• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
6

ساخت راه آهن زاهدان-میرجاوه در آینده نزدیک

  • کد خبر : 163
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

0 (0) ساخت راه‌آهن «زاهدان – میرجاوه» در آینده نزدیک   معاون مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی کاهش 10 درصدی تردد جاده ای به صورت سالانه را از وظایف دولت برشمرد و عنوان کرد: 40 میلیون تن بار در سال گذشته از طریق خطوط ریلی حمل شده است که در چشم […]

0
(0)

ساخت راه‌آهن «زاهدان – میرجاوه» در آینده نزدیک

 

معاون مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی کاهش 10 درصدی تردد جاده ای به صورت سالانه را از وظایف دولت برشمرد و عنوان کرد: 40 میلیون تن بار در سال گذشته از طریق خطوط ریلی حمل شده است که در چشم انداز سال 1400 به 195 میلیون تن جابجایی در ناوگان حمل و نقل ریلی باید برسیم.

به گزارش ایسنا، صادق تخمه چیان امروز در بیست و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی مسایل و مشکلات صادرات گفت: به سمت انتقال بار از کامیون ها و جاده ها، به خطوط ریلی هستیم.

وی ادامه داد: در اسناد بالادستی دولت مکلف به دستیابی سالانه سهم 30 درصدی حمل بار ریلی و اصلاح قیمت گازوئیل شده است.

معاون مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی کاهش 10 درصدی تردد جاده ای به صورت سالانه را از دیگر وظایف دولت برشمرد و عنوان کرد: 40 میلیون تن بار در سال گذشته از طریق ریلی جابه‌جا شده که باید در چشم انداز سال 1400 این عدد به 195 میلیون تن برسد.

تخمه چیان بابیان اینکه پیش ‌بینی راه‌آهن تا هشت سال آینده رسیدن به سهم ترانزیت 100 میلیون تن در سال است، افزود: با توجه به پتانسیل موجود در منطقه اگر بخواهیم به این سهم و رقم برسیم باید در موضوع ریل جدی ترعمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بحث صادرات کالا از طریق خطوط ریلی به پاکستان و با بیان اینکه خطوط ریلی پاکستان با ایران از نظر فنی یکسان نیست، اظهار کرد: راه آهن ایران برای سرعت بخشیدن به حمل در حال تکمیل خطوط ریلی داخلی گمرک زاهدان است و در دراز مدت خطوط ریلی در حدفاصل زاهدان – میرجاوه نیز بر اساس استاندارد راه آهن ایران ساخته خواهد شد.

تخمه چیان بیان کرد: برای حمل سیمان به سمت زاهدان و پاکستان رایزنی های برای نرخ کرایه بار صورت پذیرفته است.

به گزارش ایسنا، هم اکنون طول شبکه ریلی ایران بیش از 11 هزار کیلومتر و قرار است با توسعه حمل ونقل ریلی در چشم انداز 1404 طول شبکه ریلی به 25 هزار کیلومتر افزایش یابد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=163

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.