• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

اتصال راه‌آهن ایران به افغانستان در حال اتمام است

  • کد خبر : 10871
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
اتصال راه‌آهن ایران به افغانستان در حال اتمام است

0 (0) اتصال راه‌آهن ایران به افغانستان در حال اتمام است مدیرکل راه‌آهن شرق با بیان اینکه راه‌آهن شرق در مسیر توسعه همه جانبه در راستای جذب بار داخلی و ترانزیت قرار دارد گفت: اتصال راه‌آهن ایران به افغانستان نیز در حال اتمام است که به‌زودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود. به گزارش خبرگزاری […]

0
(0)

اتصال راه‌آهن ایران به افغانستان در حال اتمام است
مدیرکل راه‌آهن شرق با بیان اینکه راه‌آهن شرق در مسیر توسعه همه جانبه در راستای جذب بار داخلی و ترانزیت قرار دارد گفت: اتصال راه‌آهن ایران به افغانستان نیز در حال اتمام است که به‌زودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن ماسوری در شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: ادارهکل راه آهن شرق امسال به درآمد مناسبی رسیده و موقعیت برتر در کسب درآمد راه آهن را دارد و در مسیر توسعه همه جانبه در راستای جذب بار داخلی و ترانزیت قرار دارد.

مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: پروژه بهسازی بلاک منتظر قائم – تل حمید به اتمام رسیده و سرعت مجاز این بلاک قبل از بهسازی 15 کیلومتر در ساعت بود که روزگذشته بعد از بهسازی با سرعت 70 کیلومتر در ساعت تست شد و درصدد هستیم تا سرعت مجاز این بلاک را نیز را به 120 کیلومتر در ساعت برسانیم.

وی بیان کرد: راه‌آهن شرق بزرگترین شبکه ریلی کشور است که در سه استان خراسان جنوبی، یزد و خراسان رضوی قرار دارد و به چشمه‌های بار خوبی نیز متصل است.

مدیرکل راه‌آهن شرق ادامه داد: این اداره کل علی‌رغم قدمت کم اکنون رتبه سوم بارگیری راه‌آهن کشور را دارد و افق ما کسب مقام برتر در جذب بار است و احداث خط دوم نیز از اهداف جدی ماست.

ماسوری گفت: امسال علی‌رغم اینکه دو چشمه بار از ما جدا شد اما بازهم در شش ماهه امسال 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد حمل بار داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: راه‌آهن شرق بهترین کریدور مسیر ترانزیتی کشور است که امیدوارم امسال نسبت به سال گذشته بتوانیم بیشترین بار ترانزیتی را حمل کنیم و امسال توانستیم عنوان نخست بهره‌وری کشوری را کسب کرده و در بین سه اداره کل برتر مناطق راه‌آهن در حوزه ایمنی نیز قرار بگیریم.

مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: پروژه کنترل اتوماتیک قطارها (ATC) در حوزه راه‌آهن شرق با 28 میلیارد تومان در مدت شش ماه انجام گرفت.

وی گفت: پروژه‌های در حال اجرای این اداره کل مبلغ 97 میلیارد ریال و طرح‌های توسعه‌ای، افزایش ظرفیت و ایمن‌سازی نیز 914 میلیارد ریال است.

ماسوری افزود: در حوزه زیرساخت نیز اقدامات خوبی انجام داده و در آینده به همت بخش خصوصی 70 لکوموتیو چینی را برای تعمیرات اساسی به طبس می‌آوریم.

مدیرکل راه آهن شرق عنوان کرد: سوله کایرو با اعتبار دو میلیارد تومان ساخته شد و ساختمان سردرب اداره کل و بلوار منتهی به اداره کل بهسازی شد همچنین تمام ایستگاه‌های طول محور بازسازی شد.

وی ادامه داد: اتصال راه‌آهن ایران به افغانستان نیز در حال اتمام است که با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10871

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.