• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

اتصال راه‌آهن ایران و افغانستان تا چند هفته دیگر

  • کد خبر : 30804
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
اتصال راه‌آهن ایران و افغانستان تا چند هفته دیگر
وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه راه‌آهن خواف- هرات تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: با حضور مقامات عالی پایه دو کشور راه‌آهن ایران و افغانستان تا چند هفته دیگر به یکدیگر متصل می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از  دانشجو، محمد اسلامی امروز (چهارشنبه) در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص زمان و مزایای افتتاح پروژه ریلی خواف- هرات افزود: کشور‌های محصور در خشکی به ویژه افغانستان همیشه در حال تلاش برای دسترسی به آب‌های آزاد هستند و این مسیر به ترانزیت افغانستان از مسیر ایران کمک کرده ضمن اینکه می‌تواند برای ترانزیت ایران نیز عملکرد افزایشی داشته باشد.

وزیر راه با بیان اینکه مراحل اجرایی پروژه خواف- هرات به پایان رسیده است، اضافه کرد: تا پایان همین ماه راه‌آهن‌های ایران و افغانستان به یکدیگر متصل می‌شود.

اسلامی خبر داد: در پی اجرای محدودیت تردد بین استانی سفر جاده‌ای با خودروی شخصی ۴۵ درصد کاهش یافته است.
اسلامی در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پرواز‌ها نیز گفت: ۱۰۰ درصد فاصله گذاری اجتماعی در همه پرواز‌ها رعایت می‌شود و صندلی کنار هر مسافر در هواپیما خالی است

وزیر راه با بیان اینکه اکنون سیستم حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی به سامانه ماسک وزارت بهداشت متصل است، گفت: در چند روز گذشته ٧٠٠ بیمار کرونایی که قصد سفر داشتند شناسایی و از صدور بلیت برای آن‌ها جلوگیری شد.

گفتنی است خط آهن خواف -هرات، در چهار قطعه به طول ۱۹۱ کیلومتر در حال ساخت است که ۷۷ کیلومتر این خط آهن در داخل خاک ایران و ۱۱۴ کیلومتر دیگر آن در داخل خاک افغانستان می‌باشد که قرار است سه قطعه احداث شده به زودی افتتاح شود.

خط ریلی خواف – هرات علاوه بر آنکه از نظر حمل‌ونقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از نظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد و حتی کشور‌های اروپایی، اهمیت بسیار دارد و از سوی دیگر حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشور‌های شرق آسیا نیز برای ایران بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30804

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.