• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

آغاز عملیات پروژه روسازی خطوط فرعی جدید ایستگاه چادرملو

  • کد خبر : 29301
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۴۰
آغاز عملیات پروژه روسازی خطوط فرعی جدید ایستگاه چادرملو
به منظور افزایش راندمان کاری و سیر روان قطارها، عملیات روسازی یک خط کمر بندی و ۳ خط قبول و اعزام در ایستگاه چادرملو آغاز گردید.
0
(0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، مهندس رحمت نژاد گفت: به منظور افزایش راندمان کاری، سیر روان قطار ها و رفع موانع ترافیکی در محور شرق _ یزد _ اصفهان، عملیات زیرسازی خطوط ایستگاه چادرملو به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و با ۸ هزار مترمکعب خاکریزی طبق نقش مصوب اداره کل خط وسازه های فنی راه آهن ج. ا. ا پایان پذیرفت و عملیات روسازی آن آغاز گردید.

مدیر کل راه آهن یزد تصریح کرد، تغییر ایستگاه مبادله از جندق به چادرملو، حذف توقف قطارها در جندق، افزایش بهره‌وری، کاهش زمان فرآیند مبادله قطارها، ارتقاء ایمنی و سیر روان قطارهای محور شرق _اصفهان و بالعکس از دیگر مزایای پروژه مذکور می باشد.

او خاطر نشان کرد ، ایستگاه مذکور در حال حاضر دارای ۱۱ خط قبول و اعزام، ، ۲ دستگاه قیف جهت بارگیری، ۲ خط بارگیری، ۲ خط دوارجهت مانور ، یک خط سوخت و تعمیرات تشکیل شده و با احداث ۲ خط جدید به طول ۲هزارو ۵۰۰ متر و ۷ دستگاه سوزن تعداد خطوط در این ایستگاه به ۱۳ خط می رسد که نقش قابل توجهی در افزایش سیر روان قطارها ایفا خواهد نمود.

رحمت نژاد گفت، ایستگاه چادرملو یکی از مهمترین مبادی بارگیری شبکه ریلی کشور واز پرترافیک ترین مبادی بارگیری در منطقه محسوب می شود که نقش مؤثری در عملکرد این اداره کل ایفا می نماید که در این راستا بالغ بر ۵۵ درصد عملکرد راه آهن یزد را به خود اختصاص داده و روزانه حدود ۴۵۰ واگن از این محور به وزن ۴۰ هزار تن و سالیانه نزدیک به ۱۰ میلیون تن مواد معدنی و کنسانتره از چادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان،مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز جهت صادرات به بندرعباس بارگیری و ارسال می گردد.

مدیر کل راه آهن یزد در ادامه افزود، به منظور گسترش خطوط ریلی و روان شدن سیر قطارها خطی به طول ۲۰۰ کیلومتر در سال۱۳۷۷ از اردکان تا ایستگاه چادرملو احداث گردید و به منظور رفع گلو گاه های ظرفیتی و کاهش شیب وفراز محور مذکور تونلی به طول ۸۰۰ متر و واریانتی به طول ۱۵ کیلومتر در بلاک ریگ _ زرین احداث گردید که نقش قابل توجهی در افزایش راندمان کاری واستفاده از ظرفیت موجود داشته است.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29301

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.