• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

آخرین جزئیات از ساخت متروی قم

  • کد خبر : 26525
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
آخرین جزئیات از ساخت متروی قم
شهردار قم گفت: هزار میلیارد تومان برای تکمیل مرحله اول متروی قم پیش بینی شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،سیدمرتضی سقائیان‌نژاد،شهردار قم در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه نشست شورای سازمان قطار شهری که برای بررسی مشکلات متروی قم در استانداری برگزار شد، با اشاره به جلسه مشترک بررسی مشکلات متروی قم با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء اظهار کرد: با توجه به تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شد قرار بر این شد که تا پایان سال ۹۹ فاز اول پروژه مترو به بهره‌برداری برسد.

او بیان کرد: ما بیشتر دنبال این بودیم که پشتوانه مالی و مهندسی پروژه به سمتی رود که پروژه به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد و دست کم هزار میلیارد تومان برای فاز اول پروژه اعتبار نیاز است که پیش‌بینی شده است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه نحوه پیشبرد پروژه و تعاملات مربوط به آن در این جلسه تعیین تکلیف شد تصریح کرد: فاز اول پروژه در ۵.۲ کیلومتر با ۲ ایستگاه افتتاح خواهد شد و ۴ ایستگاه دیگر به مرور راه‌اندازی می‌شود.

او عنوان کرد: اولویت اول ما اتمام این فاز اول و افتتاح آن است و در سال ۱۴۰۰ ادامه آن را در دستور کار خواهیم داشت.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه حمل و نقل ریلی اگرچه پرهزینه است، اما می‌تواند برای شهر‌ها راهگشا باشد تصریح کرد: در قم سالیانه ۲۰ میلیون زائر داریم که این پروژه می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی و حمل و نقلی را برطرف سازد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26525

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.