• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

آمادگی انتقال تجربیات ایران در مقابله با ویروس کرونا به آذربایجان را داریم / تاکید بر اجرایی شدن توافقات تهران – باکو

  • کد خبر : 26042
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
آمادگی انتقال تجربیات ایران در مقابله با ویروس کرونا به آذربایجان را داریم / تاکید بر اجرایی شدن توافقات تهران – باکو
رییس جمهوری با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا در ایران از آمادگی برای انتقال تجربیات در این زمینه به کشور‌های همسایه و دوست خبر داد و گفت: آمادگی داریم درصورت نیاز تجهیزات مورد نظر برای مقابله با ویروس کرونا را در اختیار کشور دوست آذربایجان قرار دهیم.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با “الهام علی اف” رییس جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده، همکاری خوب مردم با توصیه‌های پزشکی و بهداشتی و تلاش کادر درمانی، خوشبختانه روند بیماری کرونا در ایران کاهشی بوده است.

رییس جمهوری با اشاره به روابط دوستانه و خوب دو کشور، همکاری‌های اخیر دو کشور نشان از این دارد که ایران و آذربایجان در روز‌های سخت هم در کنار یکدیگر هستند.

روحانی در ادامه به گفتگو‌های مقامات دو کشور برای فراهم کردن زمینه اجرایی شدن توافقات و توسعه همکاری‌ها اشاره کرد و افزود: امیدوارم همه توافقات دو کشور از جمله احداث راه آهن رشت – آستارا به خوبی پیش رفته و اجرایی شود.

رییس جمهوری در این گفت: وگوی تلفنی با تبریک پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و مردم آذربایجان، بر توسعه روابط و همکاری‌ها با این کشور در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

تاکید بر اجرایی شدن توافقات تهران – باکو

رییس جمهوری آذربایجان نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این کشور برای مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: به رغم ایجاد شرایط ویژه منع رفت و آمد و تردد در این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ارتباطات و پروژه‌های حمل و نقلی دو کشور همچنان جریان دارد.

“الهام علی اف” ضمن تاکید بر اجرایی شدن توافقات دو کشور، خاطرنشان کرد: به رغم مشکلاتی که ویروس کرونا ایجاد کرده است، انجام عملیات افتتاح پروژه راه آهن آستارا – رشت را به صورت ویدئو کنفرانس بررسی می‌کنیم.

رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به موفقیت ایران در مقابله با ویروس کرونا، گفت: جمهوری اسلامی ایران نظام سلامت قدرتمندی دارد و از استفاده از تجربیات ایران در مقابله با ویروس کرونا استقبال می‌کنیم.

الهام علی اف نیز فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به دولت و مردم ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در همه زمینه‌ها بیش از پیش توسعه یابد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26042

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.