• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

پیش فروش بلیت نوروزی بدون افزایش قیمت/ رتبه بندی شرکت‌های مسافری برای اولین بار

  • کد خبر : 14071
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
پیش فروش بلیت نوروزی بدون افزایش قیمت/ رتبه بندی شرکت‌های مسافری برای اولین بار

0 (0) پیش فروش بلیت نوروزی بدون افزایش قیمت/ رتبه بندی شرکت‌های مسافری برای اولین بار   پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه، بدون افزایش قیمت آغاز می‌شود. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن با اعلام این خبر گفت: در این پیش‌فروش، بلیت‌ قطارهای […]

0
(0)

پیش فروش بلیت نوروزی بدون افزایش قیمت/ رتبه بندی شرکت‌های مسافری برای اولین بار
 

پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه، بدون افزایش قیمت آغاز می‌شود.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن با اعلام این خبر گفت: در این پیش‌فروش، بلیت‌ قطارهای مسافری در ایام پیک نوروز ۹۸ (از تاریخ ۲۴ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸ ) در سه مرحله به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد.
وی تشریح کرد: از ساعت ۷ صبح روز ۱۶ بهمن پیش‌فروش ۵۰ درصد ظرفیت‌ها از ساعت هفت صبح در همه مسیرها به جز مقصد مشهد شروع خواهد شد و از ساعت ۱۲ همان روز بلیت سفر به مشهد به جز تهران – مشهد به متقاضیان ارائه می‌شود.
معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: خرید بلیت اینترنتی مسیرهای تهران- مشهد در ساعت ۱۰ زمان ذکر شده برای متقاضیان امکان‌پذیر خواهد بود.
موسوی خاطرنشان کرد: ۱۷۰۰ مرکز فروش مجاز از ساعت ۸ صبح ۱۷ بهمن آماده فروش بلیت قطارهای نوروزی هستند.
معاون مسافری راه‌آهن با یادآوری اینکه برای ایام مذکور ۲ میلیون و ۱۰ هزار نفر ظرفیت ایجاد شده است، اضافه کرد: این میزان نسبت به ایام پیک سال ۹۷ ،بالغ بر ۱۵ درصد رشد داشته است.

رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری برای اولین بار
وی با اشاره به این‌که در این ایام، تعداد قطارهای ۵ ستاره افزایش‌یافته است، افزود: برای اولین بار رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری ریلی در پیش فروش اعمال شده و بر این اساس، بلیت قطار ۴ تخته پنج،‌ چهار و سه ستاره، قطارهای اتوبوسی چهار، سه و دو ستاره و شش تخته سه ستاره و دو ستاره ارائه می‌شود.
معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری مسائلی چون موارد فنی، تجهیزاتی و راهبری مورد بررسی قرارگرفته است، گفت: مسافران برای اولین بار در برگه بلیت خود از رتبه‌بندی قطارها مطلع می‌شوند و نسبت به حقوق خود آگاه خواهند شد.
وی با بیان این‌که به جز تیرماه امسال که قیمت بلیت قطار ۱۰ درصد افزایش یافت در پیش‌فروش قطارهای ایام نوروزی ۹۸ هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت، افزود: مسافران، امروز و فردا می‌توانند به سایت راه‌آهن مراجعه و اطلاعات مربوط به قطارها از جمله کیفیت قطارها و ساعت سیر آن‌ها را دریافت کنند.

افتتاح مسیرهای جدید
معاون مسافری راه‌آهن از افتتاح برخی از مسیرها در طی سال جاری خبر داد و گفت: امسال مسیر ریلی قزوین – رشت افتتاح می‌شود و مسیر کرمانشاه را نیز خواهیم داشت.
وی افزود: بلیت تهران – رشت، تهران – ارومیه، ارومیه – مشهد و رشت – مشهد در نوروز امسال به فروش خواهد رسید.
موسوی اضافه کرد: مردم می‌توانند از کلیه شهرها بلیت کانکشنی به مقصد مشهد خریداری کنند به این صورت که امکان خرید بلیت قطار تبریز به مشهد با دو ساعت توقف در ایستگاه تهران و تغییر قطار وجود دارد.
وی ادامه داد: در مورد مسیر رشت – تهران بنا براین است که ترنست در نظر گرفته شود و بلیت‌های رشت – تهران – مشهد را به صورت اینترنتی ارائه می‌کنیم تا مردم بتوانند هم به تهران و هم به مشهد سفر کنند.
وی تأکید کرد: قیمت همه مسیرهای جدیدی که راه‌اندازی می‌شود بر اساس مسافت و نوع قطار تعیین می‌شود.

نوسازی و بازسازی واگن‌ها
از سوی دیگر معاون مسافری راه‌آهن از بازسازی و نوسازی ۶۷ واگن خبر داد و گفت: این واگن‌ها در ایام نوروزی به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۶ رام ریل باس و ۲۶ سالن نیز مربوط به قطارهای ۴ تخته است.
موسوی با بیان اینکه ۶ واگن ریل باس به مجموع ناوگان قطار حومه‌ای اضافه می‌شود ادامه داد: به طور کلی برای ایام پیک نوروز امسال ۵ هزار و ۱۷۰ رام قطار در کل مسیرها تردد می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه کلیه ایستگاه‌ها به لحاظ تجهیزات در پیک زمانی پاسخگو خواهند بود، گفت: امسال کلیه نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی ایستگاه‌های راه‌آهن بهسازی شده‌اند.
معاون مسافری راه‌آهن افزود: همچنین زیرگذرهای ویژه تردد مسافران از سکوها به خطوط، برای سوار و پیاده شدن قطار و استفاده از سرویس‌های بهداشتی یا نمازخانه‌ها به پله‌برقی مجهز شده‌اند.
معاون مسافری شرکت راه‌آهن درباره ارائه بسته گردشگری بر روی بلیت گفت: برخی شرکت‌های ریلی مسافری امکان فروش بلیت به صورت بسته گردشگری شامل بلیت قطار، تغذیه مسافران، هتل و اقامت و همچنین ترانسفر مسافران را نیز دارند که شرکت راه‌آهن به طور تخصصی بر روی بخش قیمت بلیت آن‌ها به طور خاص نظارت دارد.

موسوی در پایان تأکید کرد: مسافران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بااطلاع به نهادهای نظارتی تعیین‌شده موضوع را به صورت شبانه‌روزی گزارش کنند تا با متخلفان برخورد شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.