• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

مهمترین خدمت پلیس راه‌آهن تامین امنیت ریلی است/ تقویت راه‌آهن تقویت دولت و اقتدار کشور است

  • کد خبر : 9828
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
مهمترین خدمت پلیس راه‌آهن تامین امنیت ریلی است/ تقویت راه‌آهن تقویت دولت و اقتدار کشور است

0 (0) در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پلیس راه‌آهن عنوان شد؛ مهمترین خدمت پلیس راه‌آهن تامین امنیت ریلی است/ تقویت راه‌آهن تقویت دولت و اقتدار کشور است مراسم تکریم از سردار علیرضا اکبر شاهی و معارفه سرهنگ حشمت اله‌ملکی فرمانده پلیس راه‌آهن شنبه 31 شهریور در سالن غدیر ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد . […]

0
(0)
در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پلیس راه‌آهن عنوان شد؛
مهمترین خدمت پلیس راه‌آهن تامین امنیت ریلی است/ تقویت راه‌آهن تقویت دولت و اقتدار کشور است
مراسم تکریم از سردار علیرضا اکبر شاهی و معارفه سرهنگ حشمت اله‌ملکی فرمانده پلیس راه‌آهن شنبه 31 شهریور در سالن غدیر ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن با تشکر از حضور فرماندهان و مقامات حاضر دراین مراسم و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: حادثه ترویستی امروز اهواز نشان داد که دشمن در هیچ لحظه‌ای از توطئه علیه کشور دست نمی‌کشد و ضرورت دارد تا باهوشیاری قدردان کسانی باشیم که نعمت آسایش و امنیت را برای کشور فراهم می‌کنند.
وی با اشاره به روایات مختلف در زمینه موضوعات مختلف امنیت از سوی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، افزود: در اطراف مرزهای کشورمان و منطقه شاهد دسیسه دشمن برای ناامنی درکشورهای همسایه هستیم و این درحالی است که کشور ما در سایه امنیت قرار دارد، از این رو باید قدردان نعمت امنیت و کسانی که برای حفظ آن زحمت می کشند، باشیم.
مدیرعامل راه‌آهن با یادآوری اینکه هر مسئولی بایستی روزی پاسخگوی مسئولیت خود باشد، اضافه کرد: سردار علیرضا اکبر شاهی در طول مدت حضور خود در راه‌آهن زحمات زیادی را متحمل شدند و امیدواریم که حضور سرهنگ ملکی منشا خدمات بیشتری برای راه‌آهن باشد.
وی مهمترین خدمت پلیس راه‌آهن را تامین امنیت حاکم بر راه‌آهن دانست و گفت: روزانه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از طریق ریل جابجا می‌شود و بیش از ۴۰ درصد از زائران تهران – مشهد با قطار جابجا می‌شوند، از این رو توجه دقیق به موضوع امنیت ضرورت مسولان و پلیس راه‌آهن است .
محمدزاده راه‌آهن را از ارکان اقتصاد کشور خواند و تاکید کرد: هر چه بار بیشتری را بتوانیم ازجاده به ریل منتقل کنیم در امنیت اقتصادی کشور موثرتر هستیم.
وی بااشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برنامه ششم توسعه، گفت: امروز که کشوردرمعرض مزاحمت‌های آمریکا قرار دارد می توان نقش و تاثیر مهم توجه به ریل در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌ها را دریافت.
مدیرعامل راه‌آهن با ابراز امیدواری از اینکه پلیس راه‌آهن‌ با حفظ امنیت شبکه ریلی بتواند باعث توسعه خدمات ریلی در کشور شود، تاکید کرد: هنگامی کشور می‌تواند پررونق و آباد باشد که همه ما مانند انگشتان در کنار یکدیگر به کشورخدمت کنیم.

