• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

آغاز به فعالیت هنرستان‌های ریلی در ۶ استان کشور/ تاسیس دانشگاه علمی – کاربردی راه‌آهن در دستور کار

  • کد خبر : 32604
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۵۶
آغاز به فعالیت هنرستان‌های ریلی در ۶ استان کشور/ تاسیس دانشگاه علمی – کاربردی راه‌آهن در دستور کار
مدیرعامل شرکت راه‌آهن از آغاز فعالیت هنرستان‌های ریلی در ۶ استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده، دانشگاه علمی و کاربردی راه‌آهن تاسیس خواهد شد.
0
(0)

به گزارش روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، روزگذشته ۲ شهریور، سی و دومین رویداد سه شنبه‌های ریلی با طعم فناوری با حضور سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن ، معاونان و مدیران ستادی و مناطق حضوری و از طریق ویدئو کنفرانس در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن، واقع در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد.
رسولی در این نشست با اشاره به تفاهم منعقده بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش جهت تاسیس هنرستان‌های ریلی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سراسر مناطق کشور، اظهار کرد: اکنون با ابلاغ مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در ۶ استان کشور شامل تهران، خراسان، یزد، زاهدان، خوزستان و آذربایجان شرقی در دو رشته تحصیلی “تعمیرات ناوگان ریلی” و ” خط و سازه های فنی راه آهن” ثبت نام دانش‌آموزان در مقطع متوسطه در هنرستان‌های ریلی آغازشده است.
وی با بیان اینکه درآینده در سراسر مناطق راه‌آهن کشور، هنرستان ریلی تاسیس خواهد شد، افزود: دانش آموزان علاقمند به صنعت حمل و نقل ریلی می توانند با ثبت نام در این هنرستان‌ها در سطح تکنیسین آموزش دیده و با اخذ مدرک دیپلم در همان رده مشغول به کار شوند.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن هدف از راه‌اندازی این هنرستان‌ها را ارتقای توانمندی ، افزایش بهره‌وری و بکارگیری نیروهای مستعد و تخصصی در شرکت راه‌آهن عنوان کرد و اظهار داشت:
به دنبال تعاملات و جلسات مستمر با وزارت آموزش و پرورش فارغ التحصیلان از هنرستان‌های ریلی، می‌توانند دردانشگاه‌هایی که در رشته‌های راه‌آهن و حمل و نقل پذیرش دارند، همچنان به تحصیلات خود ادامه دهند.
رسولی با اشاره به استقبال فرزندان خانواده بزرگ راه‌آهن از این اقدام، تاکید کرد: جوانان علاقمند در دورانی که در این هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند، در تعامل با راه‌آهن و کارکنان سخت کوش این شرکت بوده و آمادگی تصدی مشاغل عملیاتی به ویژه حوزه نگهداری خط و ناوگان پیدا می کنند .
مدیر عامل شرکت راه‌آهن تاسیس هنرستان ریلی را سرمایه گذاری اساسی برای آینده و ارتقاء شرکت راه‌آهن خواند و خاطر نشان کرد: وظیفه داریم که برای برای نسل‌های آینده کارهای زیرساختی که زمینه ساز توسعه کشور است، انجام دهیم .

راه‌اندازی دانشگاه در آینده نزدیک
در ادامه، مدیرعامل شرکت راه‌آهن از برنامه ریزی های آموزشی برای راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی راه‌آهن در آینده نزدیک خبر داد و گفت : دانشجویانی این دانشگاه می توانند در دوران تحصیل همکاری خود را با راه‌آهن آغاز کنند .
وی با اشاره به اینکه راه آهن آماده حذب نخبگان در رشته های مختلف است، اضافه کرد : سال ۹۸برای نخستین بار، واحد ارتباط با دانشگاه، در شرکت راه‌آهن ایجاد شد و اکنون درب راه‌آهن بر روی نخبگان و محققان باز است و تلاش می شود تا موضوعات کاربردی و مسائل در دستور کار تحقیقات و پایان نامه های دانشگاهی قرار گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32604

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.