه آهن اعلام آمادگی کرده که ذوب آهن به هر میزانی ریل UIC60 تولید کند راه آهن تمام آن را خریداری خواهد کرد.

یزدانی پیرامون تغییر مدل پرداختی قرارداد از ارزی به ریالی که ضرر شرکت ذوب آهن را در پی داشته است گفت: اگر سازمان مدیریت بتواند مجوزهای مابه‌التفاوت ارز را ارائه کند، راه آهن حمایت خود را برای جبران ضرر احتمالی ذوب آهن انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: البته ما به ذوب آهن اعلام کرده‌ایم که قصد همکاری همیشگی با این مجموعه داریم و مطمئنا در قراردادهای بعدی مدل پرداختی هزینه‌ها بهتر خواهد شد و ذوب آهن می تواند سود خود را در قراردادهای بعدی پیش بینی کند.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن در پاسخ به اینکه با توجه به تولید ریل در کشور آیا بهتر نیست واردات آن از خارج متوقف شود گفت: قطعا همین طور خواهد بود و اجازه هیچ وارداتی را نمی‌دهیم. شرکت راه آهن در یک سال گذشته هیچ قرارداد واردات ریلی نبسته است. تاکید ما این است که تمام خریدهای ریل کشور باید از سوی ذوب آهن تامین شود. ما حتی برای تامین منابع مالی ذوب آهن، شرکت‌هایی را به سمت ذوب آهن فرستاده‌ایم تا تولید حداکثری از سوی ذوب آهن صورت گیرد.

وی ادامه داد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای ریلی کشور هم با توجه اینکه نیاز به ریل بیشتری نسبت به راه‌آهن دارد، مطمئنا از ریل ملی ذوب آهن استفاده خواهد کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7317

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.