• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اتصال اردبیل، سنندج، شهرکرد و بجنورد به شبکه ریلی در سال آینده

  • کد خبر : 31132
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
اتصال اردبیل، سنندج، شهرکرد و بجنورد به شبکه ریلی در سال آینده
وزیر راه و شهرسازی گفت: سال آینده استان‌های اردبیل، کردستان، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از دانشجو، محمد اسلامی اظهار داشت: با تأمین منابع، ۱۶ هزار کیلومتر به خطوط اصلی ریلی کشور اضافه خواهد شد. به همین میزان ما راه آهن در دست مطالعه و اقدام داریم که شامل هم خطوط دوم ریلی برای بالا بردن ضریب اطمینان خط و هم برقی کردن خطوط راه آهن می‌شود.

وی گفت: برقی کردن خط راه آهن تهران – مشهد متأسفانه در سال‌های گذشته با موانعی مواجه شد که تاکنون تحقق نیافته است، اما برنامه برقی کردن این خط راه آهن را در دست اقدام داریم و به طور کلی فرهنگ برقی کردن راه آهن کشور را پایه گذاری می‌کنیم و گسترش می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی از هفت طرح مهم اثرگذار در حوزه راه آهن نام برد و افزود: سال آینده استان‌های اردبیل، کردستان، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی به شبکه ریلی کشور متصل خواهدد شد.

اسلامی ادامه داد: راه آهن چابهار- زاهدان هم پیشرفت رو به جلویی دارد و همه قطعات آن تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: راه آهن یزد اقلید هم طرح مهم دیگری است که منطقه معادن ما در استان‌های یزد، فارس و اصفهان را به هم متصل می‌کند و سهم مهمی در حمل بار معادن و صنایع این منطقه دارد که به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل و افتتاح خط آهن تبریز از میانه به بستان آباد گفت: خط آهن بستان آباد به سمت تبریز تا ایستگاه خاوران هم در ماه‌های آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

اسلامی افزود: اتصال خط آهن رشت به بندر کاسپین انزلی هم طرح دیگری است که به طور فعال در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حدود ۵۰ درصد طول خطوط ریلی افزایش پیدا کرد و ما امیدواریم با تزریق منابع تا ۱۶ هزار کیلومتر دیگر به خطوط اصلی ریلی کشور اضافه کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31132

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.