• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

آیت الله نوری همدانی در دیدار با مدیر کل و کارکنان راه آهن قم

  • کد خبر : 1063
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۵۵
آیت الله نوری همدانی در دیدار با مدیر کل و کارکنان راه آهن قم

0 (0) آیت الله نوری همدانی در دیدار با مدیر کل و کارکنان راه آهن قم : کار راه آهن کار با شرافت و ارزشمندی است آیت الله نوری همدانی این دیدار با تاکید بر اینکه کار راه آهن کار با شرافت و ارزشمندی است بیان کرد:خدمت کردن در نظام اسلامی یک فضیلت بزرگی است […]

0
(0)

آیت الله نوری همدانی در دیدار با مدیر کل و کارکنان راه آهن قم :
کار راه آهن کار با شرافت و ارزشمندی است

آیت الله نوری همدانی این دیدار با تاکید بر اینکه کار راه آهن کار با شرافت و ارزشمندی است بیان کرد:خدمت کردن در نظام اسلامی یک فضیلت بزرگی است که شما از این فضیلت برخوردار هستید.
آیت الله نوری همدانی عصردیروز در دیدار با مدیر کل راه آهن قم و همکاران این اداره کل گفت:این اولین بار است که مسئولین راه آهن را ملاقات می کنیم و از این بابت بسیار خرسندیم که چنین افرادی در نظام ولایی خدمت می کنند و کارهای شایسته ای را در خدمت به مردم انجام می دهند.
وی افزود:با توجه به اینکه این نظام یک نظام اسلامی و ولایی است فعالیت به هر نحوی در نظام اسلامی عبادت محسوب می شود و دارای فضیلت است.
وی خاطرنشان کرد:در نظام ظالمانه به هر شکلی خدمت شود گناه محسوب می شود اما اگر نظام ولایی باشد و بر اساس عدالت و تقوا برپا شده باشد کار در این نظام به هر شکلی یک عبادت است.
مرجع تقلید شیعیان اظهارکرد:یکی از کتب فقهی ما مکاسب محرمه می باشد که کسب های حرام را دراین کتاب شرح داده اند و در موضوع ظلم بحث های زیادی شده است و اگر کسی به ظلم کمک کند در جرم و گناه آن شریک است و نظامی که برپایه ظلم پایدار باشد هر اقدامی برای پایدار ماندن آن گناه محسوب می گردد.
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت :از آنجایی که شما کارمندان و کارکنان راه آهن توفیق آنرا دارید تا در یک نظام اسلامی و ولایی خدمت کنید این خود عبادت است و طبق حدیثی شریف ترین انسانها کسانی هستند که به مسلمانان خدمت می کنندو این خدمت رسانی نصیب شما شده است.
راه آهن مظهر اقتصاد مقاومتی است
مدیر کل راه آهن قم قبل از بیانات آیت الله نوری همدانی طی سخنانی گفت :راه آهن به خاطر ایمنی بالایی که در حمل و نقل ریلی دارد و در کاهش مصرف سوخت نیز نسبت به راه یک به هفت است نقش موثری در اقتصاد مقاومتی دارد.
مدیر کل راه آهن قم ضمن تشریح فعالیت های این اداره کل در خدمت رسانی به مردم گفت:استان قم به دلیل اینکه در شاهراه مرکزی کشور قرار گرفته است قطارهای زیادی از محدوده اداره کل راه آهن قم عبور می کنند از اهمیت خاصی برخوردار است ، ما روزانه پذیرای مسافرین زیادی هستیم و مردم قم نیز از این ظرفیت به خوبی استفاده می کنند.
وی افزود:روزانه سه رام قطار از ایستگاه راه آهن قم به مشهد مقدس اعزام و سه رام از مشهد به قم تردد می کند.همچنین روزانه 5هزارو 500 نفراز ایستگاه راه آهن قم استفاده می کنند که این نشان از استقبال خوب مردم از راه آهن است.
محسن اعتماد در بخش دیگری از سخنان خود گفت :تمام کارکنان راه آهن قم افتخارشان این است که خادم زوار حضرت معصومه (س) هستند و این به ما انگیزه می دهد تا بصورت شبانه روزی کار کنیم و خدمت بهتر و شایسته ای را به مردم ارائه و مردم با ایمنی بیش تری سفر کنند.
اعتماد با اشاره به اینکه آمار سوانح رانندگی در جاده ها روزانه افزایش پیدا می کند،عنوان کرد:این سوانح در راه آهن به یک بیستم کاهش پیدا می کند و از مزایای مهم صرفه جویی در بحث سوخت می باشد که در حدود یک به هفت است که سازگاری بیشتری را با محیط زیست نشان می دهد که این موضوع نشانگر این است که راه آهن یعنی حمل و نقل سبز که دوستدار محیط زیست است.
وی ادامه داد:با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در برنامه ششم توسعه به مقوله توسعه بخش ریلی و اقبال دولت به بخش ریلی،راه آهن روز به روز روبه پیشرفت است.
مدیر کل راه آهن افزود:روزانه 18 میلیون تن بار توسط راههای مختلف کشور جابجا می شود که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده راه آهن قم در سال آینده 3 میلیون تن بار از مجموع بار حمل شده راجابجا کند.
وی با اشاره به انجام مسائل فرهنگی در اداره کل راه آهن بیان کرد:با توجه به اینکه رسالت و وظیفه اصلی این اداره کل در زمینه جابجایی مسافر و حمل و نقل بار است اما به مسائل فرهنگی نیز اهتمام ویژه ای داریم ، در ایستگاه های راه آهن قم نیز حرکت قطار ها براساس ساعت نماز تنظیم شده و به اقامه نماز در اول وقت شرعی اهتمام ویژه ای داریم .

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1063

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.