راه‌آهن بزرگترین زیر ساخت اقتصادی در تمام دنیا 
از سوی دیگر در این مراسم سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا نیز باتبریک هفته دفاع مقدس گفت: در تمام دنیا راه آهن به عنوان یکی از بزرگترین زیرساخت‌های اقتصادی به شمار می رود و حفظ امنیت آن بسیار ضروری است.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف، گفت: درحال حاضر شاهد پیشرفت‌های روز افزون در عرصه های مختلف علمی و فن آوری در کشورهای مختلف هستیم و نمی توانیم تنها به استفاده از عامل انسانی فکر کنیم.
وی افزود: با لشکر بیشتر امنیت ایجاد نمی‌شود و باید برای داشتن امنیت از سامانه‌های مختلف و تکنولوژی استفاده کنیم.همچنین اهتزاز پرچم انقلاب و آرمانهای آن به خاطر کسانی است که تا آخرین قطره خون خود از انقلاب در مقابل دشمنان دفاع کردند .
وی با اشاره به اینکه سربازی برای نظام افتخارمحسوب می‌شود، افزود: انقلاب اسلامی به برکت هدایت‌های معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) و پشتیبانی قاطع ملت ایران به پیروزی رسید و بلافاصله به دنیا صادر شد.
سردار شرفی با اشاره به اینکه انقلاب الگوی جهاد با مستکبرین با الگوی حفظ عقیده و ایمان را تدوین کرد و مورد استقبال همه نهضت‌ها و انسانهای آزادیخواه قرار گرفت، اضافه کرد:‌ از آنجا که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منافع استکبار در منطقه به خطر افتاد، امریکا در اتاق‌های اندیشه‌ورزی خود تصمیم گرفت تا برای مقابله با ایران از صدام استفاده کند.
شرفی با بیان اینکه خدا قدرت تفکر را به انسان عنایت کرده تا راه خود را گم نکند، یادآورشد: حال اگر این انسان تبدیل به کسی شود که لباس نیروی انتظامی را انتخاب کرده و ۴۰ سال در قطار انقلاب اسلامی حاضربوده و در گلوگاه‌های آزمون قرار گرفته و راه را گم نکرده می‌توان گفت که او مجاهد فی سبیل‌الله شده است.
سردار شرفی بیرون آمدن از امتحانات الهی را سخت دانست و تاکید کرد:‌سردار اکبر شاهی بارها در این امتحانات قرار گرفته و باتوسل به قرآن و ائمه از راه الهی خارج نشده و توانسته ۴۰ سال با افتخار خدمت کند.
وی از جمله ویژگی‌های اکبرشاهی را حفظ حیثیت و شرافت سربازی دانست و گفت: در طول این سالها وی توانست دشواری‌های خدمتی رابا ابتکار، علاقمندی و ابراز شجاعت و شهامت به خوبی پشت بگذارد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه رفتار سردار اکبرشاهی در تجلیل و تکریم خانواده‌ها درس آموز است، گفت: در فرماندهی وی تکلیف‌گرایی ، انجام وظیفه ، مصلحت گرایی و توجه به مصالح نظام، و خارج نشدن از منطق را در زمره اصول خود قرار داده است .
وی همچنین با اشاره به انتخاب سرهنگ حشمت‌اله ملکی، وی را کارآمد، منظم و قابل اعتماد دانست و ابراز امیدواری کرد که وی به عنوان فرمانده پلیس راه‌آهن منشا خیر در حمل و نقل ریلی باشد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا خطاب به ملکی گفت: تغییر رویکرد ،ایجاد امنیت مشارکتی، روزآمدی و بهره‌برداری تکنولوژی ، عملکرد مشهود، بالا بردن منزلت پلیس و امنیت کامل مسیر ریلی را ازشما انتظار دارم .
وی بر آموزش مهارت‌های رفتاری، منطقی، ارتباطی و کلامی تاکید کرد و افزود: همراستا سازی منافع نیروی انتظامی و راه‌آهن باعث تعامل و اعتبار بخشی می‌شود.
