• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آمادگی راه آهن برای همكاری با صنعت لیزینگ

  • کد خبر : 2151
  • ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
آمادگی راه آهن برای همكاری با صنعت لیزینگ

0 (0) آمادگی راه آهن برای همكاری با صنعت لیزینگ دکتر نورالله بیرانوند، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، از اعلام آمادگی راه آهن برای ورود شركت های لیزینگ به صنعت ریلی و مدیریت ریسك و تامین مالی آنها و طراحی و اجرای ساز و كارهای متناسب برای […]

0
(0)

آمادگی راه آهن برای همكاری با صنعت لیزینگ

دکتر نورالله بیرانوند، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، از اعلام آمادگی راه آهن برای ورود شركت های لیزینگ به صنعت ریلی و مدیریت ریسك و تامین مالی آنها و طراحی و اجرای ساز و كارهای متناسب برای آنها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نورالله بیرانوند در همایش ملی لیزینگ، توسعه اقتصادی، تولید و اشتغال گفت: اهمیت موضوع حمل و نقل بر كسی پوشیده نیست. در دهه های اخیر با شكل گیری قطب های اقتصادی جدید در كشورهای پیرامونی ایران، موقعیت ژئوپولتیك ایران را از منظر حمل و نقل تقویت و افزایش داده است.

وی ادامه داد: یكی از روشهای ایجاد مزیت رقابتی برای صنایع مختلف، كارایی سیستم حمل و ونقل و لجستیك در زنجیره تامین كالاست.

بیرانوند به اهمیت موضوع توسعه متوازن حمل و نقل با سایر بخش های اقتصادی اشاره كرد و افزود: متاسفانه صنعت ریلی بصورت متوازن با ظرفیت های اقتصادی كشور توسعه نیافته بصورتی كه سهم مسافر ریلی ۸ درصد و بار ۱۲ درصد از مجموع بار و مسافر كشور است و این در مقایسه با كشورهای صنعتی شاخص پایینی است و با درك این موقعیت، با رایزنی های گسترده ای با مجلس و دولت محترم از سوی وزارت راه و شهرسازی، در قانون برنامه ششم توسعه، توسعه راه آهن به عنوان یكی از زیرساختهای كلیدی كشور مورد توجه قرار گرفت.

وی خاطرنشان كرد: در این راستا رسیدن به سهم ۳۰ درصدی بار و ۲۰ درصدی مسافر ریلی، هدفی است كه پیش بینی شده است. البته راه اندازی قطارهای پرسرعت جز دیگر اهداف است.

دکتر بیرانوند اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف باید در دو بخش زیرساخت و تامین ناوگان بصورت متوازن حركت كنیم.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.