• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

اتصال پتروشیمی‌ های بندر ماهشهر به خطوط ریلی/ دو خطه کردن مسیر اهواز به بندرامام 

  • کد خبر : 9230
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
اتصال پتروشیمی‌ های بندر ماهشهر به خطوط ریلی/  دو خطه کردن مسیر اهواز به بندرامام 

0 (0) مدیر کل راه‌آهن جنوب : پتروشیمی‌های بندر ماهشهر به خطوط ریلی متصل می‌شود.  با ترمیم خط اتصال پتروشیمی‌های بندرماهشهر، تا یک‌ماه آینده و برای اولین‌بار، پتروشیمی‌های بندر ماهشهر به خطوط ریلی وصل می‌شوند. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالکریم درویش‌زاده مدیرکل راه‌آهن جنوب( اهواز)، با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های متعدد […]

0
(0)

مدیر کل راه‌آهن جنوب :

پتروشیمی‌های بندر ماهشهر به خطوط ریلی متصل می‌شود.

 با ترمیم خط اتصال پتروشیمی‌های بندرماهشهر، تا یک‌ماه آینده و برای اولین‌بار، پتروشیمی‌های بندر ماهشهر به خطوط ریلی وصل می‌شوند.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالکریم درویش‌زاده مدیرکل راه‌آهن جنوب( اهواز)، با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های متعدد در این‌باره، گفت: خط اتصال به پتروشیمی‌های بندرماهشهر ترمیم شده و عملیات حمل‌ونقل بار از پتروشیمی‌ها به اسکله و سایر مناطق کشور به شکل ریلی عملیاتی خواهد شد.
وی با بیان اینکه بار جذب‌شده از پتروشیمی‌های این منطقه برای نخستین بار به وسیله قطار به اسکله حمل و صادر می‌شود، افزود: با این اقدام، تولیدات این پتروشیمی‌ها نیز از مسیر ریلی به سایر نقاط کشور حمل خواهد شد.
درویش‌زاده با اشاره به مذاکرات حمل کانتینر خالی از بندرخرمشهر به بندر امام (ره) اعلام کرد: عملیات حمل و نقل کانتینرهای خالی حداکثر ظرف یک ماه آینده انجام می‌شود.
دو خطه کردن مسیر اهواز به بندرامام 
مدیرکل راه آهن جنوب، درباره پروژه های در دست اجرای این اداره کل، گفت: ۸۱ کیلومتر از طرح ۲ خطه کردن مسیر اهواز به بندر امام(ره) به طول ۱۲۰ کیلومتر و با اعتبار ۱۳۲میلیارد تومان که از سال ۹۳ در این منطقه آغاز شده، به مرحله بهره‌برداری رسید و ساخت مابقی آن تا دهه فجر امسال به پایان می‌رسد.
وی افزود: همچنین زیرسازی خط دوم اهواز به اندیمشک به اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان که از سال ۹۴ آغاز شده، بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و خط دوم آن نیز حدود ۱۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری شده است که دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.
مدیرکل راه‌آهن جنوب با بیان اینکه زیر سازی خط دوم کمربندی نظامیه به میدان دشت به طول ۳۸ کیلومتر و با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان که در سال ۹۴ آغاز شده بود، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پایان سال ۹۷ به اتمام می‌رسد، اضافه کرد: در بخش نظارت ساختمان و تاسیسات مسافری نیز ۲۰ پروژه در دست اجرا و در بخش خط و سازه‌های فنی بیش از ۳۶ پروژه تعریف شده‌ که متناسب با واگذاری اعتبارات، عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.
به گفته درویش زاده از آغاز سال ۹۳ تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۷ بیش از ۱۸۰ کیلومتر از خطوط راه آهن جنوب بهسازی شده است که با انجام این اقدامات، در خط دوم بندرامام، سرعت قطار به ۱۶۰کیلومتر و در سایر خطوط سرعت به ۱۴۰ کیلومتر رسیده است.

بزرگترین دپو تعمیرات لکوموتیو در اهواز 
وی در ادامه از ساخت بزرگترین دپو تعمیرات لکوموتیو در اهواز با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۸۵ درصد این پروژه انجام شده است که با تکمیل و انجام عملیات باقیمانده، تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد.
مدیرکل راه‌آهن جنوب، با بیان اینکه ساخت ساختمان آشیانه جرثقیل کایرو اهواز به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است، افزود: امیدواریم ساخت زیرگذر ایستگاه اهواز نیز تا بهمن‌ ماه امسال انجام و به بهره‌برداری برسد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9230

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.