• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آسیب جدی حمل و نقل ریلی ناشی از کرونا / ضریب اشغال ۴۲ درصدی قطارها

  • کد خبر : 29522
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
آسیب جدی حمل و نقل ریلی ناشی از کرونا / ضریب اشغال ۴۲ درصدی قطارها
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: حمل و نقل ریلی در بخش مسافری در اثر شیوع ویروس کرونا به شدت دچار آسیب شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فصل تجارت ، «سعید رسولی» در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد افزود: شیوع کرونا در آستانه سفرهای نوروزی در کشور اتفاق افتاد.
وی اظهارداشت: ظرفیت همه شرکت ها در ایام پیک سفرهای نوروزی کاملا پر می شود و درآمد پایانی سال کمک می کند به بخش های که در طول سال به سبب کمبود مسافر با ضرر گاهی اوقات حتی سیر می کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: همان زمان شرکت ها مکلف شدند همه بلیط های فروخته شده ایام نوروز را مسترد کنند.
وی افزود: در انتهای سال شرکت های حمل و نقلی به لحاظ اقتصادی در یک فشار خاصی قرار دارند که استرداد پول بلیط های فروخته شده یک فشار مضاعفی به این مجموعه ها وارد کرد.
رسولی بیان داشت: شرکت های حمل و نقل ریلی موفق شدن تمامی بلیط های فروخته شده را بطور کامل یعنی حتی مبلغ ۱۰ درصدی که طبق معمول بابت استرداد بلیط کم می شد به مسافران برگرداندند.
وی ادامه داد: بطورکلی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان شب عید پول استرداد وجوه بلیط شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: شرکت های حمل و نقلی بلافاصله می بایست عملیات ضد عفونی را با کیفیت انجام می دادند.
وی افزود: از همه شرکت های حمل و نقل ریلی کمال تشکر و قدردانی را دارم که با احساس مسئولیت و تعهد از بهترین مواد و لوازم ضد عفونی کننده برای ضدعفونی واگن ها، ایستگاه ها و غیره استفاده کردند.
رسولی بیان داشت: شرکت راه آهن هم همانند دیگر دستگاه ها تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کروناست.
وی ادامه داد: دستور عدم سیر قطارها هیچ وقت بطور صریح صادر نشد بلکه شرکت ها بیشتر تابع تقاضا بودند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم به دلیل رعایت مسائل بهداشتی سفر نمی کردند بنابراین تعداد سفرها کم شده بود اما شرکت ها کار ضد عفونی را انجام می دادند که این هم یک هزینه دیگری بر شرکت های حمل و نقل ریلی تحمیل کرد.
وی افزود: پس از پشت سرگذاشتن پیک اول شیوع کرونا سفرهای ریلی در کشور کم و بیش شروع شد منتها نسبت به مدت مشابه در سال قبل بسیار کم بود.
رسولی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ضریب اشغال قطارها ۴۲ درصد است، اظهارداشت: برای مثال در روز تاسوعا ۸۳ قطار مسافری در کل شبکه در حال سیر داشتیم این در حالیکه طبق معمول روزانه بیش از ۱۲۰ قطار همیشه در سیر بوده است.
وی اذعان داشت: این ۸۳ قطار با ضریب اشتغال پائین و تعدادکم مسافر در شبکه در حال تردد بودند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: مسافر کم دو دلیل دارد؛ اول عدم تقاضای سفر دوم رعایت پروتکل های بهداشتی.
وی یادآورشد: شرکت های حمل و نقل ریلی همواره مقید به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی بودند.
برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۰: ۱۰ به مدت ۴۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29522

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.