• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

اتصال راه آهن نهاوند به جنوب کشور

  • کد خبر : 31901
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
اتصال راه آهن نهاوند به جنوب کشور
طرح راه آهن نهاوند به طول ۲۳ کیلومتر، در آینده‌ای نزدیک از مسیر بروجرد به شبکه سراسری و جنوب کشور متصل می‌شود.
0
(0)
به گزارش ریل‌نیوز به نقل از صداوسیما، شبکه راه آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر است که از طریق ایستگاه سمنگان در اراک آغاز و پس از عبور از ملایر ، نهاوند ، کرمانشاه و خسروی تا کشور عراق امتداد می‌یابد.

فرماندار نهاوند گفت : طول مسیر راه‌آهن غرب کشور در قطعه ملایر به نهاوند ۷۱ کیلومتر است که بهمن سال ۹۶ به دست وزیر وقت راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید . همچنین عملیات اجرایی ایستگاه آنتنی شهرک شهید حیدری به طول۲۳ کیلومتر با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان در خرداد ماه سال ۹۸ با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

ناصری افزود : با احداث ایستگاه شهرک شهید حیدری به ملوسان ، اتصال نهاوند به شبکه ریلی از سمت کرمانشاه به غرب کشور و از سمت نهاوند _ بروجرد به جنوب کشور فراهم می‌شود.

 ناظر طرح راه آهن غرب کشور هم گفت : طرح راه ‌آهن آنتنی نهاوند به طول حدود ۲۳ کیلومتر با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بخشی از طرح راه ‌آهن غرب کشور است و این شهرستان را از طریق راه‌آهن غرب کشور (اراک ـ کرمانشاه ـ خسروی) به شبکه ریلی متصل می‌کند.

عیسی بروشان افزود: این طرح که در یک قطعه احداث می‌شود از ایستگاه شادمانه آغاز و پس از عبور از تنگه ملوسان با عبور از پل خاص به طول ۴۵۵ متر و دو دستگاه تونل به طول ۵۵۰ متر به ایستگاه نهاوند منتهی می‌شود.
از جمله اهداف این طرح اتصال شهرستان نهاوند به شبکه ریلی ، رونق اقتصای و اجتماعی منطقه ، بهبود و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه و کاهش ترافیک جاده‌ای است.

ناظر طرح راه آهن غرب کشور در ادامه گفت : اعتبار این طرح در بودجه سال ۱۴۰۰ در محور ریلی غرب کشور نزدیک به ۱۴۰ میلیارد تومان است که تاکنون  در ایستگاه ملوسان نهاوند ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مهمترین مشکلات طرح ، وجود تعدادی از معارضان محلی به دلیل وجود زمین‌های کشاورزی مسیر احداث راه آهن و تامین اعتبارات مالی طرح است.

بروشان افزود : امیدواریم با کمک مسئولان شهرستان در رأس فرماندار نهاوند بتوانیم مشکل معارضان محلی طرح راه آهن را پیگیری و حل نماییم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31901

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.