• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

کاهش زمان حمل بار از چين تا ايران به ۱۵ روز

  • کد خبر : 2666
  • ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

0 (0) کاهش زمان حمل بار از چين تا ايران به ۱۵ روز سید مصطفی داودی، معاون بهره برداری و سير و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تست گرم قطارهاي ترانزيت کريدور ايران – چين نشان داد حمل بار از مسير ريلی، کمتر از يک سوم مسير دريا زمان مي برد. وی افزود: […]

0
(0)

کاهش زمان حمل بار از چين تا ايران به ۱۵ روز

سید مصطفی داودی، معاون بهره برداری و سير و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تست گرم قطارهاي ترانزيت کريدور ايران – چين نشان داد حمل بار از مسير ريلی، کمتر از يک سوم مسير دريا زمان مي برد.

وی افزود: حمل بار از طریق ریل از بندر شانگهای در چین تا کشورمان حدود ۱۱ تا ۱۵ روز زمان می‌برد درحالیکه حمل بار از طریق دریا و جاده بیش از ۵۵ روز به طول می‌انجامید.

وی افزود: با توجه به اینکه چین بزرگترین شریک تجاری کشورمان است، مذاکرات برای ایجاد کریدور ریلی چین – ایران از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و به دفعات، جلسات هماهنگی زیادی بین ایران و چین و همچنین با کشور‌های طول مسیر یعنی قزاقستان و ترکمنستان برگزار شد تا در نهایت، در سال ۲۰۱۷ به تعرفه‌های مشترک دست یافتیم.

داودی گفت: در اواخر سال ۲۰۱۷، سه قطار تجاری از چین به سوی ایران حرکت کرده و بار خود را در مقصد، تحویل صاحبان بار دادند.

وی افزود: مدت زمان سیر این قطار‌ها با توجه به اینکه مبدا بارها، شهر‌های مختلف چین بود بین ۱۱ تا ۱۵ روز بود و با توجه به مسیر ۱۱ هزار کیلومتری، هر قطار روزانه بیش از ۸۵۰ تا هزار کیلومتر مسیر را طی کرده است

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2666

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.