• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

عدم تولید ریل توسط ذوب‌آهن و واردات ریل از چین، آلمان و هند

  • کد خبر : 2499
  • ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
عدم تولید ریل توسط ذوب‌آهن و واردات ریل از چین، آلمان و هند

0 (0) سید احسن علوی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حمل‌ونقل عیارآنلاین، پیرامون ضرورت توجه به حمل‌ونقل ریلی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای حمل‌ونقل ریلی بسیار محدود بوده است؛ این درحالی است که کشورهای توسعه یافته بیشترین سرمایه‌گذاری‌های خود را در زیرساخت‌های حمل‌ونقلی می‌کنند و […]

0
(0)

سید احسن علوی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حمل‌ونقل عیارآنلاین، پیرامون ضرورت توجه به حمل‌ونقل ریلی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای حمل‌ونقل ریلی بسیار محدود بوده است؛ این درحالی است که کشورهای توسعه یافته بیشترین سرمایه‌گذاری‌های خود را در زیرساخت‌های حمل‌ونقلی می‌کنند و حمل‌ونقل را محور توسعه قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: ایران شاهراه اروپا و آسیا است و می‌تواند بسیاری از کریدورهای ارتباطی را فعال و درآمدهای ترانزیتی فراوانی را نصیب کشور کند؛ ولی متاسفانه در این زمینه نتوانسته‌ایم موفق باشیم.

نماینده مردم سنندج با بیان اینکه سهم حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش بار و مسافر باید کاهش پیدا کند گفت: در کشور ما بیشترین بار و مسافر به وسیله جاده جابه‌جا می‌شود به همین دلیل مصرف حامل‌های انرژی، استهلاک جاده‌ها و مهم‌تر از همه آلودگی‌های جوی بالا است.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم و توسعه شبکه ریلی را محور قرار دهیم چراکه در اروپا و کشورهای توسعه یافته ۷۸ درصد بار و مسافر به وسیله ریل جابه‌جا می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تولید ریل ملی ازجمله مهم‌ترین پیش‌نیازهای توسعه شبکه ریلی است گفت: ما معتقدیم تولید ریل باید در کشور انجام شود. طبق بررسی‌های صورت گرفته شرکت ذوب آهن اصفهان موظف به تولید ریل شده و تکنولوژی و دستگاه نورد مخصوص تولید ریل را هم به ایران آورده است. ولی متاسفانه تا زمان حاضر تولید ریل صورت نگرفته است. به همین دلیل شاهد واردات ریل از چین، آلمان و هند به کشور هستیم.

وی ادامه داد: ذوب آهن اصفهان باید هرچه سریع‌تر قدم‌های در مسیر تولید ریل کشور بردارد چراکه طبق هدف‌گذاری برنامه ششم توسعه، کشور نیازمند به ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی است که اگر قرار به وردات آن باشد ارز فراوانی از کشور خارج خواهد شد.

علوی در پاسخ به اینکه آیا تضمینی برای خرید ریل از ذوب آهن اصفهان درصورت تولید ریل وجود دارد گفت: ما برای وزارت راه شهرسازی تکلیف کرده‌ایم هرچه ذوب آهن ریل تولید کنند باید توسط شرکت راه‌آهن خریداری شود.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2499

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.