• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

آغاز رایزنی‌ها برای انتقال ترمینال جنوب به ضلع شرقی راه آهن

  • کد خبر : 5641
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
آغاز رایزنی‌ها برای انتقال ترمینال جنوب به ضلع شرقی راه آهن

0 (0) با اشاره به آغاز رایزنی‌ها برای انتقال ترمینال جنوب گفت: براساس مذاکراتی که با مدیران راه آهن داشته‌ایم، قرار است پروژه انتقال ترمینال جنوب به ضلع شرقی راه آهن را کلید بزنیم.   هادی زبده با بیان اینکه در سال‌های گذشته بحث‌های بسیاری در خصوص انتقال ترمینال جنوب به خارج از شهر مطرح […]

0
(0)

با اشاره به آغاز رایزنی‌ها برای انتقال ترمینال جنوب گفت: براساس مذاکراتی که با مدیران راه آهن داشته‌ایم، قرار است پروژه انتقال ترمینال جنوب به ضلع شرقی راه آهن را کلید بزنیم.

 

هادی زبده با بیان اینکه در سال‌های گذشته بحث‌های بسیاری در خصوص انتقال ترمینال جنوب به خارج از شهر مطرح شد، اظهار کرد: براساس آمار‌ها روزانه ۳۰ هزار نفر و ماهیانه یک میلیون نفر از خدمات ترمینال جنوب استفاده می‌کنند؛ همین امر نشان می‌دهد ترمینال در کنار تمامی آسیب‌های اجتماعی که در اطراف آن دیده می‌شود، یکی از ظرفیت‌های قابل توجه تهران است.

وی با تاکید بر اینکه انتقال ترمینال جنوب به خارج از شهر دردی را دوا نمی‌کند و در این میان باید به دنبال راهکار عملی بود، گفت: یکی از راهکار‌ها که در جلسه با مدیرعامل شرکت راه آهن مطرح شد، انتقال ترمینال جنوب به ضلع شرقی راه آهن تهران است. زمینی هم به وسعت ۲۰ هکتار در محدوده راه آهن وجود دارد که در پهنه مرکز تجارت جهانی است و در صورت تامین بودجه و توافق میان شهرداری تهران و راه آهن این انتقال صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه ۱۶ با اعلام اینکه مدیران راه آهن از پیشنهاد شهرداری تهران برای احداث ترمینال طبقاتی استقبال کرده‌اند، عنوان کرد: با انتقال ترمینال جنوب به زمین جنب راه آهن موضوع حمل و نقل یکپارچه تا حدی محقق و از حجم تردد در محدوده کاسته می‌شود. ضمن اینکه شیوه کنترل محیط ترمینال ساماندهی شده و وضعیت بروز آسیب‌های اجتماعی در محدوده ترمینال کمی بهبود پیدا می‌کند.

زبده در پاسخ به این سوال که مذاکره برای انتقال ترمینال در حالی است که در گذشته طرح انتقال راه آهن تهران به طور جدی مطرح شده بود، گفت: در دوره قبلی مدیریت شهری بحث‌های بسیاری در مورد خروج راه آهن از تهران مطرح شد، اما در عمل شرکت راه آهن با یک شرکت مشاور فرانسوی وارد عمل شد تا با کاهش بار مشکلات برای منطقه، راه آهن را ارتقا دهد و در مکان خود تثبیت کند.

وی با بیان اینکه راه آهن ۱۵ هکتار از وسعت منطقه را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: یکی از مشکلات راه آهن برای محدوده اطراف خود این است که حدود ۳۵ متر به صورت قانونی و ۷۰ متر به شکل حریم برای این فضا در نظر گرفته شده است و در این محدوده اجازه ساخت و ساز به مردم داده نمی‌شود. علاوه بر این اطراف محدوده راه آهن یک دیوار بتنی کشیده شده است که علاوه بر ظاهر بدی که دارد در عمل ارتباط میان مردم محلات را مختل کرده است.

شهردار منطقه ۱۶ گفت: پیشنهاد ما به راه آهن این است که حمل و نقل قطار‌ها به زیر زمین منتقل شود و با تملک زمین‌های راه آهن برای شهروندان دسترسی ایجاد کنیم. البته اجرای این پروژه به حداقل ۸۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد و امیدوار هستیم در بلندمدت عملیاتی شود

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5641

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.