• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی در دستور کار قرار دارد

  • کد خبر : 9504
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی در دستور کار قرار دارد

0 (0) مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان: اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی در دستور کار قرار دارد مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی دریایی و بندری کشور اتصال بنادر شمال به شبکه سراسری ریلی را در دستور کار خودش قرار داده است. به گزارش ایسنا، حسین چراغی در […]

0
(0)

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:

اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی در دستور کار قرار دارد

ریل

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی دریایی و بندری کشور اتصال بنادر شمال به شبکه سراسری ریلی را در دستور کار خودش قرار داده است.

به گزارش ایسنا، حسین چراغی در سی و هشتمین نشست تخصصی توسعه که با موضوع «نحوه اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی» در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان برگزار شد، این بحث را قابل توجه و درای اهمیت دانست و اظهار کرد: کریدورهای بین المللی متعددی در منطقه وجود داشته و دارند و با توجه به الزامات و نیازهای ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک روز به روز به این کریدورها اضافه می شود.

وی دو کریدور شمال – جنوب (نوستراک) و شرق – غرب (تراسیکا) را دو کریدور مهم و معروف دانست و افزود: امروزه در منطقه کریدورهای جدیدی با اهداف تجاری، اقتصادی و سیاسی در حال شکل گیری است که یکی از آنها کریدور لاجورد می باشد که به منظور دور زدن کریدوره طبیعی جاده ابریشم فعال شده و از مسیر افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، ترکیه و گرجستان می گذرد و به سمت اروپا می رود و حجم بالایی از کالا را منتقل می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، با بیان اینکه کالاهای چین نیز از مسیر جایگزین قزاقستان، آذربایجان، ترکیه و اروپا جابجا می شود، گفت: کشورهای منطقه به دنبال معرفی کریدورهای جدید هستند تا علاوه بر اقتصادی بودن، زمان حمل کالا و قیمت تمام شده کاهش پیدا کند لذا بایستی این تحرکات و تغییرات در مسیر کریدورها را بشناسیم و متناسب با آن برنامه ریزی کنیم تا از مسیر توسعه عقب نمانیم.

چراغی، حمل و نقل چندوجهی را یکی دیگر از بحث های روز در حوزه کریدورها دانست و عنوان کرد: حمل و نقل چند وجهی یکی از مولفه های تاثیرگذار بر تجارت منطقه ای و بین المللی است که شامل ترکیب حمل و نقل دریایی – ریلی و جاده ای – ریلی می شود و ما باید در این زمینه نیز حساسیت داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های حمل و نقل چندوجهی، خاطرنشان کرد: بنادر درگاه های اصلی صادرات و واردات و ترانزیت کالا هستند و بر این اساس بنادر کشور به ویژه دریای خزر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه زیرساخت های بندری ما باید متناسب با تغییرات کریدورها و مسیرهای بین المللی توسعه پیدا کنند، یادآور شد: برخی از کشورها به دنبال ایجاد بنادر تخصصی جهت حمل و نقل چندوجهی هستند. اخیرا بندر کوریک در قزاقستان افتتاح شده که این بندر صرفا برای حمل و نقل ریلی بوده و از طریق ترکیب دریایی – ریلی کریدور شرق – غرب را تکمیل می کند. بندر کوریک و بندر باکو نقاط اتصال این مسیر هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی دریایی و بندری کشور اتصال بنادر شمال به شبکه سراسری ریلی را در دستور کار خودش قرار داده است تا از توانمندی ها و ظرفیت های تجارت بین المللی در بازارهای جدید استفاده کند.

چراغی، اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی را تکمیل کننده کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب دانست که ما را به سایر کریدورهای حوزه «CIS» وصل می کند و گفت: استفاده از ظرفیت های حمل و نقل ترکیبی(دریایی – ریلی) هم در حوزه کالا و هم در حوزه مسافر برای استان گیلان تولید ثروت و ایجاد اشتغال به همراه دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9504

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.