• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اتصال دو استان دیگر به شبکه ریلی تا دو سال ‌آینده

  • کد خبر : 22053
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
اتصال دو استان دیگر به شبکه ریلی تا دو سال ‌آینده
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 14 هزار کیلومتر خط آن در کشور ایران وجود دارد، گفت: دو مرکز استان تا پایان دولت به شبکه ریلی متصل می شوند.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده امروز با حضور رئیس اجرایی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در تهران در حال برگزاری است.

در این مراسم همچنین شهردار تهران،‌مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون حمل و نقل شهرداری تهران و دست‌اندرکاران حمل و نقل ریلی از ۲۵ کشور دنیا حضور دارند.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: کشور ایران پیشینه تاریخی در برخورداری از وضعیت ریلی دارد و در سال‌های اخیر برای گسترش خطوط ریلی اهتمام ویژه‌ای داشته‌ایم و سرمایه‌گذاری‌ها مناسب بوده است.

محمد اسلامی افزود: در این سال‌ها زیرساخت‌های ریلی خود را سه برابر افزایش داده‌ایم چون توسعه ریلی اهداف و اولویت‌های کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار کیلومتر خط آهن در کشور داریم گفت: ۱۵ هزار کیلومتر خط آ‌هن نیز در دست ساخت و مطالعه است.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسیاری از مردم برای انجام سفر در خواست می‌کنند که با قطار به دلیل امنیت بالای آن سفر کنند گفت: بنابراین سفر با قطار مترادف است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشینه تاریخی بسیار گسترده‌ای در برخورداری از قطار وجود دارد، گفت: در دوران کوتاهی راه آهن را توسعه ندادیم، اما در سال‌های اخیر اهتمام ویژه‌ای برای توسعه راه آهن در دستور کار دولت قرار گرفت به طوری که در چند سال گذشته میزان ساخت ریل ۳ برابر شده و در طی توسعه آن به اکثر نقاط کشور هستیم.

اسلامی با بیان اینکه در حال اتصال راه آهن به کشور‌های همسایه هستیم، گفت: با افزایش کریدور‌های ترانزیتی خود سعی می‌کنیم سهم خودمان را در جا به جایی بار به حداکثر برسانیم.

افزایش ترانزیت به ۱۰ میلیون تن

او افزود: در سال گذشته میزان ترانزیتمان را به ۱۰ میلیون تن افزایش دادیم و در آینده نزدیک میزان ترانزیت را به ۵۰ میلیون تن خواهیم رساند و این موضوع تنها با رفع نواقص و بهسازی خطوط ریلی صورت می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راندمان و ظرفیت خود را با اتصال پروژه‌های ریلی در شهر‌های مختلف توسعه خواهیم داد، گفت: ۱۴ هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور داریم و هم زمان ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی را هم در دست ساخت داریم که این نشان دهنده عزم ما برای گسترش خطوط ریلی جزم است.
اسلامی یادآور شد: در ۲ سال گذشته برای اولین بار قطار را به ۴ استان کشور متصل کردیم و در ۲ سال آینده ۲ استان دیگر را هم به راه آهن متصل خواهیم کرد. شهرسازی ریل پایه یک ادبیات خلق شده توسط ما است به طوری که از شهرسازی خود محور به شهرسازی ریل محور ارتقا یافته‌ایم.

وزیر راه و شهر سازی گفت: یکی از اقدامات و برنامه‌های ما آن است که مسافرت ریلی را برای تمامی مردم از تمام نقاط کشور فراهم کنیم به طوری که توسعه متوازن و توسعه پایدار را برای هدف نهایی خود ایجاد کنیم.

اسلامی اظهار کرد: باید بتوانیم با حداکثر بهینه سازی در مصرف انرژی و حداقل هزینه و زمان حداکثر راندمان را به دست بیاوریم و زندگی شهری را در چنین شرایطی بهبود ببخشیم.

او گفت: توسعه قطار‌های حومه‌ای که با اخذ مجوز قانونی از مجلس و دولت به زودی در دستور کار قرار می‌گییرد و این یکی از جدیدترین برنامه‌های ما در این دولت به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهر سازی تاکید کرد: ما شاهد شکل گیری ظرفیت قطار‌های حومه‌ای در کلان شهر‌ها هیتیم که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته و روزانه شاهد افزایش حداکثری سفر‌های حومه‌ای سنگین هستیم.

اسلامی گفت: شهر‌های جدید هم به زودی از طریق مترو و یا قطار‌های حومه‌ای به کلان شهر‌ها متصل می‌شود که اولین شهر هشتگرد است که این شهر به استان تهران متصل می‌شود.

او با بیان اینکه تا ۲ سال آینده مترو هشتگرد راه اندازی می‌شود، گفت: این اولین مترو‌ای است که شهر حومه را به کلانشهر متصل می‌کند.

وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه باید بحث معماری و شهرسازی را در حوزه حمل و نقل به یکدیگر متصل کنیم، گفت: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای توانسته‌ایم زیبا آفرینی کنیم بنابراین باید در بخش حمل و نقل ریلی هم به این موضوع توجه کنیم البته شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل با احداث خطوط جدید ریلی توانسته است این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و یک اثر معماری قابل احترامی را در حوزه‌های ریلی ایجاد کرده است.

اسلامی گفت: توانسته‌ایم در تمامی خطوط ریلی معماری اصیل اسلامی را رعایت کنیم و این موضوع همواره در تمامی ایستگاه‌های کشور ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه درون ایستگاه‌ها که کانون گردآوری مردم است، گفت: باید این کانون که مردم و مسافران در آنجا جمع می‌شوند از فضای آن لذت ببرند بنابراین باید با خلق یک اثر معماری توسط راه آهن وشهرداری این موضوع مورد توجه قرار گرد.

وزیر راه و شهر سازی اظهار کرد: در جهت بهسازی و زیبا آفرینی مناطق اقدامات ویژه‌ای انجام شده و راه آهن باید با تاثیر گرفتن از معماری اصیل ایرانی این اقدام را هر چه سریع‌تر اجرایی کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22053

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.