• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مدیرکل راه‌آهن جنوب خبر داد: سرمایه‌گذاری 1500 میلیارد تومانی بخش خصوصی در ایستگاه راه‌آهن اهواز

  • کد خبر : 10109
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

0 (0) به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالکریم درویش‌زاده مدیرکل راه‌آهن جنوب با اعلام این خبر افزود: تکمیل خطوط ایستگاه بندر ماهشهر در دستور کار این اداره کل قرار دارد، در این زمینه مذاکراتی با پتروشیمی بندر آزاد ماه شهر انجام دادیم که با مشارکت […]

0
(0)

طرح TOD ایستگاه راه‌آهن اهواز با اعتباری نزدیک به 1500 میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی در اهواز اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالکریم درویش‌زاده مدیرکل راه‌آهن جنوب با اعلام این خبر افزود: تکمیل خطوط ایستگاه بندر ماهشهر در دستور کار این اداره کل قرار دارد، در این زمینه مذاکراتی با پتروشیمی بندر آزاد ماه شهر انجام دادیم که با مشارکت آنها این پروژه را به اتمام برسانیم.
وی با بیان اینکه عملیات ساخت زیرگذر ایستگاه اهواز در حال انجام است افزود: امیدواریم این پروژه کدر بهمن ماه 97 به اتمام رسیده و بهره برداری شود.
او اضافه کرد: بخش علائم گلوگاه باری این اداره کل که میان ایستگاه های میاندشت و سربندر قرار دارد، آغاز شده و با تکمیل این بخش قبول و اعزام قطارهای اداره کل راه‌آهن جنوب راحت‌تر انجام خواهد شد.
وی یکی از حلقه‌های مفقوده در حمل بار در اداره کل راه‌آهن جنوب را تکمیل کمربندی نظامیه به میاندشت و خط دوم اهواز به اندیمشک دانست و یادآور شد: با تکمیل این خط حمل و نقل ریلی در این منطقه سهل‌تر و راحت‌تر خواهد شد.
درویش زاده با بیان اینکه از ایستگاه سر بندر به بندر امام (ره) زیر سازی خطوط به طول 12 کیلومتر انجام شده است، افزود: امیدواریم عملیات روز سازی نیز هرچه زودتر به پایان برسد.
وی با اشاره به اینکه حمل شمش تولیدی فولاد خوزستان از ایستگاه میاندشت به بندرامام (ره) و حجم آن امسال بیش از 2.5 میلیون تن برآورد شده‌است، گفت : کشیدن خط دوم سر بندر به بندر امام (ره) جزو اولویت‌های این اداره کل قرار دارد و در نظر داریم که این 12 کیلومتر را تکمیل کنیم .
مدیر کل راه‌آهن جنوب با یادآوری اینکه برای رسیدن به هدف حمل 15 میلیون تن بار در سال 97 در حال رایزنی و مذاکره با برخی از شرکت‌ها هستیم، افزود: از جمله اقداماتی که در این زمینه انجام شده است اتصال، ترمیم و بهسازی حدود 10 کیلومتر خط فرعی کارخانه روغن کشی ماهیدشت و اتصال خط انبارهای کارخانه کلهر به ریل است.
وی تشریح کرد: در این زمینه ادوات روسازی سوزن و ریل مورد نیاز برای اتصال 600 متر خط فرعی را راه‌آهن جنوب تامین و به کارخانه کلهر تحویل داده‌است که با اجرای این پروژه، ظرفیت بارگیری این اداره کل یک میلیون تن افزایش خواهد یافت.
وی تشریح کرد: همچنین به منظور افزایش ظرفیت کارخانه هزار دانه ادوات سوزن و خط مورد نیاز برای احداث 300 متر خط فرعی را به این کارخانه تحویل داده و با تکمیل آن حدود 500 هزار تن به ظرفیت بارگیری منطقه افزوده خواهد شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10109

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.