• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

میزگرد الگوی سه جانبه تجربه اخیر صنعت راه‌آهن ایران و ایتالیا برگزار شد

  • کد خبر : 9398
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
میزگرد الگوی سه جانبه تجربه اخیر صنعت راه‌آهن ایران و ایتالیا برگزار شد

0 (0) میزگرد الگوی سه جانبه تجربه اخیر صنعت راه‌آهن ایران و ایتالیا برگزار شد؛ استقبال مدیرعامل راه‌آهن از همکاری جامعه علمی کشور میزگرد الگوی سه جانبه تجربه اخیر صنعت راه‌آهن ایران و ایتالیا با حضور مدیر عامل، قائم مقام ، اعضای هیات مدیره و معاونین راه‌آهن امروز در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار […]

0
(0)

میزگرد الگوی سه جانبه تجربه اخیر صنعت راه‌آهن ایران و ایتالیا برگزار شد؛

استقبال مدیرعامل راه‌آهن از همکاری جامعه علمی کشور

استقبال مدیرعامل راه‌آهن از همکاری جامعه علمی کشور

میزگرد الگوی سه جانبه تجربه اخیر صنعت راه‌آهن ایران و ایتالیا با حضور مدیر عامل، قائم مقام ، اعضای هیات مدیره و معاونین راه‌آهن امروز در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این جلسه که اعضای انجمن مهندسی ایران و رضا فرجی دانا وزیرعلوم دولت یازدهم حضور داشتند، در مورد نحوه برنامه‌ریزی و استفاده از تجربیات دوره‌های آموزشی مشترک میان ایران و ایتالیا اظهار نظر شده و چالش‌ها و موفقیت‌های این دوره‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
تاکید بر همکاری توامان دانشگاه و صنعت
سعید محمد‌زاده مدیرعامل راه‌آهن در این جلسه گفت: توسعه روابط دانشگاه و صنعت باید جهت‌‌دار و اثربخش باشد و توامان صورت گیرد.
وی ضمن تشکر از حضور فرجی‌دانا و اعضای انجمن مهندسی ایران در این جلسه افزود: راه‌آهن نیازمند همکاری جامعه علمی کشور است و از آن استقبال می‌کند.
مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به شرایط فعلی صنعت در کشور، اضافه کرد: راه‌آهن از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون ۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش ریلی انجام داده، اما باید توجه داشت که چه میزان از این سرمایه صرف توسعه و آموزش منابع انسانی و استفاده از متخصصین در راه‌آهن شده است.
وی با تاکید بر اینکه کشور نیازمند مدیریت صحیح اقتصادی است، گفت: برای همکاری با صنعت، بخش آموزشی و دانشگاه‌ها نیازمند تغییر نگرش هستند.
محمد زاده بایادآوری اینکه یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه بخش علمی- صنعتی کشور قرار گیرد انتقال بیشتر بار به روی ریل است، افزود: توجه به افزایش تلفات جاده‌ای از دیگر مطالبی است که مورد نیاز توجه این بخش است.
به گفته مدیرعامل راه‌آهن بسیاری از موفقیت ها در راه آهن از جمله پایش سازه‌های پل ورسک با همکاری دانشگاه‌ها انجام شده که تجربه موفقی از همکاری حوزه علمی و ریلی است.
تجربه موفق آموزش ریلی ایران و ایتالیا
از سوی دیگر مسعود یقینی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی راه‌آهن و مدیر پروژه آموزشی راه‌آهن در این جلسه ضمن ارائه گزارشی درباره نحوه برگزاری پروژه آموزشی ایران و ایتالیا آن را تجربه موفقی در زمینه همکاری های صنعت ریلی دو کشور دانست و گفت : این پروژه در سال ۹۵ با پیشنهاد راه‌آهن ایتالیا و پس از امضای تفاهم نامه میان وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر ساخت و حمل و نقل ایتالیا مورد موافقت قرار گرفت و از ۱۲ شهریور ۹۶ آغاز شد.
وی با بیان اینکه ۱۵۰ دوره در ۹ گروه تخصصی در این دوره آموزشی برگزار شد، افزود: این دوره در ۲۵اردیبهشت سال ۹۷ خاتمه یافت و ۲۲ استاد ایتالیایی و ۱۲ استاد ایرانی در این کلاسها تدریس کردند.
یقینی با یادآوری اینکه ۵۱۳ فراگیر حضوری و ۳۶۱ فراگیر غیر حضوری از پرسنل راه‌آهن در این دوره‌ها آموزش دیدند، گفت: دانشگاه علم وصنعت نقش ویژه‌ای در برگزاری این دوره داشت و ۷۵ درصد از شرکت کنندگان موفق به اخذ گواهینامه از این دوره‌ها شدند.

دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران همچنین با ارائه چالش‌ها و نکات مثبت در برگزاری این دوره‌ها خاطرنشان کرد: تغییر دیدگاه و نگرش اساتید ایتالیایی نسبت به ایران از جمله نکات قابل توجهی برگزاری این دوره بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9398

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.