توجه جدی به برقراری فرایند امنیت همچنین در این مراسم سردار علیرضا اکبرشاهی با اشاره به تهدیداتی که امنیت کشور را تهدید می‌کند، افزود: با توجه به حساسیت‌ها و ظرافت‌های نیروی انتظامی روز به روز نیاز ما به تفکر و تعقل در این نیرو بیشتر می‌شود .
وی با بیان اینکه پلیس راه‌آهن‌ در سه سال گذشته جدا از اقدامات و ابلاغیه های صورت گرفته ، بالغ بر ۱۳۰ اقدام مجزا انجام داده است، اضافه کرد: بخشی از این اقدامات مرهون تلاش همکاران سابق پلیس راه‌آهن و ادامه زحمات و بهره‌گیری از تجارب آنان در حوزه‌های ماموریتی است.
وی با تشریح به اقدامات صورت گرفته در راه آهن، گفت : از همان بدو ورود به راه‌آهن‌میزان رفت و آمدها و ورودی و خروجی ها به این منطقه مورد بررسی قرار گرفت و بر این اساس با توجه به افزایش جمعیت و اقبال وتوجه به حمل و نقل ریلی ،نیاز به برقراری فرایند امنیتی مورد توجه جدی پلیس راه‌آهن گرفت.
اکبر شاهی با بیان اینکه برای تحقق این فرایند برنامه ریزی و مطالعه در حوزه ماموریت پلیس مورد توجه قرار گرفت، افزود: موضوعات فرهنگی، اجتماع، آموزشی، پشتیبانی و نیروهای مسلح از جمله اقدامات انجام شده در حوزه‌های ماموریتی پلیس راه‌آهن بود.
وی با اشاره به برنامه های مختلف پلیس راه آهن از جمله استقبال از مسافرین نوروزی، تهیه کلیپ هشدارهای پلیسی، راه اندازی قطار نظم و دوستی، تشکیل همیاران پلیس راه‌آهن‌ از تشکیل کارگروه تامین امنیت ریلی باهمکاری بسیج و اداره کل حراست خبر داد و گفت: همچنین تشکیل اتاق فکر پلیس راه‌آهن، تهیه و تدوین منشور اخلاقی پلیس راه‌آهن در ایستگاه ها، راه اندازی کتابخانه پلیس راه‌آهن درداخل ایستگاه‌ها، از جمله اقدامات انجام شده در معاونت آگاهی پلیس راه آهن است.
وی با اشاره به اقدامات گسترده در حوزه بازرسی و کاهش تخلفات، راه اندازی اتاق مانیتورینگ و تیم واکنش سریع گفت: آمار مقایسه ای در سالهای مختلف نشان می‌دهد که پلیس راه‌آهن توانسته به نتایج و پیشرفت های خوبی در زمینه های مختلف دست یابد.
وی با تاکید بر اینکه آنچه در مدت خدمت خود در راه‌آهن انجام داده ام وظیفه ام به عنوان سرباز نظام بوده است و تاپای جان خود را سرباز نظام می دانم، افزود: هرکجا نیاز باشد به عنوان کهنه سرباز انقلاب پاسدار نظام و انقلاب هستم .

تقویت راه‌آهن تقویت دولت در عرصه ملی و بین المللی است

همچنین سرهنگ حشمت اله‌ملکی فرمانده پلیس راه‌آهن در این مراسم با ابراز تاسف از وقوع حادثه تروریستی در استان خوزستان گفت: راه آهن زیر ساخت، شریان و امنیت اقتصاد کشور است و هم افزایی پلیس راه آهن و مدیران آن مصداقی از تقویت امنیت در کشور است .
وی با اشاره به اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری به ما حکم می کند که این وظیفه را به درستی انجام دهیم تاکید کرد: تقویت راه‌آهن تقویت دولت و اقتدار کشور در عرصه ملی و بین المللی است .
وی با ابراز امیدواری از اینکه با برنامه های مدون و معین بتواند به اهداف و برنامه ها پیش رو دست یابد گفت: پیگیری رفتار حرفه‌ای پلیس و نظم، امنیت و آرامش در زمره برنامه ای جدید پلیس راه آهن قرار دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم حکم انتصاب سرهنگ حشمت اله‌ملکی فرمانده پلیس راه‌آهن قرائت شد و ازخدمات سردار اکبرشاهی تجلیل و لوح تقدیری به وی اهدا شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9828

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.