• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

راه آهن ايران، اولین میزبان کنفرانس جهانی Next Station در خاورمیانه‌

  • کد خبر : 10505
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
راه آهن ايران، اولین میزبان کنفرانس جهانی Next Station در خاورمیانه‌

0 (0) یزدانی معاون فنی راه‌آهن ج.ا.ا خبر داد : ايران، اولین میزبان کنفرانس جهانی Next Station در خاورمیانه‌ راه‌آهن ایران به عنوان اولین کشور خاورمیانه‌ای، میزبان هفتمین کنفرانس جهانی «ایستگاه‌های آیندهNext Station» در سال آینده میلادی (۲۰۱۹) خواهد بود. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مازیار یزدانی معاون فنی و زیر بنایی […]

0
(0)

یزدانی معاون فنی راه‌آهن ج.ا.ا خبر داد :

ايران، اولین میزبان کنفرانس جهانی Next Station در خاورمیانه‌


راه‌آهن ایران به عنوان اولین کشور خاورمیانه‌ای، میزبان هفتمین کنفرانس جهانی «ایستگاه‌های آیندهNext Station» در سال آینده میلادی (۲۰۱۹) خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مازیار یزدانی معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن در حاشیه نشست جهانی مدیران ایستگاه‌ها (SMGG) با اعلام این خبر، گفت: این کنفرانس هر دو سال یکبار از سوی اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها (UIC)با حضور مدیران عامل و ارشد از اعضای UIC، نمایندگان بخش صنعت و اساتید دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی از سراسر دنیا به میزبانی یکی از اعضا UIC برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این کنفرانس را گردآوری تصمیم گیران دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، بهره‌برداران ریلی، مدیران ایستگاه‌ها، تولید کنندگان، معماران، طراحان شهری و …دانست و افزود: مسائل استراتژیک مربوط به توسعه و بهره‌برداری از ایستگاه‌ها در این کنفرانس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
یزدانی با بیان اینکه تا کنون شش دوره از این کنفرانس در رم (۲۰۰۵)، پاریس (۲۰۰۷)، بروکسل (۲۰۱۱)، مسکو (۲۰۱۳)، مراکش (۲۰۱۵) و اسپانیا (۲۰۱۷) برگزار شده‌است، اضافه کرد: در هر کدام از این اجلاس‌ها، یکی از موضوعات مرتبط با ایستگاه‌ها به عنوان محتوا و شعار اصلی کنفرانس مورد بحث و بهره برداری قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده حدود ۳۰۰ میهمان از کشورهای مختلف جهان حضور دارند، افزود: این اولین بار است که میزبانی این کنفرانس جهانی به کشوری در خاورمیانه داده می‌شود و راه‌آهن ایران در نظر دارد که بهترین میزبانی و کیفیت برگزاری را داشته باشد .
معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن در این گفت‌وگو از جمله موضوعات مورد توجه این کنفرانس را ایستگاه‌های هوشمند در شهرهای هوشمند، آخرین پیشرفت‌ها در خصوص طراحی، توسعه و بهره‌برداری از ایستگاه‌های ریلی، مدیریت و حاکمیت و چند وجهی بودن ایستگاه‌ها، تجارت و امنیت ایستگاه ها عنوان کرد .
وی در ادامه با اشاره به اینکه به منظور سازماندهی و برنامه ریزی برای هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده (Next Station) ، جلسات آمادگی این کنفرانس آغاز شده است، گفت: نشست گروه جهانی (SMGG) اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها که یکی از گروهای مهمUIC است نیز از جمله این جلسات است.
معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن با یادآوری اینکه بر اساس برنامه ریزی های اولیه این کنفرانس اوائل آبان ماه سال ۹۸ برگزار می شود، گفت: با توجه به اینکه پروژه های متعدد ریلی در کشورمان از جمله احداث خطوط دوم، برقی سازی، راه اندازی قطار سریع السیر، در دست اجرا است، در آینده نیازمند ساخت ایستگاه های مدرن و تشکیلاتی بیشتر هستیم .
یزدانی با اشاره به اینکه در آینده با توجه به پیشرفت تکنولوژی و صنعت گردشگری، ایستگاه‌ها بخش عمده ای از زمان مسافران و گردشگران را به خود اختصاص می دهند، افزود: در این میان، رویکرد اجتماعی را در کنار رویکرد اقتصادی تعریف کرده ایم و امیدواریم بتوانیم این مقوله را در ایران جا بیاندازیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10505

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.