• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

راه اندازی ۱۶۰ رام قطار فوق‌العاده در ایام اربعین‌حسینی/ زائران کربلا، رایگان سوار قطار خرمشهر-شلمچه می‌شوند /عملکرد مسافری در ۶ ماه ابتدای سال

  • کد خبر : 10501
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
راه اندازی ۱۶۰ رام قطار فوق‌العاده در ایام اربعین‌حسینی/ زائران کربلا، رایگان سوار قطار خرمشهر-شلمچه می‌شوند /عملکرد مسافری در ۶ ماه ابتدای سال

0 (0) راه اندازی ۱۶۰ رام قطار فوق‌العاده در ایام اربعین‌حسینی: زائران کربلا، رایگان سوار قطار خرمشهر-شلمچه می‌شوند مطابق برنامه‌ریزی راه‌آهن، ۱۶۰ رام قطار مسافری فوق‌العاده از ۲۸ مهرماه تا ۱۱ آبان برای ایام اربعین حسینی راه‌اندازی می‌شود. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن، در نشست خبری با […]

0
(0)

راه اندازی ۱۶۰ رام قطار فوق‌العاده در ایام اربعین‌حسینی:

زائران کربلا، رایگان سوار قطار خرمشهر-شلمچه می‌شوند


مطابق برنامه‌ریزی راه‌آهن، ۱۶۰ رام قطار مسافری فوق‌العاده از ۲۸ مهرماه تا ۱۱ آبان برای ایام اربعین حسینی راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، درباره برنامه قطارهای مسافری در ایام اربعین گفت: ۱۳۴ رام از این قطارها مربوط به‌قطار ترکیبی تهران– مهران است و از ۲۶ رام قطار فوق‌العاده در مسیر جنوب، یک قطار ریل بأس از ایستگاه خرمشهر تا مرز ریلی شلمچه به‌صورت ۲۴ ساعته و رایگان مسافرین را جابه‌جا می‌کند.
وی با اعلام اینکه پیش‌فروش بلیت قطار از شنبه ۲۱ مهرماه ۹۷ آغاز می‌شود، اضافه کرد: مسافران می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح بلیت را از طریق آژانس‌ها و اینترنت تهیه کنند و جهت اطلاعات بیشتر در مورد پیش‌فروش با صدای مسافر  ۵۱۴۹ تماس بگیرند.
معاون مسافری راه‌آهن بابیان اینکه در قطار ترکیبی تهران-مهران، مسافران تا کرمانشاه با قطار و از کرمانشاه تا مهران با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند، یادآور شد: متقاضیان سفر یکپارچه می‌توانند با مراجعه به مراکز مجاز فروش و اینترنت، بلیت این سفر یکپارچه را تهیه کنند. بر این اساس سفر با قطار در مدت‌زمان ۹ ساعت انجام و سفر ریلی کرمانشاه خاتمه یافته و مسافران از کرمانشاه به مرز مهران می‌روند و از مرز مهران با اتوبوس تا نجف و در برگشت نیز از کربلا تا مهران و از مهران تا تهران به شکل ترکیبی عازم تهران شوند.
همچنین دیگر قطارهایی که در مسیر جنوب حرکت می‌کنند نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ایستگاه خرمشهر ادامه سیر خواهند داد.
موسوی یادآور شد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با آژانس‌ها، متقاضیان سفر که علاقه‌مند هستند بلیت اتوبوس را برای ادامه مسیر در کشور عراق تهیه کنند می‌توانند از طریق آژانس‌ها بلیت مهران تا نجف برای مسیر رفت و از کربلا تا مهران را برای برگشت خریداری کنند.
معاون مسافری راه‌آهن در خصوص قیمت بلیت قطارهای اربعین گفت: با توجه به این‌که قطارها ۴ تخته، ۶ تخته و صندلی هستند، نرخ بلیت‌ها متفاوت خواهد بود. در مسیر مهران تا نجف و کربلا تا مهران نیز قیمت بلیت به‌صورت دلار است که متأثر از نرخ ارز است.
وی بابیان اینکه قطار فوق‌العاده تهران- خرمشهر از سال گذشته راه‌اندازی شده بود افزود: امسال برای اولین بار است که قطار تهران – کرمانشاه – مهران را راه‌اندازی کرده‌ایم و قیمت هر سازمان قطار و مسیر متأثر از قیمت‌های مصوب در سال ۹۷ است.
موسوی همچنین بیان کرد: ۲۸۰ هزار نفر صندلی برای متقاضیان سفر به کربلا و راهپیمایی اربعین پیش‌ بینی‌شده که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.
وی همچنین بابیان اینکه راه‌آهن به شرکت‌های مسافری کمک می‌کند تا قیمت‌ها برای قشر متوسط و ضعیف قابل‌استفاده باشد، گفت: راه‌آهن به‌ویژه در ایام اربعین از شرکت‌های مسافری حق دسترسی دریافت نمی‌کند و در برخی از مسیرها تا ۵۰ درصد سهم مالکانه لکوموتیو را تخفیف می‌دهد.

عملکرد مسافری در ۶ ماه ابتدای سال
وی همچنین با تشریح عملکرد مسافری در ایام ۶ ماه ابتدای سال، از رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری خبر داد و گفت: این رتبه‌بندی تا ۱۵ روز آینده تصویب می‌شود و از زمستان امسال بلیت قطارها با قید رتبه شرکت‌ها عرضه می‌شود.
معاون مسافری راه‌آهن بابیان این‌که طی ماه‌های آینده مسیرهای رشت و ارومیه به شبکه سراسری راه‌آهن به لحاظ انجام سفر ملحق می‌شوند، اظهار کرد: کمیسیونی از راه‌آهن برای تحویل این پروژه و تعیین سرعت اقدامات لازم را انجام می‌دهد و به‌محض افتتاح، قیمت‌گذاری آن صورت و این قیمت‌گذاری متأثر از قیمت‌های فعلی است.
وی با اشاره به اینکه تعداد سفر با قطار مسافری به استان‌های مختلف ۱۳ میلیون ۸۰۰ هزار نفر بوده است و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد، افزود: در قطارهای بین‌شهری ۱۱ درصد و در قطارهای حومه‌ای ۷ درصد رشد داشته‌ایم.
وی بابیان اینکه میانگین تأخیر از مبدأ به زیر ۳۰ ثانیه و از مبدأ تا مقصد به زیر ۳۰ دقیقه رسیده است، از راه اندازی قطار گردشگری یک‌روزه در سال جاری خبر داد و گفت: در مسیرهای اراک –بیشه، تهران- بیابانک، تهران – شیرگاه، کرمان – راین، کرمان- همدان، اهواز – تنگ پنج، مشهد – نیشابور، تبریز – مراغه و تبریز- جلفا این قطارها راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های راه‌آهن در مورد ارتقا ایستگاه‌های مسافری و نصب تجهیزات چون پله‌برقی و آسانسور و توسعه و بازسازی ایستگاه‌ها و نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی گفت: در ۶ ایستگاه دستگاه‌های ایکس ری تحویل داده‌شده است.
وی از راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای امسال تهران– تاکستان و ۲ زوج در مسیر تهران قم خبر داد و گفت: در مسیر تهران– پرند ۳ زوج و در مسیر تهران- گرمسار ۳ زوج ایجاد کردیم.
وی با اشاره به راه‌اندازی قطار مسافری در مسیر تهران– آنکارا- استانبول تا ۲ ماه آینده گفت: مسیر قطار آنکارا در حال تعمیر است و مقامات ترکیه از اتمام این تعمیرات در ۲ ماه آینده خبر داده‌اند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10501

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.