• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

آمادگی مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن جهت دریافت طرح‌های پژوهشی – کاربردی دانشگاهی/ دیجیتال‌سازی ۲۲۰۰۰ هزار سند از گزارشات قدیمی و علمی در راه‌آهن

  • کد خبر : 32386
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰:۲۱
آمادگی مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن جهت دریافت طرح‌های پژوهشی – کاربردی دانشگاهی/ دیجیتال‌سازی ۲۲۰۰۰ هزار سند از گزارشات قدیمی و علمی در راه‌آهن
مدیرعامل شرکت راه‌آهن از دیجیتال‌سازی بیش از 22 هزار سند از گزارشات قدیمی و علمی مربوط به راه‌آهن خبر داد و اظهار کرد که اکنون این اسناد در اختیار پژوهشگران و صنعتگران ریلی کشور قرار دارد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، سعید رسولی، مدیرعامل راه‌آهن با حضور تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشکده راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت نشستی مشترک و تخصصی برگزار کرد و طی آن نتایج پروژه‌های تحصیلات تکمیلی و کاربردی ۷ پژوهشگر حاضر در جلسه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست که مدیران کل ستادی مرتبط با موضوع به طور حضوری و مدیران کل مناطق راه‌آهن به‌طور مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند، آماری از پایان‌نامه‌های حمایت شده از سوی شرکت راه‌آهن به مقام عالی شرکت راه‌آهن ارائه شد.
رسولی در این نشست بر ضرورت همکاری تنگاتنگ دانشکده راه‌آهن و صنعت ریلی تأکید کرد و گفت: از زمانی که مسئولیت راه‌آهن را عهده‌دار شدم، همواره در تلاش برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت جهت حل مسائل حوزه حمل‌ونقل ریلی در کشور هستم.
وی اظهار کرد: اکنون اگر با نگاه مدیریت دارایی به دارایی‌هایمان نگاه کنیم، نباید پشت مشکلات زمین‌گیر شویم و این انتظار در ما به وجود بیاید که از جای دیگری نسخه شفابخش به دستمان برسد.
مدیرعامل راه‌آهن گفت: مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن در سال ۹۹ با این هدف به وجود آمد تا فاصله دانشگاه و صنعت را به کمترین میزان ممکن برساند.
رسولی از برگزاری جشن یک‌سالگی مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن در تیرماه امسال خبر داد و عنوان کرد: در این مرکز، طی یک سال گذشته ۲۳ رویداد فناورانه با استانداردهای مطلوب برگزار شده است.
وی گفت: یکی از اقدامات خوبی که طی این یک سال از سوی این مرکز انجام شد، مربوط به بررسی و جمع‌آوری مقالات و طرح‌های علمی است که تاکنون یا اجرا نشده یا نیمه‌تمام رها شده بودند.
رئیس هیات مدیره راه‌آهن تأکید کرد: طی این مدت، بیش از ۲۲ هزار سند از گزارشاتی که از قبل وجود داشتند از سوی مرکز آموزش راه‌آهن به صورت فایل‌های دیجیتال درآمده و اکنون در اختیار پژوهشگران و صنعتگران ریلی کشور قرار دارند.
رسولی یادآور شد: بسیاری از دغدغه‌هایی که در گذشته وجود داشتند، هم‌اکنون نیز وجود دارند و با مراجعه به مطالعات صورت گرفته و راهکارهای ارائه شده در آن زمان، می‌توان از تجربه آنان نسبت به رفع برخی از مسائل اقدام کرد.
وی خاطرنشان کرد: رابطه بین دانشگاه و صنعت باید تعمیق داده شود و نباید به برگزاری یک یا چند جلسه اکتفا کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اکنون درب راه‌آهن جهت جذب نخبگان دانشگاه باز است و ملاک ما برای جذب نخبگان ؛ نه فقط تخصص، بلکه عشق و علاقه به راه‌آهن نیز اهمیت دارد.
رسولی در پایان از دانشجویان و پژوهشگران درخواست کرد تا پیشنهادهای پژوهشی و کاربردی خود را به مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن ارائه کنند تا پس از بررسی، تبدیل به پروپوزال شده و امکان عملیاتی شدن آن‌ها فراهم شود.

 

 

/ نویسنده : محمد محمدی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32386

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.