• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

رشد ۵۲ درصدی صادرات ریلی از زاهدان به کویته پاکستان

  • کد خبر : 9412
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
رشد ۵۲ درصدی صادرات ریلی از زاهدان به کویته پاکستان

0 (0) رشد ۵۲ درصدی صادرات ریلی از زاهدان به کویته پاکستان مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان – کویته پاکستان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته است‌. ‌به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، مجید ارجونی در زمینه […]

0
(0)

رشد ۵۲ درصدی صادرات ریلی از زاهدان به کویته پاکستان

قطار باری

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان – کویته پاکستان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته است‌.

‌به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، مجید ارجونی در زمینه بار و ترانزیت اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال ۱۸ هزار و ۲۸۵  تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به ۱۲ هزار و ۱۹ تن سال قبل رشد ۵۲ درصدی را نشان می دهد‌.

وی بیان کرد: سیمان، قیر، گوگرد، گل سرخ و فوتس اویل عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به پاکستان است‌.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق ادامه داد: همچنین عمده کالاهای وارداتی در این مسیر کنجد و برنج خوراکی و عمده کالاهای ترانزیتی گوگرد خام است‌.

وی افزود: در پنج ماه نخست سالجاری ۶۲ رام قطار در این خط ریلی تردد داشته که نسبت به ۵۴ رام قطار سال قبل، رشد ۱۵ درصدی را نشان می دهد .

وی گفت: در سال ۹۶، ۹ هزار و ۱۷۵ تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان وارد شد که نسبت به هفت هزار و ۹۹۸ تن سال ۹۵ رشد ۱۵ درصدی را نشان می دهد‌.

ارجونی اضافه کرد: همچنین میزان ترانزت کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از ۴ هزار و ۷۸۲ تن سال ۹۵ با رشد ۱۵۱ درصدی به ۱۲ هزار و ۲۶ تن در سال ۹۶ رسید‌.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶، ۳۳ هزار و ۴۳۶  تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان وارد شد که نسبت به ۱۷ هزار و ۲۰۷ تن سال ۹۵ رشد ۹۴ درصدی داشته است‌.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ میزان کالا حمل شده در زمینه صادرات توسط هزار و ۴۴۶ دستگاه واگن، در زمینه واردات توسط ۳۹۲ دستگاه واگن و در زمینه ترانزیت توسط ۵۲۱ واگن انجام شده است‌.

وی افزود: در سال ۹۵ میزان کالا حمل شده در زمینه صادرات توسط ۷۱۸ دستگاه واگن، در زمینه واردات توسط ۳۳۶ دستگاه واگن و در زمینه ترانزیت توسط ۱۹۵ واگن انجام شده است‌.

مجید ارجونی تاکید کرد: مجموعا در سال ۹۰، ۱۶ رام، در سال های ۹۱ و ۹۲ به ترتیب چهار رام، در سال ۹۳ هشت رام، در سال ۹۴‌، ۶ رام قطار باری پاکستانی در مسیر زاهدان به کویته تردد داشته اما با توجه به پیگیری ها و تعامل صورت گرفته با راه آهن کویته پاکستان میزان تعداد رام قطار های پاکستانی در سال های ۹۵ و ۹۶ به ترتیب ۸۲ و ۱۳۸ رام در این مسیر رشد چشمگیری داشته است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9412

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.