• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ساخت پل ریلی از ایران به بصره و 33 کیلومتر خط آهن در عراق در دست اجراست‌

  • کد خبر : 9150
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
ساخت پل ریلی از ایران به بصره و 33 کیلومتر خط آهن در عراق در دست اجراست‌

0 (0) ساخت پل ریلی از ایران به بصره در دست اجراست‌ معاون زیر‌بنایی راه‌آهن کشور گفت: ساخت پل بصره با ۳۳ کیلومتر ریل در کشور عراق از جمله پروژه‌های در دست اجراست. مازیار یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت بیشترین حجم پروژه‌های عمرانی نسبت به بقیه مناطق 19 […]

0
(0)

ساخت پل ریلی از ایران به بصره در دست اجراست‌

معاون زیر‌بنایی راه‌آهن کشور گفت: ساخت پل بصره با ۳۳ کیلومتر ریل در کشور عراق از جمله پروژه‌های در دست اجراست.

وی با اشاره به پروژه‌های خط دوم اهواز به اندیمشک، اهواز به سربندر، سربندر به خرمشهر و شلمچه به خرمشهر افزود: بخش عظیمی از پروژه‌ها میان دشت تا سربندر در سال‌های قبل مورد بهره برداری قرار گرفت و ادامه مسیر یعنی اندیمشک به اهواز 95 درصد پیشرفت زیرسازی داشتیم. مسیر حد فاصل نظامی به میاندشت نیز 37 کیلومتر پیشرفت 85 درصدی دارد.

معاونت زیر بنایی راه آهن کشور بیان کرد: مسیر اهواز به بندر امام نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد همچنین دو مسیر جدید حد فاصل سربندر به خرمشهر به دلیل دو ظرفیت مهم فولاد شادگان و منطقه آزاد اروند را در دستور کار داریم.

وی گفت: به دنبال این هستیم تا مسیر بندر امام به اندیمشک سریعتر تکمیل شود و حد فاصل اهواز به اندیمشک نیز به طول 140 کیلومتر تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد و اعتبار پروژه بالغ بر 240 میلیارد تومان است.

یزدانی درباره اتصال به شبکه ریلی عراق نیز تصریح کرد: ساخت پل بصره با 33 کیلومتر ریل در کشور عراق نیز از جمله پروژه‌های در دست اجرا است همچنین طبق توافقات قرار بر این بود که ساخت پل توسط ایران و مسیر ریلی32 کیلومتری توسط طرف قرارداد عراقی ساخته شود.

وی عنوان کرد: به دلیل محدودیت‌های مالی عراق؛ قرار شد با تعهد طرف عراقی از طریق ایران به صورت فاینانس ساخته شود.

معاونت زیر بنایی راه آهن کشور درباره اتصال مسجد سلیمان به خط ریلی افزود: برای اتصال مسجد سلیمان به خط ریلی و مسیر مسجد سلیمان به اهواز در حال طراحی نقشه هستیم.

وی توضیح داد: مسیر ریلی اهواز به اصفهان بزرگترین پروژه ریلی کشور است. با چند سرمایه گذار خارجی برای این مورد مذاکره شده و تاکنون پنج شرکت چینی اعلام آمادگی کرده است.

یزدانی با اشاره به پروژه بندر خشک اندیمشک تصریح کرد: توسط مسئولان استانی برای این پروژه زمین در اختیار راه آهن قرار گرفت و برای تسطیح و آماده سازی اقدامات اجرایی آغاز شده است.

وی درباره میزان تاثیر تحریم‌ها بر روند اجرای پروژه‌ها عنوان کرد: تنها قطعه خارجی که در اجرای پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد ریل است که خوشبختانه به تازگی نیز شرکت ذوب آهن شروع به تولید ریل داخلی پرداخته و با ادامه این روند مشکلی در ایجاد زیر بنا نخواهیم داشت و در سیستم‌های سیگنالی خودکفا هستیم.

یزادنی در پایان گفت: با پیگیری استانداری خوزستان برای نخستین بار در اهواز طرح تی او دی درحال انجام است که با پیاده سازی آن فرایند اقتصادی شهر توسط شبکه ریلی تغییر خواهد کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.