• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آزادسازی نرخ بلیت یا واگذاری ارز دولتی به صنعت ریلی مسافری؟!

  • کد خبر : 9094
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
آزادسازی نرخ بلیت یا واگذاری ارز دولتی به صنعت ریلی مسافری؟!

0 (0) هزینه‌های تامین قطعات واگن‌های مسافری از خارج با ارز بازار ثانویه موجب زیان هنگفت و غیر قابل جبرانی به صنعت ریلی می‌شود. مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان این مطلب افزود: تداوم روند فعالیت این شرکت در زمینه ارائه خدمات مسافری ایمن و متناسب با سطح درآمد آحاد جامعه، نیازمند […]

0
(0)

هزینه‌های تامین قطعات واگن‌های مسافری از خارج با ارز بازار ثانویه موجب زیان هنگفت و غیر قابل جبرانی به صنعت ریلی می‌شود.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان این مطلب افزود: تداوم روند فعالیت این شرکت در زمینه ارائه خدمات مسافری ایمن و متناسب با سطح درآمد آحاد جامعه، نیازمند تامین قطعات مورد نیاز به منظور تعمیر و نگه‌داری واگن‌های مسافری اعم از ترن‌ست، ریل باس و … با نرخ مناسب می‌باشد.
محمد رجبی تأکید کرد: اگر هزینه‌های تامین اقلام از خارج با ارز بازار ثانویه انجام شود عملا زیان هنگفت و غیر قابل جبرانی به صنعت ریلی وارد خواهد شد که در این صورت باید قیمت بلیت‌ قطارهای مسافری مانند هواپیما آزاد شود.
مدیرعامل شرکت رجا از دولت و مسؤولان بانک مرکزی درخواست کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای تداوم خدمت رسانی، برای قطعاتی که در داخل کشور تولید نمی‌شوند، لازم است برای واردات آن ها ارز دولتی تخصیص یابد.
وی گفت: سیستم حمل و نقل ریلی در حالت عادی نه فقط از ارز دولتی بلکه باید یارانه نیز دریافت کند و این موضوع در همه دنیا امری متداول است.
رجبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از ٨٠ درصد هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری به صورت ارزی باید تأمین شود، میزان تأثیر نرخ ارز بیشتر هویدا می‌شود.
مدیرعامل رجا همچنین افزود: از آن جا که کالاهای مورد درخواست این شرکت آماده نبوده و دارای دوره ساخت می‌باشند، لذا اعتبار زمانی ارز تخصیص یافته باید متناسب با دوره ساخت کالا در نظر گرفته شده و امکان تمدید با نرخ دولتی را داشته باشد.
وی گفت: عدم تأمین ارز دولتی بابت قطعات فنی واگن‌ها می‌تواند منجر به توقف تعدادی از واگن‌های مسافری شود.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اعلام این که این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت مسافری ریلی ایران سهم حدود ٦٠ درصدی از ناوگان و جابه‌جایی مسافر را داراست، گفت: در هر صورت تأمین ارز دولتی برای خرید قطعات فنی واگن‌ها اولویت بسیار بالاتری نسبت به پرداخت ارز دولتی برای خودرو سازها و یا وارد کنندگان تلفن همراه دارد و ما مفتخریم که طی سالیان گذشته نقش مهمی در جابه‌جایی مسافرین عمدتاً کم درآمد و اقشار متوسط جامعه همچنین زائرین حرم مطهر ثامن الائمه را ایفا کردیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9094

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.