• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

مذاکرات برای افزایش قطارهای مسافری به مقصد کشورهای حوزه سی‌آی‌اس (CIS) / آغاز به کار دوباره قطار تبریز به وان ترکیه

  • کد خبر : 8510
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۳۶
مذاکرات برای افزایش قطارهای مسافری به مقصد کشورهای حوزه سی‌آی‌اس (CIS) / آغاز به کار دوباره قطار تبریز به وان ترکیه

0 (0)  اتصال ریلی ایران به کشورهای حوزه سی‌آی‌اس صمت| عباس نظری، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن گفت: در زمینه افزایش قطارهای مسافری خارجی مذاکراتی با کشورهای عضو پیمان سی‌آی‌اس داریم. به‌عنوان نمونه برای راه‌اندازی قطار مسافری بین ایران– ترکمنستان- قزاقستان صحبت‌هایی شده است. وی با تاکید بر احتمال راه‌اندازی قطار گردشگری قزاقستان- اینچه‌برون […]

0
(0)

 اتصال ریلی ایران به کشورهای حوزه سی‌آی‌اس

صمت| عباس نظری، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن گفت: در زمینه افزایش قطارهای مسافری خارجی مذاکراتی با کشورهای عضو پیمان سی‌آی‌اس داریم. به‌عنوان نمونه برای راه‌اندازی قطار مسافری بین ایران– ترکمنستان- قزاقستان صحبت‌هایی شده است. وی با تاکید بر احتمال راه‌اندازی قطار گردشگری قزاقستان- اینچه‌برون در صورت موافقت ترکمنستان ادامه داد: باتوجه به زیرساخت‌های گردشگری اینچه‌برون در مرز ایران و ترکمنستان، طرف قزاقستانی موافقت خود را با راه‌اندازی این قطار اعلام کرده و در انتظار موافقت راه‌آهن ترکمنستان هستیم. او با بیان اینکه مذاکراتی نیز برای راه‌اندازی قطار مسافری بین ایران و تاجیکستان انجام شده، گفت: گرچه در این زمینه یادداشت تفاهمی میان ایران و تاجیکستان امضا شده اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده زیرا قطار در این مسیر باید از کشورهای ازبکستان و ترکمنستان عبور کند.
وی، همچنین از پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی مبنی بر راه‌اندازی قطار مسافری مشهد- تاشکند (ازبکستان) خبر داد و بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی معتقد است اگر آمادگی برای اجرای این پروژه از سوی طرف تاجیکستانی اعلام شود می‌توانیم برای تشویق مردم دو کشور به استفاده از این مسیر، جهت صدور ویزاهای مسافرتی تسهیلاتی قائل شویم.

آغاز به کار دوباره قطار تبریز به وان ترکیه

صمت| آغاز به ‌کار دوباره قطارهای مسافری تبریز- وان، خبر خوبی برای کسانی است که در دو، سه سال گذشته برای سفر ریلی به ترکیه برنامه‌ریزی کرده بودند اما موفق به انجام این سفر نشدند. زیرا بعد از حمله تروریستی به قطار مسافری ایران در مسیر ترکیه در سال ۹۴ تردد این قطار متوقف شده بود و مسئولان اعلام کرده بودند تا زمانی که ترکیه نتواند امنیت این مسیر در خارج از مرزهای ایران را به‌طور کامل تامین کند، حرکت قطار از سر گرفته نمی شود.
اکنون همزمان با تامین امنیت دوباره مسیر ایران-ترکیه که منجر به بازگشایی مسیر شده، مسئولان در حال مذاکره برای راه‌اندازی مسیرهای خارجی جدیدی در بخش مسافری راه‌آهن هستند. البته مسئولان از حرکت دوباره قطار تهران – آنکارا نیز خبر داده‌اند اما به نظر می‌رسد این قطار هنوز آغاز به‌کار نکرده زیرا خبری از بلیت‌فروشی در این مسیر نیست.
بر اساس این گزارش، بعد از حمله‌های تروریستی رخ داده در مسیر ریلی ایران – ترکیه در سال ۹۴، فعالیت قطار باری ایران در این مسیر برای مدت کوتاهی متوقف بود اما راه‌اندازی دوباره قطار مسافری در این مسیر به‌دلیل مباحث امنیتی چند سالی طول کشید.
میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن با اعلام خبر راه‌اندازی دوباره این قطار از ۲۸ خرداد در مسیر تبریز – وان (ترکیه) گفت: این قطار روزهای دوشنبه راس ساعت 23:30 از تبریز به مقصد وان (ترکیه) حرکت می‌کند و بازگشت آن از وان به تبریز، روزهای سه‌شنبه هر هفته ساعت 22:30 به وقت ایران است. نرخ بلیت این مسیر به‌گفته موسوی ۱۱ یورو تعیین شده است. گرچه موسوی از قطعی بودن موضوع راه‌اندازی دوباره قطار تهران-آنکارا نیز سخن گفته اما هنوز جزییات بیشتری از زمان آغاز به‌کار این قطار و نرخ بلیت آن اعلام نشده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8510

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.