• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

راه آهن خراسان 45 طرح در دست اجرا دارد

  • کد خبر : 9269
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
راه آهن خراسان 45 طرح در دست اجرا دارد

0 (0) راه آهن خراسان 45 طرح در دست اجرا دارد مشهد- ایرنا- مدیر کل راه آهن خراسان گفت: این اداره کل 45 طرح عمرانی با ارزش دو هزار و 445 میلیارد ریال را هم اینک در دست اجرا دارد. محمد هادی ضیایی مهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این […]

0
(0)

راه آهن خراسان 45 طرح در دست اجرا دارد

مشهد- ایرنا- مدیر کل راه آهن خراسان گفت: این اداره کل 45 طرح عمرانی با ارزش دو هزار و 445 میلیارد ریال را هم اینک در دست اجرا دارد.

محمد هادی ضیایی مهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها با سه رویکرد افزایش ظرفیت و خدمات حوزه مسافربری، باربری و ارتقای ایمنی بطور متوسط 65درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اظهار داشت: 32 طرح از مجموع طرح های مزبور با حدود 625 میلیارد ریال هزینه در بخش مسافربری، 59 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که توسعه ایستگاه راه آهن مشهد، بهینه سازی سیستم سوخت رسانی این ایستگاه، احداث مرکز تعمیرات لوکوموتیو و واگن مسافربری راه آهن از آن جمله است.
وی شمار طرح های مربوط به افزایش ظرفیت بخش باربری این اداره کل را 11 طرح عنوان کرد و گفت: هزار و 715 میلیارد ریال بودجه برای این بخش با پیشرفت متوسط 80 درصد در نظر گرفته شده که طرح های شاخص آن شامل طرح سه خطه کاشمر- فریمان، پایانه تخلیه و بارگیری ایستگاه بین المللی سرخس، ایستگاه اسفراین(حکم آباد) و افزایش ظرفیت ایستگاه شهید مطهری می باشد.
ضیایی مهر افزود: 12 طرح دیگر نیز مربوط به ارتقای ایمنی خطوط راه آهن است که با هزینه 105 میلیارد ریال به طور متوسط 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شامل بهسازی خطوط ریلی و ابنیه فنی محور ترانزیتی سرخس، ایمن سازی حریم ریلی راه آهن بویژه در مسیر ریلی مشهد – تهران است.
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد.
خراسان رضوی بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.
تراکم ریل در این استان نیز نسبت به مساحت آن، 2 برابر میانگین کشوری است و سالانه 42 درصد قطارهای مسافربری کشور به مشهد رفت و آمد می کنند.
هم اکنون قطارهای راه آهن خراسان رضوی به 27 شهر و مرکز استان به صورت مستقیم رفت و آمد دارد.
سالانه حدود 4.5 میلیون تن کالا در حوزه ریلی خراسان رضوی جا به جا می شود که حدود 40 درصد آن حمل و نقل داخلی است.
با توجه به اتصال خط آهن جمهوری اسلامی ایران به آسیای میانه از طریق خراسان رضوی و قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی 60 درصد حمل و نقل سالانه ریلی استان در بخش کالا در حوزه بین المللی و در بخش ترانزیت، واردات و صادرات انجام می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9269

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.