• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی موجب رونق اقتصادی و تجاری می‌شود

  • کد خبر : 6848
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی موجب رونق اقتصادی و تجاری می‌شود

0 (0) اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی موجب رونق اقتصادی و تجاری می‌شود ‌وزیر راه و شهرسازی گفت: با اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی سراسری شاهد رونق اقتصادی و تجاری خواهیم بود. به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در آیین افتتاح پروژه‌های زیرساختی، گردشگری و صنعتی که با […]

0
(0)

اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی موجب رونق اقتصادی و تجاری می‌شود

‌وزیر راه و شهرسازی گفت: با اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی سراسری شاهد رونق اقتصادی و تجاری خواهیم بود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در آیین افتتاح پروژه‌های زیرساختی، گردشگری و صنعتی که با حضور معاون اول رییس جمهور در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، با تاکید بر اینکه حمل و نقل ترکیبی یکی از موضوعاتی است که عمده تمرکز ما صرف آن می‌شود، اظهار کرد: از هر کریدور و مسیر جدید استقبال می‌کنیم و اگر تاجران و حمل و نقل کنندگان حق انتخاب‌های مختلف داشته باشند نهایتا به نفع کشور تمام می‌شود .

وی با بیان اینکه هیچ کدام از کریدورها رقیب هم نیستند و همه آن‌ها از نظر ما یک ظرفیت ملی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مولفه‌های کشور توسعه جریان محور است و قابلیت‌های ویژه‌ای در مناطق آزاد کشور در حوزه بنادر وجود دارد که زمینه ایجاد توسعه را فراهم می‌کند .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با احداث بندرکاسپین و همچنین اجرای طرح توسعه بندرانزلی به عنوان قدیمی‌ترین و فعال‌ترین بندر کشور فرصت‌های مناسبی را در اختیار سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصاد کشور قرار می‌دهد، تصریح کرد: برخورداری استان گیلان از مزیت‌های نسبی در حوزه‌های صادراتی، ترانزیت و به ویژه گردشگری در کنار سایر مزایای منطقه آزاد انزلی نوید بخش رونق و شکوفایی اقتصادی استان گیلان بوده و موجب می‌شود تا در آینده نزدیک اثرات مثبت احداث ظرفیت‌های جدید بندری در شمال کشور نمایان شود.

وی افزود: هم افزایی میان خدمات قابل ارائه میان بنادر کاسپین و انزلی سبب می‌شود تا استان گیلان در راستای صادرات، واردات و ترانزیت در سطح کشور به ایفای نقش کلیدی خود بپردازد و به کمک شرکای تجاری خود در این منطقه نسبت به جذب گروه‌های مختلف کالا اقدام کرده و رضایت بیشتر تجار و صاحبان کالا را فراهم کند .

آخوندی با تاکید بر اینکه ایجاد تبادل اقتصادی بین زیرساخت‌های بندری و افزایش حجم تجارت در دریای خزر یکی از مزایای بندر کاسپین است، خاطر نشان کرد: نگاه بندرکاسپین و منطقه آزاد انزلی به توریسم و گردشگری است و این در حالیست که تجارت از اهداف دیگر این بندر بشمار می آید و این دو مهم می‌توانند مکمل یکدیگر باشند .

وی با بیان اینکه نزدیکی دو بندر و استفاده از زیرساخت‌ها و تجهیزات یکدیگر نیز از دیگر مزیت‌های آنان است، ادامه داد: کار ساخت راه آهن رشت – قزوین در مراحل پایانی قرار دارد که به زودی افتتاح می‌شود و ریل رشت – منطقه آزاد انزلی نیز در ۳ بخش در حال اجراست که با احداث آن می‌توانیم حمل و نقل ترکیبی را در این منطقه داشته باشیم و با اتصال منطقه آزاد انزلی به ریل سراسری شاهد رونق اقتصادی و تجاری خواهیم بود.

و زیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وجه تمایز این بندر در موضوع توریسم و گردشگری است، گفت: وجود پتانسیل مناسب و فرصت‌های بی‌نظیر گردشگری در بخش دریا و خشکی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از زیست بوم جنگل و دریا در فاصله نزدیک و بعضا در کنار یکدیگر می‌تواند با احداث مارینای تفریحی میان کاسپین و انزلی در گام اول و آستارا و چمخاله در گام دوم و سایر نقاط در گام های بعدی می‌تواند در جهت جذب گردشگر داخلی و خارجی در این منطقه موثر باشد .

وی خاطر نشان کرد: این امر در ادامه فرصت‌های شغلی متعدد ایجاد می‌کند و باعث بهبود وضعیت استان در جهت ایجاد اشتغال پایدار در سطح گسترده می‌شود.

انتهای پیام/

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.