• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اتصال ایلام به شبکه‌های سراسری ریلی و بزرگراهی دو برنامه عمده استان است

  • کد خبر : 20191
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
اتصال ایلام به شبکه‌های سراسری ریلی و بزرگراهی دو برنامه عمده استان است
مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام، اتصال ایلام به شبکه‌های ریلی و بزرگراهی کشور را دو برنامه عمده این استان خواند و دو آزادراه "کربلا" و "حرم تا حرم" را از مهم‌ترین طرح‌ها در این خصوص برشمرد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز علی‌اصغر کاظمی،اتصال ایلام به شبکه‌های ریلی و بزرگراهی کشور را دو طرح عمده استان در حوزه راه و شهرسازی برشمرد و گفت: خوشبختانه بحث اتصال ایلام به شبکه بزرگراهی را از شمال و جنوب استان پیگیری و از سمت جنوب این محور را عملیاتی کردیم.

وی افزود: از سمت شمال نیز عملیات اجرایی آزادراه کرمانشاه-حمیل-ایلام-مهران با عنوان آزادراه کربلا آغاز شده و در دست انجام است؛ تاکنون عملیات ۵۰ کیلومتر از این آزادراه از سمت کرمانشاه آغاز شده و در حال نهایی کردن مذاکرات با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ادامه کار هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: در سمت جنوب استان نیز از آزادراه پل زال-دهلران-مرز چیلات به عنوان کوتاه‌ترین مسیر به نجف اشرف و آزادراه “حرم تا حرم” یعنی نجف تا مشهد را تعریف کرده‌ایم و چهار بانک ملی، ملت، پارسیان و سپه ۴۰ درصد، دولت ۳۰ و بخش خصوصی ۳۰ درصد در این پروژه مشارکت خواهند کرد؛ فراخوان این طرح نیز توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام شده است و به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

وی در خصوص اتصال این استان به شبکه ریلی نیز گفت: پیمانکار قطعه اول اسلام‌آباد به سمت ایلام مشخص شده و کار بر روی این خط ریلی به‌زودی آغاز می‌شود.

کاظمی این پروژه‌ها را برای کشور و استان حیاتی دانست و گفت: با توجه به اینکه از زمان جنگ تاکنون کریدورهای هر دو کشور ایران و عراق به صورت شمالی-جنوبی تعریف و ساخته شده است، پیش‌بینی می‌کنیم در صورت تکمیل کریدور شرقی-غربی یاد شده سالانه ۲۰ میلیون مسافر از این طریق تردد کنند که در حدود ۱۰ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری خواهد داشت. بنابراین تکمیل این پروژه فرصت بسیار خوبی برای کشور است؛ ضمن آنکه این کریدورها، کارکردهای استراتژیک برای کشور دارد و می‌توانیم از این طریق به شمال عراق، سوریه، بنادر دریای مدیترانه و در نهایت جنوب‌شرق اروپا متصل شویم و از جنوب نیز به حاشیه خلیج فارس راه پیدا کنیم.

وی ساخت و تکمیل این این دو کریدور ارتباطی را تکمیل‌کننده اقدامات شبکه آزادراهی کشور در دو سال گذشته خواند و گفت: تکمیل این کریدورها تحولات اساسی در کشور در پی خواهد داشت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.