• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اتصال صنایع بزرگ شاهین شهر به شبکه ریلی کشور

  • کد خبر : 29202
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
اتصال صنایع بزرگ شاهین شهر به شبکه ریلی کشور
مدیرعامل راه آهن کشور از اتصال پالایشگاه و صنایع بزرگ شاهین شهر به شبکه ریلی کشور خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از صداوسیما؛ سعید رسولی پس از بازدید و بررسی ایستگاه راه آهن ورتون و اتصال شبکه ریلی اصفهان به پالایشگاه نفت و صنایع و کارخانه‌های در محدوده شاهین شهر گفت: در راستای بند۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم و تاکید مسوولان نظام بر توسعه شبکه ریلی به ویژه در جابجایی کالا و تولیدات در صنایع و کارخانه‌ها اولویت راه آهن بر این قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه توسعه خطوط ریلی کشور، اولین انتخاب برای جابجایی بار‌های حجیم در مسیر‌های طولای شبکه ریلی است افزود: با راه اندازی خطوط ریلی در کشور علاوه بر کاهش تردد کامیون و خودرو در سطح جاده‌ها، کاهش آلودگی، کاهش تصادفات و کاهش استهلاک جاده‌ها رابه همراه دارد.
مدیر عامل راه آهن کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خطوط اصلی ریلی در کشور وجود دارد گفت: طرح‌های ارزشمندی در کشور همچون چابهار – زاهدان،  یزد – اقلید، اردبیل به شبکه ریلی، بوشهر به شبکه ریلی، خرم آباد مرکز استان لرستان از طریق درود و خرم آباد – اندیمشک در حال توسعه است.
حسینعلی حاجی نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه هم در این جلسه با بیان اینکه در این منطقه صنایع و کارخانه‌های بزرگی فعال است افزود: صنایع با راه اندازی خطوط ریلی، برای توزیع محصول خود به قیمت ارزان‌تر و صادرات محصولات می توانند اقدام کنند.
در این جلسه قرار شد تا ۱۰ روز آینده تفاهم نامه برای آغاز احداث خط راه آهن پالایشگاه و صنایع و کارخانه‌های همجوار به شبکه ریلی امضا و احداث آن همزمان با هفته دولت آغاز شود. 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29202

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.