• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آمادگی جمهوری آذربایجان برای راه اندازی قطار مسافربری آستارا –مسکو

  • کد خبر : 3176
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
آمادگی جمهوری آذربایجان برای راه اندازی قطار مسافربری آستارا –مسکو

0 (0) «جاوید قربان اف» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آذربایجان پیشنهادهای خود درباره راه اندازی قطار مسافربری آستارا – مسکو و بالعکس را به ایران و روسیه ارایه کرد و طرف ایرانی آمادگی خود در این زمینه را اعلام کرده است . به گفته قربان اف، جمهوری آذربایجان علاقمند به […]

0
(0)

«جاوید قربان اف» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آذربایجان پیشنهادهای خود درباره راه اندازی قطار مسافربری آستارا – مسکو و بالعکس را به ایران و روسیه ارایه کرد و طرف ایرانی آمادگی خود در این زمینه را اعلام کرده است .
به گفته قربان اف، جمهوری آذربایجان علاقمند به استفاده از قطارهای روسیه در جابجای مسافران در این مسیر است .
وی تصریح کرد، در صورت تحقق این مهم استفاده از قطارهای برقی سریع السیر در مسیر آستارا – باکو امکان پذیر خواهد بود که آن هم امکان می دهد این مسیر ظرف چهار و پنج ساعت طی شود .
رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان گفت : در قالب تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب در خاک جمهوری آذربایجان خط ریلی بخش شهرستان لنکران بازسازی خواهد شد .
قربان اف ،همچنین قصد راه آهن جمهوری آذربایجان برای مشارکت در طرح ساخت خط ریلی 164 کیلومتری در خاک ایران را خبر داد و گفت : در این ارتباط شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به ایران سفر خواهد کرد .
وی، در باره فعالیت خط ریلی باکو – تفلیس – قارص گفت : از ماه آوریل سال جاری بخشی از محموله ها از اتریش از طریق این خط ریلی به قزاقستان حمل خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه تا به حال بیش از 500 کانتینر از طریق این خط ریلی حمل و نقل شده است ،گفت :چین و کشور های آسیای مرکزی نیز نسبت به این خط ریلی علاقه نشان می دهند .
رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان، با اشاره به برنامه های این کشور در راستای تکمیل زیر ساخت های ریلی داخلی گفت : ساخت چهار قطار را به شرکت استادلر سفارش داده ایم که دو قطار را امسال و دو قطار دیگر را نیز سال آینده تحویل خواهیم گرفت .
قربان اف همچنین اعلام کرد ،در سال جاری ساخت خطوط ریلی جدید به دو شهر گردشگری قبله و قوسار جمهوری آذربایجان در قالب توسعه گردشگری در این شهرها آغاز خواهد شد .
شهر قبله بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2020 تعیین شده است .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3176

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.