• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اتصال ایران به افغانستان از طریق راه آهن شرق

  • کد خبر : 29948
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
اتصال ایران به افغانستان از طریق راه آهن شرق
مدیر کل راه آهن شهرستان طبس از اتصال راه آهن ایران به افغانستان از طریق راه آهن شرق تا یک ماه دیگر خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، شرقی مدیرکل راه آهن شرق  در مراسم افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس و عملکرد جهادی راه آهن شرق گفت: اتصال خط‌آهن خواف به هرات و متصل شدن به افغانستان نقش بسزایی در تقویت اقتصاد ریلی دارد.

 طول این مسیر در داخل ایران ۷۶٫۸ کیلومتر و دارای چهار ایستگاه در سنگان، میوتک، خوشابه و شمتیغ است که با اتصال این خط ذخایر بزرگ معدنی سنگان از طریق ریل جابجا خواهد شد و از سوی دیگر سبب احیای جاده ابریشم از طریق ریلی و اتصال چین به ایران از طریق افغانستان می شود.

شرقی افزود:  ۱۴ کیلومتر آن تا ایستگاه سنگان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

مدیرکل راه آهن شرق  ادامه داد: خطوط راه آهن در دوران های مختف در جنگ‌ نقش کلیدی داشته است و راه آهن یکی از مهمترین نقش‌ها را در جنگ در منطقه اندیمشک ایفا کرد و شاید یکی از مهمترین اتفاقات جنگ بمباران بیش از یک ساعته ایستگاه راه آهن اندیمشک بود.

او ادامه داد: انتقال شهدا، زخمی‌ها و اسرا و شن و ماسه در دوران دفاع مقدس با قطار انجام می‌شد.

شرقی با بیان اینکه باید این وقایع را به نسل جدید با زبان خودشان منتقل کنیم و از ظرفیت‌های موجود بهره ببریم افزود: در راه آهن یک لحظه غفلت پذیرفته نیست و به صورت ۲۴ ساعته فعالیت‌ها و اقدامات در حال انجام است.

فلاحی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در این مراسم بیان کرد: پدافند غیر عامل در راه آهن در حال انجام است و تمام سیستم‌های دولتی در حال خدمت هستند و در حال حاضر به خاطر عداوت‌های دشمن شاهد تحریم‌های گسترده‌ای هستیم  هرچند که این تحریم‌ها در پاره‌ای از موارد منجر به خودسازی ما شده است .

فلاحی افزود: ایران اسلامی در دفاع مقدس با دست خالی مقابل تمام دنیا ایستاد و سربلند شد و اکنون نیز اگر با الگوی زمان دفاع مقدس در تمامی موارد انسجام وجود داشته باشد هر مشکلی قابل حل است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29948

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.