• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

اتصال راه‌آهن کردستان به شبکه سراسری زمینه‌ساز توسعه گردشگری

  • کد خبر : 28916
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
اتصال راه‌آهن کردستان به شبکه سراسری زمینه‌ساز توسعه گردشگری
به گفته معاون عمرانی استاندار کردستان، اتصال راه آهن استان به شبکه سراسری کشور سهم قابل توجهی از بار ترافیکی جاده‌ها را کم خواهد کرد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، صبح امروز چهارشنبه (۱۵ مردادماه) معاون سیاسی انتظامی و معاون عمرانی استانداری کردستان و نماینده احزاب کشور طی بازدیدی از تعدادی از پروژه‌های شهر سنندج دیدن کردند.

 

شهرام ملکی در جریان بازدید از پروژه راه‌آهن همدان به سنندج اظهار کرد: طول مسیر ریلی حدود ۴۲۰ کیلومتر تعریف شده که طول مسیر همدان به سنندج ۱۵۰ کیلومتر بوده که ۹۱ کیلومتر آن در محدوده استان کردستان قرار دارد.

 

وی افزود: با اجرای این راه آهن استان کردستان به شبکه سراسری کشور متصل می‌شود و سهم قابل توجهی از بار ترافیکی جاده‌ها را کم خواهد کرد و زمینه‌ساز توسعه گردشگری و حفظ محیط زیست و اشتعالزایی می‌شود.

 

معاون عمرانی استانداری کردستان با اشاره به اینکه شرکت ساخت و توسعه پروژه‌های زیربنایی کشور اجرای این پروژه را برعهده دارد تصریح کرد: حدود ۲۰ دهنه پل با ۶۴ درصد پیشرفت وجود داشته و ۲۹ تقاطع با جاده وجود دارد و در کل این مسیر به سه قطعه تقسیم شده که قطعه دوم ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه سوم با ۳۰ کیلومتر طول، در حوزه زیرسازی، ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته است.

 

وی عنوان کرد: ۷ ایستگاه در این مسیر وجود دارد که ایستگاه بهار اولین و ایستگاه سنندج نیز انتهای مسیر است.

 

ملکی ادامه داد: طی سال ۹۷ و ۹۸ با رایزنی‌های بسیار استاندار با مسئولان کشوری از ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و برای امسال نیز حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار خواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: درحوزه روسازی شرکت سی بی جی مجری طرح است و در ایستگاه تشکیلاتی سنندج حدود ۱۱ کیلومتر ریل گذاری شده است.

 

معاون عمرانی استانداری کردستان با اشاره به رایزنی استاندار با رئیس جمهور و مسئولان کشوری اعلام کرد: رساندن مسیر ریلی به اقلیم کردستان و در نهایت بندرلازقیه و آب‌های آزاد یکی دیگر از مطالبات مردم کردستان است.

 

وی در پایان یادآور شد: مطالعاتی در خصوص قطعه چهارم صورت خواهد گرفت که ریل قطار به محدوده شهری برسد که در حال حاضر ایجاد ایستگاه آن تصویب و امیدواریم اعتبارات این قطعه از ردیف بودجه حذف نشود.

 

معاون عمرانی استانداری کردستان همچنین در حاشیه بازدید از پروژه تعریض گردنه صلوات آباد اظهار کرد: با توجه به وضعیت اعتباری کشور و محدودیت‌های موجود خوشبختانه این پروژه با تلاش و اهتمام استاندار و مسئولان استان درحال اتمام است.

 

وی افزود: تعریض گردنه صلوات آباد یکی از پروژه‌های مهم استان است که از همدان تا سنندج ۱۷۰ کیلومتر بوده و در حال حاضر تنها جاده‌ای است که در این مسیر ۴ خطی نیست.

 

معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه این پروژه در سال ۹۵ با برآورد ۶۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شد؛ عنوان کرد: در ابتدا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون به این پروژه تخصیص یافت.

 

وی ادامه داد: این مسیر به سه قطعه ۶ کیلومتری، ۹ کیلومتری و ۵ کیلومتری تقسیم شده که مجری آن جهاد نصر کردستان، کرمانشاه و یک شرکت بومی راه‌سازی است.

 

ملکی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۱ کیلومتر از مسیر ۲۱ کیلومتری گردنه صلوات آباد به بهره‌برداری رسیده که تا پایان مهر به ۱۸ کیلومتر خواهد رسید.

 

وی یادآور شد: از ۶۰ میلیارد تومان برآورد اولیه تاکنون ۵۷ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که برای اتمام پروژه نیز حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

معاون عمرانی استاندار بیان کرد که حدود ۲ کیلومتر از این مسیر نیز به دلیل قوس و شرایط خاص آن جهت احداث تونل در نظر گرفته شده است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28916

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.