• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اتصال ۴ استان به شبکه ریلی تا پایان برنامه ششم توسعه/ افزایش ۶۰ درصدی ظرفیت خطوط ریلی تا پایان سال

  • کد خبر : 30317
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
اتصال ۴ استان به شبکه ریلی تا پایان برنامه ششم توسعه/ افزایش ۶۰ درصدی ظرفیت خطوط ریلی تا پایان سال
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه چهار استان چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، کردستان و اردبیل به شبکه ریلی متصل می‌شوند گفت: ظرفیت خطوط ریلی در کشور تاکنون ۴۰ درصد افزایش یافته و تلاش است تا پایان سال ظرفیت به ۶۰ درصد برسد که خود یک تحول بزرگ در این بخش به شمار می‌رود.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، محمد اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه خودکفایی صنعت ریلی ایران با بیان اینکه تا به امروز ۱۲۰۰ دستگاه انواع واگن باری، مسافری، لوکوموتیو ساخت داخل و نوسازی شده را در اختیار شرکت‌های مختلف حمل و نقلی قرار داده‌ایم، گفت: به طور معمول هر ماه در راه‌ آهن یک مراسم برای افتتاح دستگاه‌های جدید برگزار می‌کنیم و در حال حاضر این اقدام را تبدیل به یک نهضت پایدار کرده‌ایم.

اسلامی افزود: بعد از پیگیری‌ و با همکاری بخش‌های مختلف در سال ۹۸ توانستیم به سیر قطار در داخل کمک کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هم اکنون دیالوگ بین ذوب آهن اصفهان و شرکت‌های حمل و نقل ریلی استفاده از ذوب آهن تولید داخل است و دعوا برای گرفتن سفارش بیشتر است، در حالی که همواره در سال‌های قبل به دلیل عدم استقبال از محصولات ذوب آهن استفاده نمی‌شد و امروز این اقدام به یک جریان معکوس تبدیل شده است.

اسلامی تصریح کرد: ما همواره سعی کرده‌ایم در خطوط ریلی داخل از تولیدات و ساخت داخل استفاده کنیم و در شرایط اقتصادی کنونی یک حرکت جهشی انجام داده‌ایم.

او افزود: هریک از ما تکلیفی داریم که مهم‌ترین تکلیف ما آن است که با استفاده از تولید داخل اصل تقاضای ارز را به چالش بکشانیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استفاده حداکثری از منابع داخلی را همواره در دستور کار خود قرار داده‌ایم و امروز با حضور وزیر دفاع نمایشگاه صنعت خودکفایی ریل را افتتاح کردیم تا سفره را برای کسانی که برای استفاده از صنعت داخل تمایل دارند، پهن کنیم.

او گفت: سعی داریم تا پایان برنامه ششم ۴ استان از جمله چهارمحال و بختیاری، اردبیل، کردستان و بخش‌هایی از خراسان شمالی را به خطوط ریلی متصل کنیم و همچنین تکمیل کریدور شمال-جنوب و راه آهن چابهار – زاهدان به عنوان اصلی‌ترین پروژه در حوزه ریلی را که نقش موثری در جابه‌جایی حمل بار و مسافر دارد افتتاح کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل این راه‌آهن یک اتفاق بسیار مهم در این بخش به شمار می‌رود، افزود: این پروژه به سرعت در حال احداث است.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30317

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.